Permalänk
Medlem

Publicerad

Well, rätt meninglös tråd egentligen, men vill bara skryta lite, klappa mig själv på axeln eller vilka käcka omskrivningar man nu kan komma på.

Jag och en klasskamrat gjorde under T6 en studie om cykelskador bland äldre cyklister i Umeå och den blev för några dagar sen publicerad.
Inte det sexigaste ämnet, jag vet, men who gives a flying fuck, det viktiga är att man är publicerad!

FÖr den som ändå känner sig manad att ta sig en snabbtitt (trots den otroligt sexiga titeln) så finna abstracten till artikeln här:
http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6V5...

Permalänk
Medlem

Kul för er! Orkar dock inte läsa artikeln om det e okej?

Permalänk
Medlem

Grattis!

Permalänk
Medlem

Gratulerar!

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Betyder detta att du är en "forskare" nu då? Vita labbrockar i filmer. Grattis!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Gött mos!

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Gratulerar!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Grattis! Att få ett papper man har gjort publicerat är en stor sak, speciellt första gången.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Kul att se att någon av våra flitiga debattörer på Akademiska ämnen faktiskt har något att komma med i den akademiska världen (obvious pun intended)

Stort grattis!

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Ja, första gången är alltid speciell. Det är då man känner sig som en "riktig" forskare
Grattis !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Får väl återkomma med en liknande tråd när det är tid för mig själv.

Lite konstigt att det inte finns en tråd om detta sedan tidigare. Hade varit kul om alla som skriver C eller D-uppsats hade kunnat visa upp detta, eller arbetar med sina doktorandstudier

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack så hjärtligt mycket allihopa, det värmer

Här är förresten tidningsartiklar som berör studien.

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/11/28/umeas-cykliste...

http://www.sr.se/Ekot/arkiv.asp?DagensDatum=2009-01-07&Artike...
Notera hur jag och min kurskamrat betecknas som "forskare" i andra artikeln haha.

Permalänk
Avstängd

Grattis!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

ForskarN^

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

haha, nice x)

"Umeås cyklister löper störst risk att bli skadade i trafiken", tur att jag flyttat då

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Grattis !

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
haha, nice x)

"Umeås cyklister löper störst risk att bli skadade i trafiken", tur att jag flyttat då

Haha, är väl en tolkningsfråga antar jag

Tackar allihopa

Permalänk
Medlem

Gratulera till att blivit publicerad. Det var inte illa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
haha, nice x)

"Umeås cyklister löper störst risk att bli skadade i trafiken", tur att jag flyttat då

Uppsala är heller ingen barnlek kan jag säga. Det kanske finns ett samband mellan studieorter och cykelrelaterade skador?

Grattis!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grattis, Hossein!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Sambandet är nog att cyklister i allmänhet inte kan trafikregler.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Uppsala är heller ingen barnlek kan jag säga. Det kanske finns ett samband mellan studieorter och cykelrelaterade skador?

Grattis!

Stämmer mycket väl... Lund är nog ett praktexempel. Är ett rent under att det inte finns fler rapporterade dödsfall från stan.

Permalänk
Medlem

jag vet att jag väcker en gammal tråd, men skimmade genom mina gamla trådar av ren tristess och noterade följande inlägg som är ganska intressant.

Skrivet av m0rk:

Får väl återkomma med en liknande tråd när det är tid för mig själv.

Lite konstigt att det inte finns en tråd om detta sedan tidigare. Hade varit kul om alla som skriver C eller D-uppsats hade kunnat visa upp detta, eller arbetar med sina doktorandstudier

Så, vad har ni skrivit för artiklar och vad har ni publicerat?
Alltid kul med lite klapp på axeln!

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grattis CSM101! Bra att SweC's egen läkare tar steg framåt.

Yeehaw bidrar med min fina och SJUKT intressanta D-uppsats om estimering av roll-vinkel på bilar i lutande kurvor på Haldex (nuvarande Borg Warner) för att förbättra deras AWD.

http://www.iea.lth.se/publications/MS-Theses/Full%20document/...

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Grattis CSM101!

Skrivet av RetarDeD:

Grattis CSM101! Bra att SweC's egen läkare tar steg framåt.

Yeehaw bidrar med min fina och SJUKT intressanta D-uppsats om estimering av roll-vinkel på bilar i lutande kurvor på Haldex (nuvarande Borg Warner) för att förbättra deras AWD.

http://www.iea.lth.se/publications/MS-Theses/Full%20document/...

Intressant examensarbete, tyvärr missade jag själv simulink-kursen av diverse anledningar. Nå jag ska kolla in rapporten bättre.

Annars är jag knappast ensam om att ha fin titel på sitt examensarbete och vara skitnöjd att ingen arbetsgivare kan gräva fram den för att se att innehållet inte uppfyller förväntningarna. (alltså på hur avancerad den borde vara, inte att rubriken är missvisande)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Grattis CSM101!

Intressant examensarbete, tyvärr missade jag själv simulink-kursen av diverse anledningar. Nå jag ska kolla in rapporten bättre.

Annars är jag knappast ensam om att ha fin titel på sitt examensarbete och vara skitnöjd att ingen arbetsgivare kan gräva fram den för att se att innehållet inte uppfyller förväntningarna. (alltså på hur avancerad den borde vara, inte att rubriken är missvisande)

Tack, det tråkiga var att allt ebbade ut i en "däckmodell" för att försöka gissa fram en lateralacceleration, vilket många har försökt innan och misslyckas.
Så egentligen är vi färdiga redan vid sidan 16

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Grattis CSM101! Bra att SweC's egen läkare tar steg framåt.

Yeehaw bidrar med min fina och SJUKT intressanta D-uppsats om estimering av roll-vinkel på bilar i lutande kurvor på Haldex (nuvarande Borg Warner) för att förbättra deras AWD.

http://www.iea.lth.se/publications/MS-Theses/Full%20document/...

Man tackar, och grattis själv.

Jag skummade genom din artikel och ärligt så förstod jag inte alla detaljer, men the big picture och det var väldigt intrssant!
Jobbar du med något idag som är kopplad till arbetet?