Permalänk
Medlem

7990 devil 13 review

Det verkar som om Devil 13 kantas av diverse tekniska problem, men verkar ändå vara ett solid grafikkort

PowerColor's HD 7990 Devil 13 is the first dual-GPU HD 7990 card that we review. I have to praise PowerColor for making the bold move and engineering their card without any help from AMD. AMD's HD 7990 is still MIA and might never be released at all. The HD 7990 Devil 13 provides awesome performance in games that properly support CrossFire. But many games don't show ideal scaling, or no scaling at all. AMD's CrossFire technology requires profiles for each game to provide maximum performance, which is often a problem with newly released games as AMD is slower than NVIDIA in updating their profiles. Compared to NVIDIA's dual-GPU GeForce GTX 690, the PowerColor Devil 13 is 11% behind in performance when averaged over all our testing.

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_7990_Devil_1...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Det verkar som om Devil 13 kantas av diverse tekniska problem, men verkar ändå vara ett solid grafikkort

PowerColor's HD 7990 Devil 13 is the first dual-GPU HD 7990 card that we review. I have to praise PowerColor for making the bold move and engineering their card without any help from AMD. AMD's HD 7990 is still MIA and might never be released at all. The HD 7990 Devil 13 provides awesome performance in games that properly support CrossFire. But many games don't show ideal scaling, or no scaling at all. AMD's CrossFire technology requires profiles for each game to provide maximum performance, which is often a problem with newly released games as AMD is slower than NVIDIA in updating their profiles. Compared to NVIDIA's dual-GPU GeForce GTX 690, the PowerColor Devil 13 is 11% behind in performance when averaged over all our testing.

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_7990_Devil_1...

Solid? Det är två st 7970, ändå presterar 7970 ghz edition bättre i några spel. Ett skämt är vad detta kort är.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Förvånande, bara förpackningen till det där kortet såg ut att spöa vad som helst.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Kaotisk review imo...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Solid? Det är två st 7970, ändå presterar 7970 ghz edition bättre i några spel. Ett skämt är vad detta kort är.

Vad snackar du om?

Se inte kortet som någon 690-dödare, det kommer aldrig hända, se det som helt enkelt 2st 7950, vilket är ungefär som dem är.

Presterar ju faktiskt bättre än 690 i flera titlar, mycket sämre i andra. 7990 är lite som Bulldozer, extremt bra i vissa skärmade applikationer, och medioker i andra. Skulle dock tro att det helt enkelt beror på TSMC's tillverkning...Arkitekturen i sig känns ju riktigt bra, förutom strömmen då..

Tänk även på PC. Vilken PRESTATION den kylaren är!
500+W, och här är resultaten:

http://www.techpowerup.com/reviews/Powercolor/HD_7990_Devil_1...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Solid? Det är två st 7970, ändå presterar 7970 ghz edition bättre i några spel. Ett skämt är vad detta kort är.

Troligen pga drivrutiner. Men kortet benämns bla som ett intressant kort för överklockare som vill pressa hårdvara. Sen presterar kortet väl när drivrutinerna fungerar

Skrivet av Slaktardej:

Kaotisk review imo...

Hur menar du?

Personligen tycker jag att det är riktigt häftigt att en tredjepartstillverkare törs sig på såna här projekt

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Hur menar du?

Personligen tycker jag att det är riktigt häftigt att en tredjepartstillverkare törs sig på såna här projekt

Jag menar att Techpowerups review var kaotisk, då den enligt mig hade ett otroligt korkat upplägg, med grafer här och var, och dåligt placerade textrader.

Sedan var HardwareHeaven's review otroligt bra.
Det verkar vara ett otroligt bra kort iallafall! spöar gtx 690 i nästan allt, till och med i bf3 i eyefinity!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hur menar du?

Personligen tycker jag att det är riktigt häftigt att en tredjepartstillverkare törs sig på såna här projekt

Tror han syftar på Techpowerup's review Dem inte inte riktigt lika lättlästa som Swecs...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Jag menar att Techpowerups review var kaotisk, då den enligt mig hade ett otroligt korkat upplägg, med grafer här och var, och dåligt placerade textrader.

Sedan var HardwareHeaven's review otroligt bra.
Det verkar vara ett otroligt bra kort iallafall! spöar gtx 690 i nästan allt, till och med i bf3 i eyefinity!

Jaha, förstår dig nu Smaken är som baken.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hur är det med microstuttering?

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Skrivet av Arvidbergstedt:

Hur är det med microstuttering?

C-C-C-Combo Breaker!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Som førvæntat

Permalänk
Medlem

Coolt, hade gärna lagt vantarna på ett sådant, men det räcker fan inte studiemedlen till

Permalänk
Medlem

nu vill jag att shapphire ska släppa ett med normal pris så man kan få lite prestanda i eyefinity med mitt ensamma 7970

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ett kort för eyefinity där det gör nytta.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)