Permalänk
Medlem

Surfplatta, hjälp! :)

Hej,

Jag va nyss på ICA Maxi och fick syn på denna för 899:-
och undrar fall den är värd att köpa? ska ha den för att spela filmer på.

Finns det någon bättre runt 1000:-?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

verkar vara DmTech Tablet 725H. vet dock inget om den

Permalänk
Medlem

Att se på filmer duger den nog till

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk

Ingenting jag skulle rekommendera rakt av, men för sin prislapp är det ju en surfplatta iallafall.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

okej, får man mycket bättre för 1500~ :-? isf vad finns det?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Anmälde precis ovanstående inlägg.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=33930 - läs alla 3 sidor om detta sk företag.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av CsPri3st:

Vad är det för flum som dels filmat på fel håll och dels skakar mer än något annat? ^^,

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vad är det för flum som dels filmat på fel håll och dels skakar mer än något annat? ^^,

haha va enda klippet jag hitta på det så va ju tvungen att ta de:D

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, funderar på en billig surfplatta jag kan använda till att läsa, främst till studier då. Har en prislapp på max 1500kr, ju billigare desto bättre självklart. Kan inte så mycket om surfplattor, knappt inget. Vill att plattan skall erbjuda klar text och uppkoppling till Internet via trådlöst, ganska basic med andra ord. Uppskattar alla tips!

Permalänk

Nexus 7 8 gb?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera den för detta priset, men dem släpper två nya plattor om några dagar så det kan vara värt att vänta på dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Lånar tråden lite, funderar på en billig surfplatta jag kan använda till att läsa, främst till studier då. Har en prislapp på max 1500kr, ju billigare desto bättre självklart. Kan inte så mycket om surfplattor, knappt inget. Vill att plattan skall erbjuda klar text och uppkoppling till Internet via trådlöst, ganska basic med andra ord. Uppskattar alla tips!

Om fokus ligger på läsning av vanliga böcker är egentligen en läsplatta överlägsen. Dvs nåt med eink-display och helst stöd för epub. Den typen av display är mycket trevligare för ögonen vid många timmars läsning.

Var jag ute efter ungefär vad du beskriver skulle jag nog köpa en iRiver Story HD eller Sony TRS-P1, eller motsvarande, samla lite mer pengar, och sedan fixa nån billig surfplatta runt tusenkronorsstrecket för surfandet, lite senare. När cdon hade sin drive med 300 kr rabatt på surfplattor för ett tag sedan skaffade jag en denver TAC-7018, vilken duger bra att surfa på. Senaste generationen rockchip är faktiskt helt ok, så det finns en del billiga plattor att kika på, om man inte har alltför höga krav. Jag tror för övrigt att maxiplattan först i tråden är en sån. (Duger till film i kombination med mxplayer, men alla mkv:er funkar inte super, i synnerhet inte alla full-HD.)

Fast skall man läsa tex serier på platta är det bra med högre upplösning, och helst 10" skärm.

Telia sålde ut annars motorola xoom (som jag också har) sent förra året för runt 2200, har jag för mig. Kan vara värt att hålla ut till nåt liknande i mellandagarna, tex. Med lite tur lägger de sig lägre nästa gång.

Permalänk
Medlem

Så man kan köpa surfplator på ICA nu också O.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

verkar vara DmTech Tablet 725H. vet dock inget om den

Jo det står i annonsen att det är en DmTech Tablet 725H. Vad ville du säga med det?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Hej,

Jag va nyss på ICA Maxi och fick syn på denna för 899:-
och undrar fall den är värd att köpa? ska ha den för att spela filmer på.

Finns det någon bättre runt 1000:-?

Har ju ingen superhög upplösning. 800x480 är samma som jag har på min Desire HD som är 4.3 tum. Denna surfplatta är 7 tum. Blir kanske lite grynigt, men duger säkert. Kolla youtube-reviews.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Skrivet av erikom:

Har ju ingen superhög upplösning. 800x480 är samma som jag har på min Desire HD som är 4.3 tum. Denna surfplatta är 7 tum. Blir kanske lite grynigt, men duger säkert. Kolla youtube-reviews.

Håller med den upplösningen är nästan på gränsen även för en 4,3" skärms å lär inte bli så trevligt på en 7" platta.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Leta begagnat...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Håller med den upplösningen är nästan på gränsen även för en 4,3" skärms å lär inte bli så trevligt på en 7" platta.

