Problem med bild via DVI på GTX 480

Permalänk
Medlem

Problem med bild via DVI på GTX 480

Svårt att googla detta, så tog ett kort..

Kör min LG tv på ena DVI porten (DVI till HDMI adapter) som ger bra bild utan problem.
Och kör min Samsung SyncMaster 2232BW på den andra DVI som Primär skärm, dock ser bilden ut så här..

Vad är felet? Och hur kan jag åtgärda det?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Hedersmedlem

Har det alltid varit så?

Ett av mina GTX460's ena DVI-port ger ett liknande utseende, och jag tror det beror på att kortets port är defekt.

Antar att du provat skärmen i ett annat uttag, samt en annan skärm i samma DVI-port?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag tror det har vart så hela tiden.. Min skärm funkar givetvis perfekt i den andra porten, men tvn startar inte ens om ja sätter den i den trasiga porten.. Men iaf..

Finns det något sätt att göra för att fixa detta?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Drasteroid:

Jag tror det har vart så hela tiden.. Min skärm funkar givetvis perfekt i den andra porten, men tvn startar inte ens om ja sätter den i den trasiga porten.. Men iaf..

Finns det något sätt att göra för att fixa detta?

Mig veterligen finns det inte det. Har du garanti kvar kan du ju lämna in det, annars blir det tufft.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Nope.. Ingen garanti kvar :/

Kanske dags att uppgradera grafikkort?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Drasteroid:

Nope.. Ingen garanti kvar :/

Kanske dags att uppgradera grafikkort?

Inte nödvändigtvis, om du inte behöver mer prestanda.

Istället kan du ju köpa ett litet billigt grafikkort och koppla skärmen i istället. Om du har portar över på moderkortet för ett kort till, det vill säga.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.