Permalänk
Medlem

Får saker sålda hela tiden S:

på SC

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Har hittat 0 leg och 0 set efter ca 300h. Har mf-swappat de flesta packsen och nu har jag kört de senaste 50h med 300mf konstant, även på trash alltså. 0 leg 0 set.

Och din poäng är?

Permalänk
Skrivet av Biturbo:

Och din poäng är?

Att diablo 3's distrubiteringsystem (stavning) är kasst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biturbo:

Och din poäng är?

Folk diskuterar sina drops och droprates i den här tråden bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Folk diskuterar sina drops och droprates i den här tråden bland annat.

Ah, du citerade mig så jag funderade bara om du vill ha något sagt / argumentera mot eller för något.

Men då är jag med

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Har hittat 0 leg och 0 set efter ca 300h. Har mf-swappat de flesta packsen och nu har jag kört de senaste 50h med 300mf konstant, även på trash alltså. 0 leg 0 set.

Du kommer bli ännu mer besviken när du väl ser den där fula oranga uppjagande färgen ligga på marken för att du kommer troligtvis rolla skit. Det har iaf mina 5 legendarys och alla de jag känner gjort.

Skrivet av Kimbaktu:

Blizzard sa ju att detta påstående inte stämde, och vadå.. hittade du massvis med bra grejer innan? bra items har varit sällsynt sen release o bara för att några hade tur vid release betyder det ingenting.
Och de flesta på forumet bara gnäller som skitungar och har lite bevis att komma med så forumet känns som en dålig "källa"

Nu pratar jag inte release som i Maj utan efter patchen direkt. MEN det var samma sak vid release, de som var först till 60 hittade de bästa sakerna, därför som någon skrev så är det vissa som endast kan bli uber bra. De som är snabba och hade tur första dagarna av typ denna patch eller vid release.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Jag och de jag spelar med hittade också sjukt med bra items direkt efter senaste patchen. Nu är det dött igen, så jag tror inte det är en slump. Men att ha hög MF fungerar verkligen för att få flera gula. Bruna hittar jag i snitt en på 100 speltimmar, så det börjar bli dags igen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Tänkte bara bekräfta att händelseförloppet ovan även hände mig. Det bara sprutade gula items de två första dagarna efter patchen, men nu har det gått tillbaka till "vanlig" nivå.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Alltså, detta börjar kännas lite obehagligt. För att stämma i bäcken med en gång så påstår jag INTE något om att dropraten eller vad som dropas är manipulerad.
Anledningen är att jag inte har några riktigt solida konkreta bevis som gör att jag påstå detta och kan stå för det.

Det som stör är ju att ganska många bekräftar ett händelseförlopp såsom Fredag och Paesha beskriver.

Låt oss då rent hypotetiskt anta att det sker en manipulation. Då blir slutsatsen så här:

Dom spelare som slaktar och farmar snabbt (d.v.s. dom med topgear) och vid den tidpunkt då något nytt kommer ut hittar mängder med av det och lägger ut det på AH.
Spelare strax under dessa som har bra gear och gold att köpa det som läggs ut gör kanske det.
Majoriteten av spelare som inte har råd och får inte sålt det dom farmar ihop , men som ändå har drivet att uppgradera och bli bättre. Vad har dom för utväg ? RMAH kanske.

Men som sagt det är har ett hypotetiskt antagande och jag har inte någon uppfattning om något än. Jag kan heller inte bekräfta något händelsförlopp för jag spelade inte den dagen patchen släpptes eller dagen efter.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag själv har väl hittat en 6-7 legendaries senaste 3 dagarna, iofs inga toprolls men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Har hittat 0 leg och 0 set efter ca 300h. Har mf-swappat de flesta packsen och nu har jag kört de senaste 50h med 300mf konstant, även på trash alltså. 0 leg 0 set.

Har de inte nerfat så att du inte ska kunna swappa?
Jag kör konstant mf och hittar legend lite då och då. ej ingen grön ännu dock... har 362% mf totalt...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Jag själv har väl hittat en 6-7 legendaries senaste 3 dagarna, iofs inga toprolls men ändå.

Då får jag gratulera i så fall, för på 3 dagar har du hittat 3 ggr så mycket som jag har hittat på 350 timmar.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har de inte nerfat så att du inte ska kunna swappa?
Jag kör konstant mf och hittar legend lite då och då. ej ingen grön ännu dock... har 362% mf totalt...

Jag swappar, det funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Då får jag gratulera i så fall, för på 3 dagar har du hittat 3 ggr så mycket som jag har hittat på 350 timmar.

Konstigt nog har det blivit en jävla massa sedan patchen...gråter fortfarande över min windforce jag blev snuvad på dock =((

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Jag swappar, det funkar.

En nyfiken fråga. Hur mycket MF ligger du på när du har MF gear ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Nu pratar jag inte release som i Maj utan efter patchen direkt. MEN det var samma sak vid release, de som var först till 60 hittade de bästa sakerna, därför som någon skrev så är det vissa som endast kan bli uber bra. De som är snabba och hade tur första dagarna av typ denna patch eller vid release.

Jag tänkte skriva om dagen efter patchen oxå men det lämnade tydligen inte mitt huvud så det blev lite fel.
Iaf så på hardcore hittar jag och polare riktigt bra items med jämna mellanrum och inte efter veckovis av grinding, men om denna teori stämmer kanske det är för att folk dör och förlorar sin gear, Och det är oxå därför jag inte märkt någon skillnad alls oavsett om jag farmar 2 veckor efter patch eller 2 timmar efter patch?

Hur som tycker jag detta verkar jääääävligt märkligt, för ni verkar ju vara många här som märkt samma. Tycker att blizzard får svara på det nu och om det stämmer att bara ett fåtal kan ha riktigt bra gear slutar jag nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har de inte nerfat så att du inte ska kunna swappa?
Jag kör konstant mf och hittar legend lite då och då. ej ingen grön ännu dock... har 362% mf totalt...

Är inte MF cappat på 300%?

Permalänk
Skrivet av RockoW:

Är inte MF cappat på 300%?

Innan Nephalem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

En nyfiken fråga. Hur mycket MF ligger du på när du har MF gear ?

runt 290% vill ja minnas, innan NV och paragon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Är inte MF cappat på 300%?

Skrev väl totalt?
Annars stämmer det: 300% innan valor buffs.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

runt 290% vill ja minnas, innan NV och paragon.

Hmm det är väl bara innan NV? Paragon räknas väl in i 300-cappen? Eftersom tanken är att man ska fasa ut MF vid hög paragon lvl; om den INTE räknas in i de 300 så är det ju bara att fortsätta att köra MF-grear och på så sätt maxa 600 MF? (300 paragon-MF+300 item-MF)?
Plus NV såklart.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Hmm det är väl bara innan NV? Paragon räknas väl in i 300-cappen? Eftersom tanken är att man ska fasa ut MF vid hög paragon lvl; om den INTE räknas in i de 300 så är det ju bara att fortsätta att köra MF-grear och på så sätt maxa 600 MF? (300 paragon-MF+300 item-MF)?
Plus NV såklart.

Jaja, absolut, paragon räknas in i 300, och ja är väl på lvl9 paragon vill ja minnas så -27 från paragon på det ursprungliga värdet ja gav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimbaktu:

Jag tänkte skriva om dagen efter patchen oxå men det lämnade tydligen inte mitt huvud så det blev lite fel.
Iaf så på hardcore hittar jag och polare riktigt bra items med jämna mellanrum och inte efter veckovis av grinding, men om denna teori stämmer kanske det är för att folk dör och förlorar sin gear, Och det är oxå därför jag inte märkt någon skillnad alls oavsett om jag farmar 2 veckor efter patch eller 2 timmar efter patch?

Hur som tycker jag detta verkar jääääävligt märkligt, för ni verkar ju vara många här som märkt samma. Tycker att blizzard får svara på det nu och om det stämmer att bara ett fåtal kan ha riktigt bra gear slutar jag nog

Läs i ett av mina tidigare inlägg. Blizzard har svarat på frågan, flera gånger, och AH har ingen som helst påverkan på dropraten. Dropraten är fast och det är bara en massa folk som inte förstår sig på sannolikhet som drar massa korkade slutsatser på otillräckliga grunder. Som vanligt på Internet så är de gnälliga mest högljudda och därför får många läsa det de skriver och kan tro att de har rätt.

Jag kan t ex säga helt tvärtom mot de som gnäller, dvs att jag sett fler bra drops de senaste dagarna än direkt efter patchen. Alla som förstår sig på sannolikhet förstår att det till och med finns en chans att man kan spela oändligt länge utan att ens få en rare (om vi ignorerar de garanterade rares man kan få), även om chansen förstås är oändligt liten. Man kan alltså ha enorma svängningar i hur bra loot man får utan att något som helst ändrats i koden.

Permalänk
Medlem

En liten rapport. Act3 inferno start till siegebreaker beast.
Antal rares 47. 37 av dom level 51. En enda var över level 60.
Dessutom av det väl så i patchen att den där timeouten som kickade in om det tog för lång tid när man fightades med en boss eller elite-pack , den var väl borttagen i patch 1.04. Eller är jag fel ute ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

En liten rapport. Act3 inferno start till siegebreaker beast.
Antal rares 47. 37 av dom level 51. En enda var över level 60.
Dessutom av det väl så i patchen att den där timeouten som kickade in om det tog för lång tid när man fightades med en boss eller elite-pack , den var väl borttagen i patch 1.04. Eller är jag fel ute ?

Tror inte den är borta på bossarna, bara elites. Borde inte vara för svårt att googla fram dock, står med i 1.0.4. patch notes.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Tror inte den är borta på bossarna, bara elites. Borde inte vara för svårt att googla fram dock, står med i 1.0.4. patch notes.

Nä inte på bossarna tydligen. Men på siegebreaker beast där blev det stopp.
3 tiimmar som gav ett netto på 50k. Jättekul :(.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Det jag snackade om var inte antalet rare. Vi fick bättre rolls efter patchen.

Antalet rare gick upp ordentligt med MF, förhoppningsvis påverkar det även sannolikheten till grönt/brunt. De som påstår att de hittar legendary titt som tätt har ofta en väldigt hög MF. Så jag tänker satsa på att bygga med MF, pallar inte vänta på att paragon ska gå upp...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Hög MF gör stor skillnad men då ska man springa i act 3 och 4 där hittar man bäst saker

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Hög MF gör stor skillnad men då ska man springa i act 3 och 4 där hittar man bäst saker

Gör man ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Tyvärr offrar man ju både skada och skydd för hög MF, men med tanks har jag spelat på fjärde akten och t.o.m kunnat sälja blåa items. Men det sliter på nerverna då adrenalinet är på topp hela tiden, man dör ju av allt som nuddar en.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter