Någon mer som har problem med klarna

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med klarna

Jag har alltid haft problem med att lägga faktura beställningar genom klarna. Helt slumpmässigt så kan deras automatiska system bestämma sig för att jag inte ska få köpa någonting genom dem. Enligt deras support så beror det på att deras system försöker att gissa sig till om jag kommer att ha råd att betala eller inte och om det bestämmer sig för att jag inte har råd så finns det tydligen inte någonting att göra åt saken.

Samtidigt så verkar deras system skifta väldigt mycket i sina beslut då jag har haft problem med ordrar på knappt 1000 kronor men för ett tag sen faktiskt lyckades få igenom en order för ~2500 kr..

Jag tycker dessutom att det är extremt oansvarigt att företaget som i princip har kontroll över all faktura betalning ifrån de större internetbutikerna. Om någon butik väljer en annan leverantör så kommer jag förmodligen bli stamkund där.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag har alltid haft problem med att lägga faktura beställningar genom klarna. Helt slumpmässigt så kan deras automatiska system bestämma sig för att jag inte ska få köpa någonting genom dem. Enligt deras support så beror det på att deras system försöker att gissa sig till om jag kommer att ha råd att betala eller inte och om det bestämmer sig för att jag inte har råd så finns det tydligen inte någonting att göra åt saken.

Samtidigt så verkar deras system skifta väldigt mycket i sina beslut då jag har haft problem med ordrar på knappt 1000 kronor men för ett tag sen faktiskt lyckades få igenom en order för ~2500 kr..

Jag tycker dessutom att det är extremt oansvarigt att företaget som i princip har kontroll över all faktura betalning ifrån de större internetbutikerna. Om någon butik väljer en annan leverantör så kommer jag förmodligen bli stamkund där.

Faktura på 14 dagar eller Faktura- Delbetalning?

Om du har en betalningsanmärkning eller pågående betalningsföreläggande kan du inte handla på faktura. Har du en obetalad skuld hos Klarna kan du heller inte använda dig av faktura.

Att deras system "gissar" på att du har råd och betala eller inte hör inte till Fakturavillkorlen då alla över 18 kan handla på faktura utan deklarerad inkomst förgående år.

Jag har dock aldrig haft problem med Klarna men annars kan du alltid betala direkt via internetbank istället.

Permalänk
Medlem

Dom gångerna jag har kört med klarna har det aldrig varit några problem. Har jag haft en gammal skuld har det nya beloppet bara plussats på skulden. Låter ju skumt som fan, att de skulle ha ett system för och kolla att man är betalningsduglig låter väl dock rätt troligt.

Permalänk
Medlem

Jag använde Klarna för inte så värst länge sedan, det första beloppet blev jag nekad på (runt 10k sek). Och då ringde jag Klarna för att ta reda på orsaken till varför jag blev nekad. Svaret jag fick då var att dom hade VÄLDIGT många kriterier som varje person var tvungna att klara sig igenom, för att i sin tur kunna ta en avbetalning på en desto större summa. Jag frågade då henne om dom kunde berätta vad mitt maxbelopp låg på, och då svarade hon: "Nej, det är inget vi kan berätta, det enda du kan göra är att försöka testa dig fram genom att plocka bort några utav varorna för att se om det kanske fungerar då." Till slut efter ett par försök så lyckades jag, och då gick summan på 4,5k sek igenom. Så jag har faktiskt ingen aning om vad deras kriterier innebär, men problem hade jag

Permalänk
Medlem

Givetvis görs det checkar. Tokigasmurfen, har du nån källa på att dom låter folk över 18 utn inkomst handla, då det går rätt emot vad både Ts och fffalk hört.

Känns ju inte direkt logiskt att låta någon utan inkomst dra på sig en avbetalning på en tv för 30 lök..

Permalänk
Medlem

De gör en kreditupplysning varenda gång du använder dem. Är det ngt där de inte gillar tex att du redan har tagit ut massa kredit, har ngn anmärkning eller helt enkelt får låg inkomst så nekar de dig att låna pengar.

