4890, värt att köra CF med 7950?

Permalänk

4890, värt att köra CF med 7950?

Köpte precis ett 7950, är det värt att behålla mitt gamla 4890 och köra crossfire eller tjänar man ingenting alls på det?

Förövrigt, är kortet något att ha ens?

Visa signatur

J.Melin

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att du faktiskt förlorar på det då ditt nya kort kommer dras ner till att matcha 4890 som inte ens är hälften så bra och mindre minne etc

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Även om du vill så går det inte. Dom är inte kompatibla med varann i CF. Tumregeln för CF är att de två första siffrorna i serienamnet på kortet måste överensstämma. 4890 funderar endast i CF med 4830, 4850, 4870 och 4890.

Permalänk

Haha, var de jag trodde. Tänkte om man kunde ge de någon extra boost eller något åt de hållet.

Annars om kortet, något att ha?

Visa signatur

J.Melin

Permalänk
Skrivet av JohanMelin:

Haha, var de jag trodde. Tänkte om man kunde ge de någon extra boost eller något åt de hållet.

Annars om kortet, något att ha?

inte direkt, värt en 2-400kr begagnat typ

Permalänk
Avstängd

Jag kan tänkas köpa det om det inte vill skänkas!

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Skrivet av LucasSj:

Jag kan tänkas köpa det om det inte vill skänkas!

Kan säkert säljas för någon liten liten slant, ska bara kolla om en polare inte vill ha de

--

Tänkte mer om kortet jag köpt, hehe. Ångrar redan att jag inte köpte ett lite bättre..

Visa signatur

J.Melin

Permalänk
Medlem

Inget fel på 7950 dock. Riktigt bra kort, märker du inte en fruktansvärd skillnad i prestanda (om du inte har en urusel CPU) så skulle jag förvånas :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanMelin:

Kan säkert säljas för någon liten liten slant, ska bara kolla om en polare inte vill ha de

--

Tänkte mer om kortet jag köpt, hehe. Ångrar redan att jag inte köpte ett lite bättre..

Jaså?

Jisses...jag är supernöjd med mitt 6950 @ 1536 shaders... Klarar BF3 på >60 FPS på medium (ingen anledning att gå högre), och CS utan problem (såklart). Mer behöver jag inte

Förresten, vad har du i resten av din dator? Sitter du med en gammal CPU så kan det vara anledningen till varför det går trögt isf

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Jaså?

Jisses...jag är supernöjd med mitt 6950 @ 1536 shaders... Klarar BF3 på >60 FPS på medium (ingen anledning att gå högre), och CS utan problem (såklart). Mer behöver jag inte

Förresten, vad har du i resten av din dator? Sitter du med en gammal CPU så kan det vara anledningen till varför det går trögt isf

3570k clockad till 4,2, 8gb 203mhx ripjaw (?) Asrock extreme4 å en 120 gb sandisk extreme, bör inte vara några problem va?

Visa signatur

J.Melin