Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

kör med dessa nätsettings

rate 104000
cl_cmdrate 128
cl_updaterate 128
cl_interp_ratio 1
cl_interp 0

sen kan du låsa fpsen till strax över 128. tex 131 eller liknande. brukar kännas bra för mig när jag är inne på servrar med hyffsad ping.

Testade med detta, men får ändå inte samma flyt som jag får utan att låsa fpsen. Det märkliga är när jag låser fpsen till en viss siffra så ligger jag ändå en bra bit under den siffran. Tex. låser jag den till 131 ligger jag på en 120 - 121 fps, låser jag den till 101 ligger jag på en 93 - 94 fps. Ska det vara så eller är det nåt som är knas?

I Cs 1.6 om jag låser den till 100 då ligger jag också på 100, eller ja 99.9 - 100.

Permalänk
Medlem

Någon annan som får felkoden 3, Steam servers are too busy?
Får det när jag ska installera CS:GO

Edit: Never mind, jag var visst i offlineläget på Steam : ]

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Brorsan köpte spelet för en vecka sen och jag måsta ju såklart testa det.

+ man kan få hs även om man missar första skottet med deageln.

- På långt avstånd är det i princip omöjligt att skjuta hs, har dock inte testat låg upplösning
- siktet är väldigt jobbigt svårt att se huvudet på fienden när priken är i vägen
-Inferno var väldigt komplicerad.
- på CSDM när man dödar någon är det svårt att se om man dödat någon, jag ser ofta på pengarna som lyser men detta går inte i go.
- Svårt att veta hur skotten går, man kan inte styra sprayen.
-finns uspen vad heter den isåfall ?

Har spelat 20min så en del kan vara lite väl men finns en anledning varför jag o brorsan spelat 60min på typ 1 vecka

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Nån annan med ivy bridge som kör med "Multicore rendering" påslaget i video inställningar, som får jätte hög cpu usage när multicore är påslaget? jag får det typ 95-99% på alla cores.

Mvh.

Interssant, ska testa imorrn. Jag kör ju dock SB. Vart slår man på det?

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage

Permalänk
Skrivet av SiRai:

Testade med detta, men får ändå inte samma flyt som jag får utan att låsa fpsen. Det märkliga är när jag låser fpsen till en viss siffra så ligger jag ändå en bra bit under den siffran. Tex. låser jag den till 131 ligger jag på en 120 - 121 fps, låser jag den till 101 ligger jag på en 93 - 94 fps. Ska det vara så eller är det nåt som är knas?

I Cs 1.6 om jag låser den till 100 då ligger jag också på 100, eller ja 99.9 - 100.

Hur kan man visa FPSen i GO? kommando för det?

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Permalänk
Skrivet av RolandGarros:

Någon som har försökt köpa spelet idag? Jag har försökt med VISA och AMEX, men jag får ett felmeddelande att ett oväntat fel inträffat varje gång....

korten är giltiga och informationen jag anger är rätt. Någon med samma problem?

Problemet löstes med att jag köpte spelat i Safari på min bärbara Mac. Antar att det måste vara något knas med cetifikaten i Chrome och IE på min PC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RolandGarros:

Interssant, ska testa imorrn. Jag kör ju dock SB. Vart slår man på det?

Ahh, har du sandy bridge så finns inte problemet, min polare har SB 2500k och han har inte problemet.. så därför måste nån med just ivy bridge testa! vill du testa ändå så finns inställningen i video settings under advanced, och ska vara påslaget om du har en cpu med minst 2 kärnor, den gör att spelet kan använd alla kärnor.

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Det som lockar till att spela 1.6 IMO är ju enkelheten, inget extra lull lull ger mig intrycket av högre skillcap. Att polera upp 1.6 skulle ju vara de bästa, göra de grafiskt väldigt snyggt fast med samma gameplay. Ungefär som dom gjort med Quake live fast med lite bättre kvalite ändå. Det tror jag skulle väcka liv i cs för Esporten.

Det är ju precis det man gjorde iom. Condition Zero. Enligt mig den bästa CS-versionen någonsin

Men det är klart att man skulle kunna göra en ytterligare uppfräschning, bara man behåller motorn och känslan. CS:GO är rätt så kul, bättre än source men är långt ifrån en ersättare till CZ/1.6.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som gör banor till detta spel? Här är fem bilder från min kommande bana. Som ni ser på de två första bilderna har jag kopierat market från DayZ

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Är det någon mer än jag som gör banor till detta spel? Här är fem bilder från min kommande bana. Som ni ser på de två första bilderna har jag kopierat market från DayZ

Såg intressant ut!
Har du någon bana som är klar?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

HeatoN tror GO blir större än 1.6.

Permalänk
Medlem

Tycker ljudet samt att det inte är någon känsla i vapnen när man sprayar är riktigt dåligt.

Hoppas de fixar det, annars ett helt ok spel att fördriva några timmar med

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

HeatoN tror GO blir större än 1.6.

Undrar hur mycket han fick betalt för att säga det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Var också hatare av CS:GO och har spelat ett antal tusen timmar 1.3-1.6 under åren som gått. Tycker faktiskt att spelet är rätt bra efter senaste patchen och kommer bli bättre med tiden. Kan på rak arm säga att spelet är bättre än source, 1.6 är fortfarande det bästa spelet med sin rörelsefrihet osv. Men scenen behöver något nytt för att växa och utvecklas.

