Permalänk
Medlem

Kommer det flaskhalsa?

Tjenare allihop!

Jag har tänkt att köpa ett 670 snart och jag undrar om ett 670 och min AMD Phenom 955BE kommer flaskhalsa?
Hade tänkt köpa Intel Core i5 3570K lite senare och det kommer inte flaskhalsa med ett 670.

Men kommer jag kunna köra med min 955BE och 670 tills jag köper en ny processor?
Ifall det går, hur hög grafik kan jag lira i BF3 i såna fall?

Det är bara att flytta tråden ifall jag lagt den fel!

Är riktigt tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Tjenare allihop!

Jag har tänkt att köpa ett 670 snart och jag undrar om ett 670 och min AMD Phenom 955BE kommer flaskhalsa?
Hade tänkt köpa Intel Core i5 3570K lite senare och det kommer inte flaskhalsa med ett 670.

Men kommer jag kunna köra med min 955BE och 670 tills jag köper en ny processor?
Ifall det går, hur hög grafik kan jag lira i BF3 i såna fall?

Det är bara att flytta tråden ifall jag lagt den fel!

Är riktigt tacksam för svar!

flaskhalsen är knappt märkbar men visst en 3570k skulle vara bättre
tips: om du väntar lite till med att köpa processor är haswell runt hörnet (våren 2013) det kommer använda en annan sockel så om du vill ha det måste du köpa nytt mammakort också

Permalänk
Medlem

Lite klock på och det kommer flyta på fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinjaKitteh:

flaskhalsen är knappt märkbar men visst en 3570k skulle vara bättre
tips: om du väntar lite till med att köpa processor är haswell runt hörnet (våren 2013) det kommer använda en annan sockel så om du vill ha det måste du köpa nytt mammakort också

Har hört lite om de nya haswell, kommer de vara bättre än 3570K?
Och är det värt att ta ett 680 nu istället för ett 670? Eller kommer man märka flaskhalsen rejält då? ^^

Och då har jag nog pengar till en i5 eller i7 (haswell) där vid våren 2013.
Sen är jag lite nyfiken, kommer jag kunna spela in videor när jag lirar BF3 lagg fritt med ett 670/680 och 955BE/haswell?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde1337:

Lite klock på och det kommer flyta på fint

Då kanske det är värt att lägga in en H80 kylare på köpet?
Kör med en usel kylare till min processor nu, bara en nexus fläkt och ligger ungefär 30-50 idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Tjenare allihop!

Jag har tänkt att köpa ett 670 snart och jag undrar om ett 670 och min AMD Phenom 955BE kommer flaskhalsa?
Hade tänkt köpa Intel Core i5 3570K lite senare och det kommer inte flaskhalsa med ett 670.

Men kommer jag kunna köra med min 955BE och 670 tills jag köper en ny processor?
Ifall det går, hur hög grafik kan jag lira i BF3 i såna fall?

Det är bara att flytta tråden ifall jag lagt den fel!

Är riktigt tacksam för svar!

klockar du CPUn så lovar jag dig att den kommer inte flaska! så vänta du med CPU till de verkligen behöver det o lägg dom pengarna på ngt annat roligt

nu vet jag inte vilket 670 du ska köpa(skiljer mellan dom olika i prestanda) köp inte referensmodell bara!!
men du kan köra på ULTRA om du vill med hyfsad fps. själv kör jag dock på high med mitt gigabyte 670 oc

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

klockar du CPUn så lovar jag dig att den kommer inte flaska! så vänta du med CPU till de verkligen behöver det o lägg dom pengarna på ngt annat roligt

nu vet jag inte vilket 670 du ska köpa(skiljer mellan dom olika i prestanda) köp inte referensmodell bara!!
men du kan köra på ULTRA om du vill med hyfsad fps. själv kör jag dock på high med mitt gigabyte 670 oc

Hade tänkt att ta ett EVGA GeForce GTX 670 2048MB FTW.
Kanske dock inte från inet, får se vart som är billigast senare med hjälp av prisjakt.
Tror du den funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Har hört lite om de nya haswell, kommer de vara bättre än 3570K?
Och är det värt att ta ett 680 nu istället för ett 670? Eller kommer man märka flaskhalsen rejält då? ^^

gör på ett 670, skillnaden är inte så stor! klockar du det med så kan du gå om ett 680(oklockat) med

EDIT http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#...

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Hade tänkt att ta ett EVGA GeForce GTX 670 2048MB FTW.
Kanske dock inte från inet, får se vart som är billigast senare med hjälp av prisjakt.
Tror du den funkar?

Klart den funkar, men rekommenderar att du tar ett med rejäl kylare. ex:
*Gigabyte GeForce GTX 670 OC
*ASUS GTX670-DC2
*MSI GEFORCE GTX670 PE OC

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Klart den funkar, men rekommenderar att du tar ett med rejäl kylare. ex:
*Gigabyte GeForce GTX 670 OC
*ASUS GTX670-DC2
*MSI GEFORCE GTX670 PE OC

Är sugen på Gigabyte GeForce GTX 670 OC, hoppas bara den inte är så högljudd!
Är ganska kräsen för högljudda fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Är sugen på Gigabyte GeForce GTX 670 OC, hoppas bara den inte är så högljudd!
Är ganska kräsen för högljudda fläktar.

har det kortet
jag tycker det är ganska tyst så länge det inte ligger på max load, då drar fläktarna upp i varv lite. men du kan ju göra en egen fläktkurva.
du kan utan problem(om du har bra luftflöde i chassit) dra ner fläktarna lite, utan att det den blir för varm
dom sålde på dusten för 3290kr, dom tog precis slut :/ men det finns bra priser på det på andra ställen

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Har hört lite om de nya haswell, kommer de vara bättre än 3570K?
Och är det värt att ta ett 680 nu istället för ett 670? Eller kommer man märka flaskhalsen rejält då? ^^

Och då har jag nog pengar till en i5 eller i7 (haswell) där vid våren 2013.
Sen är jag lite nyfiken, kommer jag kunna spela in videor när jag lirar BF3 lagg fritt med ett 670/680 och 955BE/haswell?

De kommer vara ca 10-15% bättre per cykel än IB vad jag hört/läst, men allt är bara spekulationer än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Är sugen på Gigabyte GeForce GTX 670 OC, hoppas bara den inte är så högljudd!
Är ganska kräsen för högljudda fläktar.

Jag har msi power ed 670, mycket nöjd!!!

Skickades från m.sweclockers.com