Använder dem ofta och har aldrig några problem. Föredrar faktiskt att använda dem.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Jag har alltid haft problem med att lägga faktura beställningar genom klarna. Helt slumpmässigt så kan deras automatiska system bestämma sig för att jag inte ska få köpa någonting genom dem. Enligt deras support så beror det på att deras system försöker att gissa sig till om jag kommer att ha råd att betala eller inte och om det bestämmer sig för att jag inte har råd så finns det tydligen inte någonting att göra åt saken.

Samtidigt så verkar deras system skifta väldigt mycket i sina beslut då jag har haft problem med ordrar på knappt 1000 kronor men för ett tag sen faktiskt lyckades få igenom en order för ~2500 kr..

Jag tycker dessutom att det är extremt oansvarigt att företaget som i princip har kontroll över all faktura betalning ifrån de större internetbutikerna. Om någon butik väljer en annan leverantör så kommer jag förmodligen bli stamkund där.

Hej!

Det är verkligen tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med din upplevelse av Klarna! Vid varje nytt köptillfälle gör vi en bedömning för att avgöra om du handla och för vilket belopp. Bedömningen görs varje gång du väljer att handla med faktura eller delbetalning och baseras på beloppet som man vill handla för, tidigare betalningshistorik hos oss samt extern information som vi hämtar från en kreditupplysningsbyrå. Vi har ett stort ansvar att göra en så korrekt bedömning så möjligt, både för våra slutkunders och vår egen skull, och det är därför en kombination av dessa faktorer som utgör bedömningen. Precis som du skriver, är detta en automatisk bedömning som görs i samband med att du lägger ditt köp hos någon av våra anslutna butiker. Är det så att du känner att den bedömning vi gjort är felaktig ser vi givetvis över ditt ärende på nytt. Jag vill gärna talas vid personligen för att se hur jag kan hjälpa dig och du når mig direkt via service@klarna.se.

Ha en trevlig dag!

Mvh Tove, Klarna

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Givetvis görs det checkar. Tokigasmurfen, har du nån källa på att dom låter folk över 18 utn inkomst handla, då det går rätt emot vad både Ts och fffalk hört.

Känns ju inte direkt logiskt att låta någon utan inkomst dra på sig en avbetalning på en tv för 30 lök..

Tänkte nämna mig själv som exempel men sen kom jag på att jag faktiskt har en deklarerad inkomst förgående år:p

Det är nog möjligt att man måste ha en deklarerad inkomst för att handla på faktura isf. my bad.

Angående delbetalning dock så sa jag aldrig att man kan handla utan deklarerad inkomst, utan där är det ett måste att en fast inkomst ska finnas på den senaste deklarationen

Permalänk
Medlem

Tog avbetalning på ca 24K fungerat problemfritt.. handlat lite småsaker under 1000kr på faktura också fungerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Tänkte nämna mig själv som exempel men sen kom jag på att jag faktiskt har en deklarerad inkomst förgående år:p

Det är nog möjligt att man måste ha en deklarerad inkomst för att handla på faktura isf. my bad.

Angående delbetalning dock så sa jag aldrig att man kan handla utan deklarerad inkomst, utan där är det ett måste att en fast inkomst ska finnas på den senaste deklarationen

Ah, sorry, det sa du inte nej. Men i praktiken är det mer eller mindre samma sak. Då dom i båda fallen låter butiken skicka varor innan det inkommit några pengar, så det är ju i stort sett samma risk att köra faktura eller delbetalning.

Jag skulle då inte heller låta nån utan deklarerad inkomst handla mot faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Tänkte nämna mig själv som exempel men sen kom jag på att jag faktiskt har en deklarerad inkomst förgående år:p

Det är nog möjligt att man måste ha en deklarerad inkomst för att handla på faktura isf. my bad.

Angående delbetalning dock så sa jag aldrig att man kan handla utan deklarerad inkomst, utan där är det ett måste att en fast inkomst ska finnas på den senaste deklarationen

En fast inkomst på senaste deklarationen. Så om jag jobbar lite men ändå regelbundet och tjänar 60,000:- på ett år, räknas det som "fast" isf eller som 2,5 månaders inkomst?.....

