Söker fps-spel till PC i 120fps!

Permalänk

Söker fps-spel till PC i 120fps!

Tjena!

Jag är sugen på att hitta ett fps-spel till pc som jag kan börja nöta, dock har jag inte följt genren över huvud taget så jag vet inte vad som finns eller vad som är bra.

De enda fps-spelen jag har spelat är CS 1.6, CoD:MW2 och BF3.

Det jag söker efter är ett snabbt fps, som är välbalanserat, flyter bra, gärna har schysst grafik samt ett unlock-system för vapen och annat. Det ska helst inte vara pay-to-win. Men det enda egentliga kravet är att spelet ska gå att köra i 120fps. Utöver det spelar det ingen vidare roll, vill hitta ett riktigt bra fps som fångar mig!

Testade Blacklight: Retribution, men kunde inte spela det ordentligt då det inte supportar 120fps för tillfället.

Mvh
Awesometrygg

Permalänk
Medlem

Counter Strike Global Offensive aka CS:GO?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk

Medal of honor serien kanske?

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk

CS:GO känns bara som ett substitut för vanilla CS, vilket jag inte riktigt behöver. MoH:Warfighter verkar intressant. Hur är CoD-serien i dagsläget?

Permalänk
Skrivet av awesometrygg:

CS:GO känns bara som ett substitut för vanilla CS, vilket jag inte riktigt behöver. MoH:Warfighter verkar intressant. Hur är CoD-serien i dagsläget?

Var ju synd med Blacklight, låter konstigt att du inte kan få 120 FPS, borde ju gå att fixa.
Jag och en polare började nyss lira det, annars kommer ju Borderlands 2 snart, kanske kan vara nåt

Vet tyvär inget om COD :/

Permalänk
Medlem

TF2 såklart en film som piggar upp har du här!
http://www.youtube.com/watch?v=jamuLPfQibU&feature=youtu.be&h...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Quake 3?

http://www.quakelive.com

Snabbt är det i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Quake 3?

http://www.quakelive.com

Snabbt är det i alla fall!

indeed, om du vill ha ett välbalanserad shooter så är det CS eller Quake 3

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk

Tribes Ascend kanske vore nått? Är ju free to play, och är ändå inte P2W.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tack för alla svar!

TF2, Quake 3 och Tribes Ascend verkar alla lovande, ska testa dem imorgon troligtvis. Men jag skulle vilja se några mer CoD-liknande spel, med unlocks/attachements/classes typ. Har kikat lite på CoD:MW3, som påminner sjukt mycket om MW2 (ett spel som jag spelade mycket), men vet inte om jag ska köpa det eller ej. Hört väldigt olika när det kommer till om spelet är bra...

Permalänk
Medlem

Blacklight: Retribution borde visst gå att köra i 120 FPS.. Det använder Unreal Engine 3 och jag har aldrig haft problem med FPS-caps i de spelen tidigare.. Dock aldrig exakt kollat vad jag har i Blacklight själv då det inte finns någon inbyggd FPS-mätare vad jag vet. Om bara datorn klarar av det så borde det inte vara några problem. Testat att ändra v-sync och framerate smoothing antar jag?

Quake Live har inga upplåsningsbara vapen.. Tribes Ascend och Blacklight är halvt som halvt P2W.. Alla tre är väldigt bra spel iaf (även fast jag är jävligt trött på Tribes).

Jag ser inga direkta problem att hitta spel som kan köra i 120 FPS dock, borde gå i de flesta. Spel som använder Source och Unreal Engine 3 är det iaf inga problem med.

Permalänk

Har testat alla in-game inställningar i Blacklight, läste någonstans att det var en bugg som kommer fixas. Kommer nog ge spelet en andra chans när det är gjort.

Tribes var roligt, spelar det en del. Ska testa TF2 och Quake senare, är dock lite osäker på vilken version av Quake som är bäst.

Permalänk
Medlem

Quake Live - utan tvekan!

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av awesometrygg:

Tack för alla svar!

TF2, Quake 3 och Tribes Ascend verkar alla lovande, ska testa dem imorgon troligtvis. Men jag skulle vilja se några mer CoD-liknande spel, med unlocks/attachements/classes typ. Har kikat lite på CoD:MW3, som påminner sjukt mycket om MW2 (ett spel som jag spelade mycket), men vet inte om jag ska köpa det eller ej. Hört väldigt olika när det kommer till om spelet är bra...

Varken MW2 eller MW3 kör 120fps. I Black Ops har du tillgång till console så där kan du ändra maxfps.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Varken MW2 eller MW3 kör 120fps. I Black Ops har du tillgång till console så där kan du ändra maxfps.

Som tur är så finns det ett program som tillåter oss att öka fpsen till vad vi vill. Jag har själv kört med det i flera månader utan att bli bannad. Ett par kända streamers kör också med det, vilket egentligen inte säger att man inte kan bli bannad men jag är beredd att ta risken, precis som jag gjorde med fov changer och nu är det grönt från iw's håll där.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Varken MW2 eller MW3 kör 120fps. I Black Ops har du tillgång till console så där kan du ändra maxfps.

Går att ändra fps:en med en fps unlocker dock.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

COD4? Kör promod så blir det riktigt roligt!

Permalänk
Medlem

en fråga. varför vill man ha minst 120 fps ?

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzane80:

en fråga. varför vill man ha minst 120 fps ?

antar att han har en 120hz skärm?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BYATCH:

Som tur är så finns det ett program som tillåter oss att öka fpsen till vad vi vill. Jag har själv kört med det i flera månader utan att bli bannad. Ett par kända streamers kör också med det, vilket egentligen inte säger att man inte kan bli bannad men jag är beredd att ta risken, precis som jag gjorde med fov changer och nu är det grönt från iw's håll där.

Skrivet av Oggaaaa:

Går att ändra fps:en med en fps unlocker dock.

Japp men som sagt inte utan tredje parts inblandning, även om det fungerar idag så kan man bli bannad imorgon, inte en risk alla vill ta.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av awesometrygg:

Tack för alla svar!

TF2, Quake 3 och Tribes Ascend verkar alla lovande, ska testa dem imorgon troligtvis. Men jag skulle vilja se några mer CoD-liknande spel, med unlocks/attachements/classes typ. Har kikat lite på CoD:MW3, som påminner sjukt mycket om MW2 (ett spel som jag spelade mycket), men vet inte om jag ska köpa det eller ej. Hört väldigt olika när det kommer till om spelet är bra...

Skulle säga att MW3 har problem med låg fps, dålig balans och kass FoV. Men det har väll MW2 också?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

Kanske du skulle testa att andra lite i grafikinställningarna i Blacklight Retribution. 120 FPS borde ju inte vara några problem, t.o.m. jag kan ju få det (om jag inte spelar in då )
http://www.youtube.com/watch?v=Q-cYl7yhnp0&feature=bf_next&li...

Permalänk
Medlem

Shootmania
Planetside kanske.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jazz 1-up:

Skulle säga att MW3 har problem med låg fps, dålig balans och kass FoV. Men det har väll MW2 också?

Vad har du gjort för att få låg fps i MW2 och MW3? Tycker de alltid rullat på smärtfritt prestandamässigt, bara mer eller mindre allt annat i spelen som är förkastligt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Vad har du gjort för att få låg fps i MW2 och MW3? Tycker de alltid rullat på smärtfritt prestandamässigt, bara mer eller mindre allt annat i spelen som är förkastligt.

Är inte FPSn cappad på 91 för båda ? Annars så är spelen inte det minsta krävande så du kommer att nå 91 utan problem, men inte 120.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Cod4!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jazz 1-up:

Är inte FPSn cappad på 91 för båda ? Annars så är spelen inte det minsta krävande så du kommer att nå 91 utan problem, men inte 120.

Jo det stämmer, skrev om det lite tidigare i tråden. När jag läser problem med låg fps tänker jag inte på så relativt höga siffror bara utan att det var något riktigt problem med drops eller typ 20 avg.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Jo det stämmer, skrev om det lite tidigare i tråden. När jag läser problem med låg fps tänker jag inte på så relativt höga siffror bara utan att det var något riktigt problem med drops eller typ 20 avg.

Du kanske har rätt i att det är lite bortskämt att alltid kräva 120 när du spelar single player, men då spelen har tävlingsinriktad multiplayer så räknar jag med att de ska kunna leva upp till en viss standard.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Går inte nästan alla PC spel 120 FPS om man bara har tillräckligt bra dator?

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Går inte nästan alla PC spel 120 FPS om man bara har tillräckligt bra dator?

fps cap.

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC