Grafikkortsinställningar

Permalänk
Medlem

Grafikkortsinställningar

Hejsan!

Har precis köpt och installerat ett Sapphire HD 7950.

Jag sitter och spelar Need for Speed: Shift 2 med högsta grafikinställningar, men trots detta är grafiken inte "finfin".

Finns det några rekommenderade inställningar som jag borde ändra i catalyst, eller det hjälper inte?
Undrar även vilken version man ska ha, eftersom jag läste någonstans att den nyaste inte var bra, eller något sånt.

Tack på förhand.

MVH Aleij

Permalänk
Medlem

Jag kör alltid nyaste. Funkar 99% av fallen..

Prova att tvinga SSAA via catalyst ^^

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Frågan är ju vad du förväntar dig av grafiken och vad som verkar vara problemet just nu? Spelet lär väl inte se ut som verkligheten även med maxxade inställningar. Borde ju dock se bättre ut än t.ex Minecraft.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

spelet blir nog ej snyggare ..tyvärr

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Skrivet av Aleij:

Hejsan!

Har precis köpt och installerat ett Sapphire HD 7950.

Jag sitter och spelar Need for Speed: Shift 2 med högsta grafikinställningar, men trots detta är grafiken inte "finfin".

Finns det några rekommenderade inställningar som jag borde ändra i catalyst, eller det hjälper inte?
Undrar även vilken version man ska ha, eftersom jag läste någonstans att den nyaste inte var bra, eller något sånt.

Tack på förhand.

MVH Aleij

Ta en screenshot så man kan se om det är normalt eller inte.

Permalänk
Medlem

Det är liksom flimrigt i konturerna på det mesta.

Sen undrar jag varför Ghost recon future soldier flimrar i bilden när jag spelar? Det blir som subtila streck vertikalt över skärmen.
Någon som vet om man kan fixa det genom någon inställning, eller vad det beror på.

Permalänk
Medlem

ställ in v-synk

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro