Vad klarar GTX560? [Köper omgående!]

Permalänk
Medlem

Vad klarar GTX560? [Köper omgående!]

Jag ska köpa en GTX 560 så jag undrar om man kan spela bf3, black ops, css m.m utan något lagg?

Visa signatur

AMD FX-8350 - ASUS Nvidia GTX770- Gigabyte GA-990 - Corsair AX 850W - Corsair 4x4 Gb Vengeance 1866 mhz - Seagate Barracuda 2 TB hdd 7200 rpm 6 gb/s 64mb Cache

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Man kommer ha lagg i BF3 med 560 men visst går det ändå att spela i medel. Gör en bättre rubrik?

Permalänk
Medlem

Beror på vilken cpu du har.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jjaffar:

Jag ska köpa en GTX 560 så jag undrar om man kan spela bf3, black ops, css m.m utan något lagg?

Cod, css och dylikt kommer att gå hur fint som helst. Bf3 dock.. Där är det runtom low du får hålla dig, om du vill ha flyt. Dock är ju flyt en definitionsfråga, så vad är "utan lag"? Vad för fps?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Cod, css och dylikt kommer att gå hur fint som helst. Bf3 dock.. Där är det runtom low du får hålla dig, om du vill ha flyt. Dock är ju flyt en definitionsfråga, så vad är "utan lag"? Vad för fps?

Vågar vi verkligen dra upp den diskussionen?
Antar att "utan lag" anses i folkmun vara nätverkslagg eller hög ms och "utan att det hackar" anses vara smooth 60fps.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Beror på vilken cpu du har.

Har en Athlon x2 3.3 ghz men ska köpa en amd 8120 inom en snar framtid.

Med lagg menar jag att man kan köra med hög fps

Visa signatur

AMD FX-8350 - ASUS Nvidia GTX770- Gigabyte GA-990 - Corsair AX 850W - Corsair 4x4 Gb Vengeance 1866 mhz - Seagate Barracuda 2 TB hdd 7200 rpm 6 gb/s 64mb Cache

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Vågar vi verkligen dra upp den diskussionen?
Antar att "utan lag" anses i folkmun vara nätverkslagg eller hög ms och "utan att det hackar" anses vara smooth 60fps.

Tänkte mig inte för där /faceplant
Det jag menade var ju självklart vad TS finner är flytande! Jag antar att, med tanke på hur ordet används numera, att han menar "utan hack". (:

Det hela är som sagt individuellt, och det skulle underlätta för _alla_ om TS berättade vad resterande komponenter är, samt vad för upplösning han spelar i och vad han finner är "lagfritt" (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jjaffar:

Har en Athlon x2 3.3 ghz men ska köpa en amd 8120 inom en snar framtid.

Med lagg menar jag att man kan köra med hög fps

Ah, då kan jag säga att visst går det att spela BF3 t.ex med en dualcore, men det kommer att hacka till och från. Det är relativt processorintensivt, tyvärr. Dock kan jag säga dig så mycket som att en framtida uppgradering till Quadcore blir ett fint kompliment till ett GTX560. Black ops och CSS kommer att flyta som smör, även på väldigt höga inställningar.

Referens; Black ops kunde jag köra i 60fps för det mesta med allting på max, vid användande utav en C2D@2.7GHz, och ett 5770 1GB (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Fruktanslöst hemskt trådnamn

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Upplösning, övriga delar?

Är enorm skillnad om du sitter och spelar i 1024x768 med en Ivy Bridge eller en Eyefinitysetup med 3x1080p drivet av en Atom.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av jjaffar:

Jag ska köpa en GTX 560 så jag undrar om man kan spela bf3, black ops, css m.m utan något lagg?

*trådtitel rättad*

TS, ta och läs på reglerna ordentligt. Jag låser inte men den här informationen finns i forumet redan eller i SweC grafikkortstester. Att söka och utvärdera info är en bra färdighet att skaffa sig, öva!

Om du frågar hur hela din dator, med det nya kortet, kommer att prestera så är det bra med mer information om systemet. Det blir mer värt en egen tråd då frågan blir mer specifik.

Citat:

Innan du skriver
För att undvika att samma frågor och diskussioner upprepas om och om igen:

§ 2.1 Läs de klistrade trådarna som finns i respektive forumdel innan du ställer frågor.
§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers