Permalänk

GW2 FPS Problem

När jag spelar gw2 så får jag mellan 30-40 fps. Jag spelar det i 102x1080 allt på lägsta. När jag kollar hur mycket gpu arbetar så står där 58%. När jag spelar ett spel som crysis 2 har jag stabila 60fps och då jobbar det till 100% varför är det så här och varför maxar inte GW2 ut allt från min GPU?

Permalänk

Har du nVidia så har dom släppt ny driver, uppgradera - AMD vet jag inte :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CasseStrand:

Har du nVidia så har dom släppt ny driver, uppgradera - AMD vet jag inte :S

Det är väll inga optimeringar för Gw2 va?

Permalänk
Skrivet av CasseStrand:

Har du nVidia så har dom släppt ny driver, uppgradera - AMD vet jag inte :S

Har nyaste drivers

Permalänk
Medlem

Jo, läs nyheterna på förstasidan av Sweclockers 4rde nyheten uppefrån.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Jo, läs nyheterna på förstasidan av Sweclockers 4rde nyheten uppefrån.

Skrivet av silicon111:

Det är väll inga optimeringar för Gw2 va?

Det han sa...

Permalänk
Medlem

senaste Nvidia drivisen verkar bara lagt till ögongodis för gw2, inga optimeringar.
Tycker för övrigt att gw2 är HORRIBELT optimerat. Jag lirar med riggen i signaturen och jag får runt 40fps (när det faktiskt händer något på skärmen) med alla settings på lägsta.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maxnelson:

senaste Nvidia drivisen verkar bara lagt till ögongodis för gw2, inga optimeringar.
Tycker för övrigt att gw2 är HORRIBELT optimerat. Jag lirar med riggen i signaturen och jag får runt 40fps (när det faktiskt händer något på skärmen) med alla settings på lägsta.

Det är inte SLI/CF som strular? Jag kör max på allt i 2560x1440 med ett GTX 680 (single-kort), vsync och stabila 60fps. :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CasseStrand:

Det han sa...

Och vilka optimeringar är det för gw2? Jag hittar inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Det är inte SLI/CF som strular? Jag kör max på allt i 2560x1440 med ett GTX 680 (single-kort), vsync och stabila 60fps. :S

Så var det inte. Provade att stänga av CF och fick då 30-40fps med allt på lägsta med minimala animationer på skärmen.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1