Ingen signal på min Samsung TV med GeForce GTX 660Ti

Permalänk
Medlem

Ingen signal på min Samsung TV med GeForce GTX 660Ti

Hej! Har precis monterat ihop lite nya saker som jag handlat
Kort; GeForce GTX 660Ti.
Moderkort; Asrock 960GM-GS3 FX
Nätagg: Corsair Gaming Series 600W 80+

Sen lite annat småkrafs.

När all montering var färdig (Det var en jäkla massa kablar från nätaggregatet) så starta jag datorn med full av förväntan.

Tv-skärmen blir svart och "ingen signal" är det enda jag ser.

Allt annat verkar fungera, hårddisken spinner igång, dvd läsaren osv. Men jag får ingen bild..

Efter många timmar med trial and error så har jag slut på ideer. Jag provade att att sätta i mitt gamla Geforce men samma problem uppstår.

Jag har både DVI-VGA och DVI-HDMI men inget fungerar. Jag har heller ingen vanlig datorskärm att prova med heller. Så nu sitter man här med sin gamla skitdator medans den nyinköpta står på golvet brevid. Det känns inte alls bra.

Någon som har en susning på vad problemet kan tänkas vara?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Kan finnas många olika saker som kan vara problemet, allt är installerat korrekt?/skärm eller ev. grafikkorten defekta?

Permalänk
Medlem

Du kanske missat någon strömkontakt till grafikkortet/moderkortet?

Permalänk
Medlem

Koppla in ett par högtalare eller hörlurar till ljud utgången på moderkoretet (gröna) och se om det kommer en felkåd. Om du har en pc-speaker liggande koppla in den. (vilka andra än jag har det liggande. )

Edit:
Stavning

Edit2:
Du har ingen polare med en plattskärm du kan låna några timmar? för att kolla vga

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Installerat drivrutinerna?

Permalänk
Skrivet av jocke85:

Hej! Har precis monterat ihop lite nya saker som jag handlat
Kort; GeForce GTX 660Ti.
Moderkort; Asrock 960GM-GS3 FX
Nätagg: Corsair Gaming Series 600W 80+

Sen lite annat småkrafs.

När all montering var färdig (Det var en jäkla massa kablar från nätaggregatet) så starta jag datorn med full av förväntan.

Tv-skärmen blir svart och "ingen signal" är det enda jag ser.

Allt annat verkar fungera, hårddisken spinner igång, dvd läsaren osv. Men jag får ingen bild..

Efter många timmar med trial and error så har jag slut på ideer. Jag provade att att sätta i mitt gamla Geforce men samma problem uppstår.

Jag har både DVI-VGA och DVI-HDMI men inget fungerar. Jag har heller ingen vanlig datorskärm att prova med heller. Så nu sitter man här med sin gamla skitdator medans den nyinköpta står på golvet brevid. Det känns inte alls bra.

Någon som har en susning på vad problemet kan tänkas vara?

Tack på förhand.

Kan vara att grafikkortet på moderkortet tar över, koppla in i den och se.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips & råd, men just nu sitter jag och skriver med min gamla PC vilket betyder problemet kvarstår.
Jag fick tag på en vanlig monitor men får ingen bild på den heller. Antagligen är det felkopplat någonstans så det blir till att lämna in den hos någon som är mer kunnig. Jag personligen har iaf gett upp.