Tycker folk ska sluta hata och faktiskt testa spelet.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Var också hatare av CS:GO och har spelat ett antal tusen timmar 1.3-1.6 under åren som gått. Tycker faktiskt att spelet är rätt bra efter senaste patchen och kommer bli bättre med tiden. Kan på rak arm säga att spelet är bättre än source, 1.6 är fortfarande det bästa spelet med sin rörelsefrihet osv. Men scenen behöver något nytt för att växa och utvecklas.

Tycker folk ska sluta hata och faktiskt testa spelet.

Jag gillar spelet, helt klart. Men som du säger så tycker även jag att 1.6 är bättre.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

- På långt avstånd är det i princip omöjligt att skjuta hs, har dock inte testat låg upplösning
- siktet är väldigt jobbigt svårt att se huvudet på fienden när priken är i vägen
- på CSDM när man dödar någon är det svårt att se om man dödat någon, jag ser ofta på pengarna som lyser men detta går inte i go.

Har spelat 20min så en del kan vara lite väl men finns en anledning varför jag o brorsan spelat 60min på typ 1 vecka

Går att få klassiskt sikte ala 1.6 om du kikar i options. Tycker dom har ordnat det ganska bra i nya patchen. Ser klart och tydligt att du får 300+ när du dödar en fiende, visst dom hade kunnat visa det tydligare och bättre. Men tror det mer är en vanesak. USP heter P2000.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Det är skönt att totalt krossa alla mjuka call of duty spelare. Testade på Xbox 360 också men alla är så förvirrade.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Undrar hur mycket han fick betalt för att säga det

Dumt att starta ett nytt lag om man inte tror på framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Såg intressant ut!
Har du någon bana som är klar?

Inte till CS GO. Jag gjorde flera banor till Counter-Strike Source. Denna banan kommer heta cs_town3, ettan och tvåan gjorde jag till CSS.

Förresten, är det bara jag som saknar bakvägen ner till bombplatsen vid CT's spawn på de_nuke?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

har spelat det lite nu och som 1.6 spelara kan jag bara säga, vafan har de gjort med banorna!? de ligger massa bilar och tunnor överallt! det ska vara cleant och banorna har blivit ihoptryckta, de känns mycket mindre. köpmenyn är helt åt helvete och rekylen är helt sjuk, man kan knapt spraya ner 2 personer, skotten är överallt, kom inte och säg "ööööh det är mer verklighetstroget så" det är ett spel, det är cs! CS!!! man ska kunna spraya och man ska kunna skuta genom 5 meter tjocka betongväggar MAN SKA KUNNA =(!

förövrigt var det kul att spela, hoppas det tar över den döende 1.6 scenen ='(

hoppas det är något de rättar upp i pachar, rekylen och haxmöjligheter (skuta genom väggar). banorna antag jag att man får leva med..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Nej USP finns inte, CT börjar istället med P2000

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Samma sak för mig, vet inte vad det beror på...

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Är det nån som har proplem att achievments och stats försvinner hela tiden? Sen helt plöstligt kan dem dyka upp igen?

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Nån annan med ivy bridge som kör med "Multicore rendering" påslaget i video inställningar, som får jätte hög cpu usage när multicore är påslaget? jag får det typ 95-99% på alla cores.

Mvh.

Det är meningen
Alla kärnor hjälper till och renderar, så man får högre fps

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det är meningen
Alla kärnor hjälper till och renderar, så man får högre fps

Där har du tyvärr fel kompisarna med sandy bridge kör med det på och får inte nära på så höga usages, plus att det laggar när alla kärnorna ligger så högt konstant, så nej det ska inte vara så. Over and out!

Mvh.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Där har du tyvärr fel kompisarna med sandy bridge kör med det på och får inte nära på så höga usages, plus att det laggar när alla kärnorna ligger så högt konstant, så nej det ska inte vara så. Over and out!

Mvh.

Jag upplever faktiskt samma fel, har inställningen aktiverad och CPU varvar upp rejält när jag börjar spela, undrade först om det skulle vara sä "krävande" eller om det är ngn bugg..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Mvh.

Det är det som är meningen iallafall, hur bra det funkar för dig är en annan femma

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

BAra jag som tycker spelet inte flyter på så bra? Finns det kommands för att fixa detta?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Spelet är helt okej, funkar som ett ganska bra tidsfördriv när man har några minuter->timmar att fördriva. Dock tyckte jag mer om cs 1.6 grafik, de raka linjerna och ljusare miljöer. Aimet är bättre än 1.6 source men sprayen är riktigt konstig, går knappt att ta flera personer på en och samma gång när man sprayar. Var dock skönt att gå in på några servers och direkt ha nytta av sina gamla färdigheter i 1.6an.

edit: spelet flöt på bra, dock några gånger var det lite hackigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Det är det som är meningen iallafall, hur bra det funkar för dig är en annan femma

Det är inte meningen att dom ska ligga på 99% usage alla kärnor.. aja vi släpper detta nu multicore rendering betyder att spelet kan använd alla kärnor ist för tex bara 2st.. inte att alla kärnor ska gå på full load.

Visa signatur