Vilken server ska man välja nu när Far Shiverpeaks är smockfulll?

Permalänk
Medlem

Vilken server ska man välja nu när Far Shiverpeaks är smockfulll?

Hej!

Jag har spelat sen head start på Far Shiverpeaks och har tröttnat på att alltid hamna i overflow samt att behöva vänta ett bra tag för att komma in i WvWvW och väl där inne så är det inte kul eftersom att FS är så dominerande.

Så det skulle vara gött om ett gäng här från swec snackade ihopa sig och börjar spela på någon annan server alternativt om någon kan rekommendera en server med många svenskar och där man inte behöver köa länge för att komma in i WvWvW.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Spelade på Ruins of Surmia tills ett gäng polare övertalade mig att byta till Desolation. På surmia var det trevligt och knappt nämnbara köer. Nu börjar jag tveka på min handling då det varken är kul att zerga eller bli zergad som du själv säger.

Visa signatur

O2 + ODAC ~ Sennheiser HD 650 ~ Swans M1 ~ BOSE 901 MKIII ~ McIntosh XR14 ~ Luxman L550 ~ Technics SL1210MK2 ~ 1080 TI ~ 7700K@5.0 ~ Noctua D14 ~ AX850 ~ ACER PREDATOR 165Hz ~ Texas Instruments TI82 ~ HHKB Professional 2 ~ WhiteFox ~ Topre Realforce

Permalänk
Medlem

Kolla serverna som är i ingame listan ikväll under primetime, jämför med gw2guilds listorna. Hitta en med low-medium som har många engelsk-internatiella guilder. Som sagt, enklast. Jag tror inte nån server har "många svenskar", förutom just Shiverpeaks. Så det kan man nog glömma, då är engelska att föredra före tex... ryska.

De servrar som var intressanta tidigare är Reign of Fire, Ruins of Surmia, Gunnars Hold, Aurora Glade och Piken Square tror jag, men jag vet inte hur allt ändrats sen release. Jag själv hoppar från Shiverpeaks to Piken Square ikväll.

Permalänk

vi kör på gendara, har hört att memento mori spelar där, de från shattered hand, spelade i Empire på den tiden på shattered hand,

world of warcraft ja

blev bannad över helgen för karma exploit

Permalänk
Medlem

Jag lallar runt på Gandara.Hade tänkt ansluta mig till Friskyttarna där men såg idag att dom inte rekryterar längre så nu vettefasen vad man gör. Gandara har även den problem med att man typ alltid hamnar i overflow.
http://www.gw2guilds.org/servers/eu ger en ide om hur det ser ut populationsmässigt för tillfället.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jag lallar runt på Gandara.Hade tänkt ansluta mig till Friskyttarna där men såg idag att dom inte rekryterar längre så nu vettefasen vad man gör. Gandara har även den problem med att man typ alltid hamnar i overflow.
http://www.gw2guilds.org/servers/eu ger en ide om hur det ser ut populationsmässigt för tillfället.

*ledsen för off-topic*

Rekryteringen pausades tillfälligt i 1-2 veckor för fyra dagar sedan och öppnas alltså inom kort om allt går som planerat.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av en eventuell "migration" till någon low pop server

Permalänk
Medlem

Har sett att några hamnat på Gunnar's Hold, jag migrerade själv dit igår då min IRL polare inte hunnit med ruschen till Gandara eller Far Shiverpeaks

Den är dock inte low pop, stod som high igår men det kanske planar ut snart

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Softare att hålla sig till Far Shiverpeaks ju?
Bara joina servern när det inte är många inloggade

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Softare att hålla sig till Far Shiverpeaks ju?
Bara joina servern när det inte är många inloggade

Umm då klämmer jag till med en n00bfråga: Går inte populationen på hur många som är registrerade på en viss värld (server)? Antalet antagna till en server kan ju inte gå upp o ner beroende på hur många som är inloggade, hur blir det då under peak times?

Alternativt så skämtade du

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Jag och ungefär 15 andra polare spelar på Gunnars Hold :), bra server, dock i overflow ofta men man kommer in i den "riktiga" servern ganska fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

*ledsen för off-topic*

Rekryteringen pausades tillfälligt i 1-2 veckor för fyra dagar sedan och öppnas alltså inom kort om allt går som planerat.

Såja ansökan klar på min Kirnash engineer. Så nu bara vänta tills fredagen då

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av epatnor:

Umm då klämmer jag till med en n00bfråga: Går inte populationen på hur många som är registrerade på en viss värld (server)? Antalet antagna till en server kan ju inte gå upp o ner beroende på hur många som är inloggade, hur blir det då under peak times?

Alternativt så skämtade du

Det är precis som du sa, high/full baseras på hur många som är inloggade

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|