Permalänk
Medlem

fråga om SLI

Vad ska man ha 2 grafikkort till?? har köpt 1 Evga 680 och alla mina kompisar säger att jag ska köpa ett till men de säger inte varför jag ska ha 2 st när jag frågar

tack för förklaring

Permalänk
Medlem

SLI är om du vill ha ökad prestanda men det kan komma med mycket huvudvärk. Nu har du ett singelkort som kör allt ute i dag så ett till kort är inte nödvändigt. Men den enda anledningen till SLI eller CrossfireX (Som tekniken kallas på AMD:s grafikkort) är ökad prestanda.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Globster:

Vad ska man ha 2 grafikkort till?? har köpt 1 Evga 680 och alla mina kompisar säger att jag ska köpa ett till men de säger inte varför jag ska ha 2 st när jag frågar

tack för förklaring

Va...? Att köpa för köpandets skull är ju bara dumt. Förutsatt att du personligen upplever att du kan köra spelen på de inställningar/FPS som du vill ha så finns det ingen anledning att köpa mer prestanda, eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Globster:

Vad ska man ha 2 grafikkort till?? har köpt 1 Evga 680 och alla mina kompisar säger att jag ska köpa ett till men de säger inte varför jag ska ha 2 st när jag frågar

tack för förklaring

dina kompisar vet inte dom pratar om

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa ett till kort nån gång i framtiden när det du har nu inte räcker till längre. Då kommer du få det brutalt mycket billigare. I dagsläget finns det INGEN anledning till att köpa 2 st av dom senaste grafikkorten samtidigt bara för att kunna skryta med FPS eller nåt. Bara en massa slöseri med pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krisse:

Du kan ju köpa ett till kort nån gång i framtiden när det du har nu inte räcker till längre. Då kommer du få det brutalt mycket billigare. I dagsläget finns det INGEN anledning till att köpa 2 st av dom senaste grafikkorten samtidigt bara för att kunna skryta med FPS eller nåt. Bara en massa slöseri med pengar

Jag är sugen på ett till 670, orkar inte driva varken BF3 eller Guild wars 2 (som jag dock lagt på hyllan) i 2560x1440 med bara en :(.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

okej jag då vet jag tack så mycket för alla kommentarer