Permalänk
Medlem

HD 6870 sönder?

Får väldigt låg FPS i flightsim x, när jag kollar Gpu användning i Asus gpu tweak ligger den nästan konstant på 0%.
Cpun (athlon x4 641 - 4,2Ghz) går inte heller för fullt.
I crysis ligger gpun på mellan 60-70% och spikar mot 100% vid några få tillfällen, trots detta får jag runt 35-45 FPS beroende på miljö.
Borde kortet inte ligga på 100% konstant för försöka nå "fulla" FPS? Såvida det finns kraft över hos Cpun.

Kortet är en vecka gammalt.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Tror inte ditt grafikkort är trasigt för att du får låg FPS, tyvärr inte så mycket att brida med men har du provat att avinstallera drivers helt å hållet och installerat helt rent med nya?
Minns en gång när jag hade en virtuell grafik adapter installerad så sänkte det prestandan på mitt grafikkort till botten... kolla så du inte har installerat något skojjigt det senaste veckorna...

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuong:

Tror inte ditt grafikkort är trasigt för att du får låg FPS, tyvärr inte så mycket att brida med men har du provat att avinstallera drivers helt å hållet och installerat helt rent med nya?
Minns en gång när jag hade en virtuell grafik adapter installerad så sänkte det prestandan på mitt grafikkort till botten... kolla så du inte har installerat något skojjigt det senaste veckorna...

Har testat både nya och gamla drivers, och även installerat om windows i samma veva som kortbytet.
Måste medge att jag inte vet vad en virtuell grafikadapter är..

Vad som är så konstigt är att jag får lika låg FPS som med tidigare system, HD 4670 och Athlon X2 550 - 3,1Ghz.
Med samma inställningar förståss.

Edit. Grafikkortet är nog inte sönder. Får runt 90% gpu-användning konstant i Stalker och kan fläska på med nästan
högsta inställningar i 1920x1080.
Kan det vara så att cpun helt enkelt flaskar i FSX?

Över 70 läsare men endast 1 som svarat, är mitt problem så galet svårt?

Kan tillägga att det inte blir någon märkbar skillnad från stock 2,8Ghz och 4,2.
Det är detta som får mig att tvivla på att det är cpun som är den svaga länken.
Åsikter någon?

Visa signatur

QC7