Permalänk
Medlem

Bekräftelse innan köp av dator

Tjena! Så här är det att jag ska köpa min första riktigt bra gamingdator, har lagt ihop lite delar på Inet och funderade på att köpa. Men eftersom jag inte är så kunnig om datorer så skulle jag vilja veta om detta skulle funka som en riktigt bra gamingdator. Mitt mål är att den ska kunna maxa Battlefield 3, Guild Wars 2 och League of legends på 1920-1080 skärm. Kommer den klara det? är det ett säkert köp? Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig med detta
länk till min kundvagn på Inet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2219161/2012-08-27

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCjonne:

Tjena! Så här är det att jag ska köpa min första riktigt bra gamingdator, har lagt ihop lite delar på Inet och funderade på att köpa. Men eftersom jag inte är så kunnig om datorer så skulle jag vilja veta om detta skulle funka som en riktigt bra gamingdator. Mitt mål är att den ska kunna maxa Battlefield 3, Guild Wars 2 och League of legends på 1920-1080 skärm. Kommer den klara det? är det ett säkert köp? Jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig med detta
länk till min kundvagn på Inet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2219161/2012-08-27

Jag skulle tro att du får ca 40-50fps på ultra i BF3 med ditt 660ti.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Kör på billigare ram stickor och köp ett gtx 670 för 3,200 :- istället!

Annars så ser allt bra ut!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ta lite billigare RAM(typ corsair vengeance).
Köp en 120GB ssd.
Väldigt subjektivt men jag gillar inte det chassit:)
tips på uppgradering(om du inte kan köpa det nu dvs): En stor fin tornkylare!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Glömde säga att min budget ligger på ca 10000

Permalänk
Medlem

Jag är lite skeptisk när det gäller montering och test av dator på plats, är du säker på att du inte klarar av att sätta ihop den själv?
Om du kan sätta ihop den själv så sparar du 800kr och massa strul om något händer. Det är massor med saker som har med konsumentlagen och göra och avbeställningar osv. Det är lätt att bygga ihop en egen dator, behövs inte allt för mycket research och kanske kan vara värt att träna på din gamla dator om du har en stationär, det brukar hjälpa.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

haha jo själv så gillar jag chassit

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2223042/2012-08-28

bra paket och prisvärt paket. Ta hdd från din gamla dator och släng i så kan du lagra mer när ssd:n är uppfylld

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Jag är lite skeptisk när det gäller montering och test av dator på plats, är du säker på att du inte klarar av att sätta ihop den själv?
Om du kan sätta ihop den själv så sparar du 800kr och massa strul om något händer. Det är massor med saker som har med konsumentlagen och göra och avbeställningar osv. Det är lätt att bygga ihop en egen dator, behövs inte allt för mycket research och kanske kan vara värt att träna på din gamla dator om du har en stationär, det brukar hjälpa.

jag vet att jag KAN bygga den själv med kanske lite hjälp från polare, men känner inte att jag orkar, vill gärna ha den så snabbt som möjligt.
Datorn jag har nu har jag tur om den ens startar så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCjonne:

jag vet att jag KAN bygga den själv med kanske lite hjälp från polare, men känner inte att jag orkar, vill gärna ha den så snabbt som möjligt.
Datorn jag har nu har jag tur om den ens startar så...

Du vet att du får datorn snabbare ifall du bygger själv?
Då skickas delarna när de kommer in, annars måste du först vänta på alla delar, sen måste du vänta i deras byggkö....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCjonne:

jag vet att jag KAN bygga den själv med kanske lite hjälp från polare, men känner inte att jag orkar, vill gärna ha den så snabbt som möjligt.
Datorn jag har nu har jag tur om den ens startar så...

så snabbt som möjligt? Då är det helt klart bygga själv som gäller... Inet bygger ihop din dator på cirka 2 veckor från beställningsdatum, plus 2-3 dagars leverans och testning. Bygger du själv kan du hämta ut dina grejjer på posten 1-2 dagar efter lagd beställning (du skulle mao kunna ha en ny dator till helgen). Montera en dator tar för en nybörjare kanske 3-5h (med en del video-guider och en del manual-läsning), alltså perfekt kvällsunderhållning

Edit: So slow D:

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Har dom alla delar hemma och du beställer innan 17 så har du sakerna dagen efter till 99%
Det är om du bygger själv då

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Har dom alla delar hemma och du beställer innan 17 så har du sakerna dagen efter till 99%
Det är om du bygger själv då

även om dom bygger ihop den då eller?

Permalänk
Skrivet av PCjonne:

även om dom bygger ihop den då eller?

Kanske ska ta o läsa om hans svar^^

Visa signatur

Kalas

Permalänk
Medlem
Skrivet av znyggisen:

Kanske ska ta o läsa om hans svar^^

haha såg inte det ^^

Permalänk

Mitt bästa tips är att ersätta 660 med en 670.

http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

"Att just minnesbandbredden är GK104:s stora akilleshäl märks dock tydligare än någonsin, trots samma klockfrekvenser och lika många CUDA-kärnor landar GTX 660 Ti en bra bit efter GTX 670 genom samtliga tester."

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCjonne:

jag vet att jag KAN bygga den själv med kanske lite hjälp från polare, men känner inte att jag orkar, vill gärna ha den så snabbt som möjligt.
Datorn jag har nu har jag tur om den ens startar så...

http://www.youtube.com/watch?v=lPIXAtNGGCw
Bygg din egen dator, följ dessa steg, det är flera delar och den första kan du ju skippa då du redan har delar och sådant.
Det kommer gå betydligt fortare, sen slipper du strulet som många har när dom bygger datorn åt dig och du sparar 800 spänn.

Permalänk

Angående att det blir billigare att köpa komponenterna separat och bygga själv.

Den PC jag beställt nu är faktiskt billigare färdigbyggd än om jag hade köpt samma komponenter separat från samma företag. Förvisso har jag ändrat minimalt i specen (2 TB HD, Blu-ray), då den redan var på topp, men jag blev förvånad själv. Därtill ska jag dra av den på firman, så det är bättre att den är byggd.

Permalänk
Medlem

Jag hade sparat den nuvarande hårddisken och köpt:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2223117/dator-10-000
Om du väljer att bygga själv (tar nog itne ens 1h att bygga själv, du får den "spelklar" fortare, är fördelarna) så kan du köpa en till hdd för pengarna du sparar in då.

my 2 cents

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk
Medlem

Äh, kör på med att låta inet bygga.
Och att ihopbyggningen för dom kan ta en månad är skitsnack, min morbror beställde sin senaste dator där i delar, lät de bygga och de tog en vecka

Permalänk
Medlem

du gör det du känner för, att sätta i en till hårddisk är inget svårt, så spara iaf den/de nuvarande och stoppa i din nya sen

Visa signatur

/|\/|\