Luddigt uttryckt av dig. Kan även ha tjänat över 300,000:- utan att ha en "fast" inkomst.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Tarasus:

En fast inkomst på senaste deklarationen. Så om jag jobbar lite men ändå regelbundet och tjänar 60,000:- på ett år, räknas det som "fast" isf eller som 2,5 månaders inkomst?.....

Luddigt uttryckt av dig. Kan även ha tjänat över 300,000:- utan att ha en "fast" inkomst.

Beskrev jag fast inkomst luddigt? Nej jag beskrev aldrig vad en fast inkomst är för det tog jag förgivet alla var medvetna om vad det är för något men speciellt för dig så kan jag förklara vad fast inkomst är.

En fast inkomst är pengar som regelbundet betalas ut av din arbetsgivare,försäkringskassan eller pensionsmyndigheten.

Vad som inte är en fast inkomst är pengar du tjänar när du säljer varor på sweclockers, vinner pengar på pokersajter eller skrapar in en vinst på en trisslott.

Vad som däremot är konstigt är din fråga:

Så om jag jobbar lite men ändå regelbundet och tjänar 60,000:- på ett år, räknas det som "fast" isf eller som 2,5 månaders inkomst?.....

Jobbar lite men regelbundet, okej, då tjänar du alltså mer än 18.104 kr per år och är därför skyldig att betala skatt vilket även betyder att du deklarerar din inkomst som också visar att du haft en fast inkomst det året.

Att man kan tjäna 300.000 utan att ha en fast inkomst, okej ja vad syftar du på? svartjobb? svartjobb deklarerar man ju vanligtvis inte ellehur? eller menar du att du ärvt 300.000? Ärver du 300.000 är det fortfarande inte en "fast inkomst" då du inte inkasserar 300.000kr i arv varje år direkt.

Du kan inte tjäna 300.000 på ett år utan att ha en fast inkomst synlig på din senaste deklaration.

Bevisa att jag har fel.

Edit: Jag måste bara fråga, hur gammal är du egentligen?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Beskrev jag fast inkomst luddigt? Nej jag beskrev aldrig vad en fast inkomst är för det tog jag förgivet alla var medvetna om vad det är för något men speciellt för dig så kan jag förklara vad fast inkomst är.

En fast inkomst är pengar som regelbundet betalas ut av din arbetsgivare,försäkringskassan eller pensionsmyndigheten.

Vad som inte är en fast inkomst är pengar du tjänar när du säljer varor på sweclockers, vinner pengar på pokersajter eller skrapar in en vinst på en trisslott.

Vad som däremot är konstigt är din fråga:

Så om jag jobbar lite men ändå regelbundet och tjänar 60,000:- på ett år, räknas det som "fast" isf eller som 2,5 månaders inkomst?.....

Jobbar lite men regelbundet, okej, då tjänar du alltså mer än 18.104 kr per år och är därför skyldig att betala skatt vilket även betyder att du deklarerar din inkomst som också visar att du haft en fast inkomst det året.

Att man kan tjäna 300.000 utan att ha en fast inkomst, okej ja vad syftar du på? svartjobb? svartjobb deklarerar man ju vanligtvis inte ellehur? eller menar du att du ärvt 300.000? Ärver du 300.000 är det fortfarande inte en "fast inkomst" då du inte inkasserar 300.000kr i arv varje år direkt.

Du kan inte tjäna 300.000 på ett år utan att ha en fast inkomst synlig på din senaste deklaration.

Bevisa att jag har fel.

Man kan ha inkomster från kapital, men då är frågan om man inte kan handla kontant i stället om man drar in över 300 000 på det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Man kan ha inkomster från kapital, men då är frågan om man inte kan handla kontant i stället om man drar in över 300 000 på det.

Inkomst av kapital, såsom att sälja hus eller bostadsrätt, bilar etc. Det är fortfarande inget fast inkomst....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sara-Klarna:

Hej!

Det är verkligen tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med din upplevelse av Klarna! Vid varje nytt köptillfälle gör vi en bedömning för att avgöra om du handla och för vilket belopp. Bedömningen görs varje gång du väljer att handla med faktura eller delbetalning och baseras på beloppet som man vill handla för, tidigare betalningshistorik hos oss samt extern information som vi hämtar från en kreditupplysningsbyrå. Vi har ett stort ansvar att göra en så korrekt bedömning så möjligt, både för våra slutkunders och vår egen skull, och det är därför en kombination av dessa faktorer som utgör bedömningen. Precis som du skriver, är detta en automatisk bedömning som görs i samband med att du lägger ditt köp hos någon av våra anslutna butiker. Är det så att du känner att den bedömning vi gjort är felaktig ser vi givetvis över ditt ärende på nytt. Jag vill gärna talas vid personligen för att se hur jag kan hjälpa dig och du når mig direkt via service@klarna.se.

Ha en trevlig dag!

Mvh Tove, Klarna

Hej Tove

Idag blev jag nekad ett köp på strax under 19000 kr av Er på Klarna. Här följer den "anledning" till detta som din kundtjänst så finns hade komponerat ihop i något slags parti-svenska-mail. "Anledningen till detta är en kombination av beloppet du ville handla för, din tidigare betalningshistorik hos Klarna och den
externa informationen som vi nu har uppdaterat från en
kreditupplysningsbyrå."

- Då ställer jag mig lite undrande?! Vilken betalningshistorik menar ni då? Jag har köpt 1! sak hos er, och det är en skärm. Som jag betalade direkt på faktura! Och Jag tog kontakt med min bank idag och begärde att de skulle göra en kreditupplysning på mig medans jag väntade i telefon. Den visade 1!! st förfrågningar hade gjorts, och det var förra året inför ett bolån ( Som jag aldrig tog eller utnyttjade ), Jag har inget på avbetalning, lån och har jag nån kredit liggandes så är den oanvänd. Jag ringde även till Kronofogden och skattemyndigheten. Likaså där, med andra ord "0". Dessutom tjänar jag ca 20 k i månaden ( efter skatt ). Så hur i hela friden gör ni era bedömningar? Jag vet också att även om jag tar "direktfaktura" så går det över klarna. Jag är nu benägen att åka hela vägen upp till stockholm och gå in och köpa de grejor jag vill ha direkt i butiken så att det inte går över klarna.

( Nu är jag medveten om att jag kanske har använt lite drygt språk och en del gliringar, det är inget illa menat mot dig, men det måste ut. )

// Adam

Permalänk

Små summor på lång återbetalning är svåra att få, korta av tiden och prova igen.
Har haft samma problem, får inte något på 1000 - 5000kr, när jag skulle köpa en atv för 26.000 så gick det inte, men en för 30.000 gick direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Ja klarnas bedömningar är suspekta som faaaan. Min far skulle köpa fiddy åt min lillebror på faktura, efter en vecka har det inte kommit någon fidy och vi tar kontakt med sajten som skulle leverera och till svar fick vi att klarna hade sagt åt dom att inte leverera då dom misstänkte bedrägeri, jag ringde då klarna och fråga va fan det handla om och dom sa samma att dom misstänkte bedrägeri men inte varför. det va första gången han skulle använda klarna, dock så funkar det nu, men jag har mer och mer dragit mig bort från dom då det börjar bli en massa fel.

Ett exempel till: Jag skulle beställa däck till min bil och blev neckad så vi tog det på min fru och det funkade sen kom fakturan till mig ändå och jag ringer klarna och dom ser att jag blev nekad men det gick ändå samt att dom lagt en reservation på min fru.

Som sagt, för mkt krångel med den skiten

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Avstängd

Blev också nekad att betala via klarna, hade då fast jobb sedan jäkla många år, aldrig någon betalningsanmärkning, inga lån, inga avbetalningar och inkomst på ca 26k ...det jag nekades att betala var ett chassi för 2500kr och vid ett annat tillfälle en HDD för ca 1200kr ...efter dessa 2 nekanden så lär jag aldrig försöka igen att använda mig av detta minst sagt oseriösa företag..

samma sak har även hänt några av mina kompisar som också har fast inkomst [bra mycket högre än vad jag hade] och dessa nekanden gällde också småsummor som 500-3000kr, så det verkar vara vanligt av detta oseriösa företag att neka faktura till folk som inte är belastade på något sätt. så ett tips: använd inte detta skitföretag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D@moo.se:

Hej Tove

Idag blev jag nekad ett köp på strax under 19000 kr av Er på Klarna. Här följer den "anledning" till detta som din kundtjänst så finns hade komponerat ihop i något slags parti-svenska-mail. "Anledningen till detta är en kombination av beloppet du ville handla för, din tidigare betalningshistorik hos Klarna och den
externa informationen som vi nu har uppdaterat från en
kreditupplysningsbyrå."

- Då ställer jag mig lite undrande?! Vilken betalningshistorik menar ni då? Jag har köpt 1! sak hos er, och det är en skärm. Som jag betalade direkt på faktura! Och Jag tog kontakt med min bank idag och begärde att de skulle göra en kreditupplysning på mig medans jag väntade i telefon. Den visade 1!! st förfrågningar hade gjorts, och det var förra året inför ett bolån ( Som jag aldrig tog eller utnyttjade ), Jag har inget på avbetalning, lån och har jag nån kredit liggandes så är den oanvänd. Jag ringde även till Kronofogden och skattemyndigheten. Likaså där, med andra ord "0". Dessutom tjänar jag ca 20 k i månaden ( efter skatt ). Så hur i hela friden gör ni era bedömningar? Jag vet också att även om jag tar "direktfaktura" så går det över klarna. Jag är nu benägen att åka hela vägen upp till stockholm och gå in och köpa de grejor jag vill ha direkt i butiken så att det inte går över klarna.

( Nu är jag medveten om att jag kanske har använt lite drygt språk och en del gliringar, det är inget illa menat mot dig, men det måste ut. )

// Adam

Klarna har inte sagt om de anser ett fåtal kredit bättre än flera som är betalda i tid. För att få höga krediter hos Klarna kanske du behöver ha historik som visar att du betalar i tid? Med endast ett köp vet de ju inte så mycket om det. Det är en konstant balansgång. Dels vill du inte ha för många köp på kredit, men inte heller för få.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om man nu anser man har så bra kreditvärdighet och inkomst, varför använda klarna till "skitsummor"?
Man ska ju kunna betala sin faktura, varför inte bara vänta de 14 dagarna istället som ni måste ha fått pengarna på då

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

haha, jag har tydligen tur köpte min dator för nästan 30k , har en månadslön på ca 15k efter skatt tog avbetalning på 6 månader. Nästa gång va det 5k avbetalning, och senast va det på ca 10k. Aldrig haft problem.

Har kreditvärdighet: Hög enl klarna

Undrar hur de räknar?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

För min del så har klarna fungerat helt utmärkt.
Har handlat mängder av gånger på faktura från Klarna i flera år. Inte en endaste gång har det krånglat på något vis – inga missade utskick av fakturor, inga stopp. Ingenting. Har dock aldrig haft något på avbetalning, utan bara 10-14 dagar varianterna som jag sedan betalt så snart paketet anlänt.
Även när jag hade otur när jag tänkte och betalade in för mycket pengar så gick det smärtfritt att få tillbaks överskottet, fick bara logga in på deras sida och ange ett kontonummer för återbetalning.

Permalänk
Medlem

haha, klarna ja.... det känns som att de har konstiga regler. En gång förra året gjorde jag en större avbetalning på mitt lån. Minskade det rejält.

Vad händer? Mitt nästa köp nekas....!?

Ringde jag kundtjänst som lyckas jag faktiskt få det manuellt justerat, och köpet fick genomföras. Ingen kunde förstå varför så jag fick handla.

Tror inte att jag hade tex hade många andra upplysningar på mig eller nåt sådant.

Permalänk
Medlem

Klarna använder sig av statistiska modeller för att avgöra om du kommer att betala i tid eller inte. Om nog många personer som liknar dig (de samlar all information som de kan, kollar tex upp personnummer, ålder, kön mm) inte har betalat tillbaka i tid kommer du också bli nekad. Detta är det enda vettiga klarna kan göra, använda sig av statistik och beräkna om du kommer betala i tid eller inte. Det är inte som att klarna nekar dig för att de tycker det är roligt, det är för att de inte tror att de kommer tjäna på att ta in dig som kund.

Har varit på en föreläsning i statistik där någon från klarna föreläste..

Anledningen till varför de inte säger varför att ni nekas är för att det är en affärshemlighet (vilka parametrar som spelar störst roll) och för att det troligen är alla parametrar sammanlagt.

Permalänk
Medlem

Jag råkade också ut för detta när jag skulle köpa en ögonoperation genom Lets deal. Har inga betalningsanmärkningar, fast jobb med duglig inkomst, inga sena betalningar och inga andra lån. Och det gick alldeles utmärkt att låna pengarna genom banken istället.
Man tycker ju att de kan göra som alla andra företag och ta en kreditupplysning bara.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av killawife:

Man tycker ju att de kan göra som alla andra företag och ta en kreditupplysning bara.

Företag som tar kreditupplysningar åt höger och vänster är ju ett gissel även det. Alltid lika roligt att få ett lån nekat på grund av "för många tagna kreditupplysningar". Så, jag är rätt glad att Klarna inte tar en upplysning varje gång jag köper något från dem.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag råkade också ut för detta när jag skulle köpa en ögonoperation genom Lets deal. Har inga betalningsanmärkningar, fast jobb med duglig inkomst, inga sena betalningar och inga andra lån. Och det gick alldeles utmärkt att låna pengarna genom banken istället.
Man tycker ju att de kan göra som alla andra företag och ta en kreditupplysning bara.

Skrivet av Meantek:

Företag som tar kreditupplysningar åt höger och vänster är ju ett gissel även det. Alltid lika roligt att få ett lån nekat på grund av "för många tagna kreditupplysningar". Så, jag är rätt glad att Klarna inte tar en upplysning varje gång jag köper något från dem.

För din egen skull bör du nog lyssna på meantek, det är inte alls bra att samla på sig förfrågningar, framförallt inte om det framgår av frågeställaren till UC (eller vilken den nu ställts till) att det handlar om rena konsumtionsgrejer.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att jag hade föredragit att de tog en kreditupplysning och jag hade fått igenom mitt köp än att bli nekad.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med att de skickar "delbetalningsavgift" en gång i månaden, på något jag köpte på faktura. Ficken avgift på 0kr + 29kr fakturavgift en gång i månaden av dom. Hade valt engångsbetalning såklart, men de fattade inte dom. Var riktigt förbannad men fick dom att riva allt men jag tänker då aldrig använda det igen.

Permalänk
Medlem

Jorå

Skrivet av Cirap:

Klarna har inte sagt om de anser ett fåtal kredit bättre än flera som är betalda i tid. För att få höga krediter hos Klarna kanske du behöver ha historik som visar att du betalar i tid? Med endast ett köp vet de ju inte så mycket om det. Det är en konstant balansgång. Dels vill du inte ha för många köp på kredit, men inte heller för få.

Fick ett ytterliga mail från Klarna idag. Hade den förklaringen jag fått idag ( att jag inte handlat där så mycket innan, så de inte hunnit bygga upp en profil på mig ) hade jag accepterat det utan att bråka, men istället skriva en rundskrivning på partisvenska gjorde mig bara mer upprörd.

Med andra ord hade Klarna kunnat behålla en kund, jag hade sluppit blivit vansinnig och allt hade varit "normalt" OM kundtjänst lärt sig tala ur skägget. Beställer btw dator strax...:D