Beror lite på.

Funkar görbra till att slötitta på tex avsnitt av TV-serier, i synnerhet om de bara är i SD till att börja med. Inga problem med texning eller nåt sånt heller. Surfa funkar också helt ok. Samma sak med spel eller när man kör universal remote på den, etc etc.

Men många serietidningar och liknande med liten text blir väldigt svårlästa, om man nu inte zoomar. Och jag skulle def inte läsa böcker på min som har samma upplösning.

Men det är förvisso kanske lite på gränsen, vore skärmen lite större, eller upplösningen lite sämre skulle man nog börja tappa för mycket för att det inte skulle distrahera när man kollar på film också.

Permalänk
Skrivet av Monday:

Beror lite på.

Funkar görbra till att slötitta på tex avsnitt av TV-serier, i synnerhet om de bara är i SD till att börja med. Inga problem med texning eller nåt sånt heller. Surfa funkar också helt ok. Samma sak med spel eller när man kör universal remote på den, etc etc.

Men många serietidningar och liknande med liten text blir väldigt svårlästa, om man nu inte zoomar. Och jag skulle def inte läsa böcker på min som har samma upplösning.

Men det är förvisso kanske lite på gränsen, vore skärmen lite större, eller upplösningen lite sämre skulle man nog börja tappa för mycket för att det inte skulle distrahera när man kollar på film också.

Surfa kanske går men texten kommer bli blockig och ful. Och vitsen med en surfplatta enligt mig är att slippa hålla på med inzoomningar mm. Hade själv en ZTE light förr (samma upplösning så vet vad jag pratar om.) och nu har jag en HTC flyer vilken inte heller har någon skitbra upplösning men mer än tillräckligt för att surfa bekvämt på för mig
Video och spel går säkert jättebra men inte saker som har med att läsa på då skulle jag allt ge lite mer för lite mer pixlar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har en platta med den skärmstorleken och upplösningen, och så illa är det inte. Webbsidor och forum funkar helt ok. Det är när man kör perfectviewer (för serietidningar) med inställningen att visa helsida på skärmen som det blir illa, med liten text i serietidnings-/skrivstil. Visst märker man pixlarna även med vanlig text, för det blir inte samma rena känsla som en riktigt högupplöst skärm eller einkdisplay, men den duger till att slösurfa med.

Fast för att veta om man tycker det är tolererbart eller inte så bör man nog kolla på en i butik innan man investerar, för jag tror det skiljer sig väldigt vad man tycker är ok/är van vid.

Innan surfplattor och smartphones slog igenom riktigt hade jag ibland med mig en Nintendo DSi med iPlayer och bla kollade på film i på långa tågresor för jobbet. Jämfört med den blir det rätt fantastik ppi i en sån här platta.

Nåt att jämföra med: en gammal tft-monitor på 17" med 1280x1024 har en ppi på typ 92-93, medan en surfplatta med 800x480 har ~133 (mer är bättre). Man kan alltid kika på en sån monitor, på samma avstånd med samma textstorlek som man tänker sig på surfplattan. Står man ut med att läsa på den, så klarar man surfplattan.

Mer ppi: http://members.ping.de/~sven/dpi.html

Permalänk
Medlem

Nu har dom ju även DENVER TAC-97032 9'7" för 1499:- på ICA.
http://www.icamaxihemochfritid.se/surfplatta-97-med-android-4...
http://www.denver-electronics.com/denver-tac-97032/

Funderar på att köpa en o prova, lär väl gå o lämna tillbaks den på 30 dagars öppetköp.
http://www.ica.se/Kundtjanst/Garanti--och-reklamationsriktlin...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk

Jag köpte 2st denver TAC 97032 idag...
Ska bli julklapp åt en 3 och 9 åring.
Enl säljaren så gällde endast öppet köp på obruten förpackning.
Men jag är lite sugen på att öppna och testa om det är något att ha

Någon annan som testat dessa?

Permalänk
Medlem

Var förbi maxi idag och fingrade på den. Försäljaren var bussig och pluggade i laddare så jag kunde sparka igång den. Iom det inte fanns tillgång till nätverk så kunde jag inte göra värst mkt av värde. Men den kändes helt klart vettig, jämfört med vår ipad 2 så var den lite plastigare i feelingen. Inget jag stördes av dock. Responsen på touchen var helt ok, flöt på i menyer etc. i princip lika som med min sg note (1) Nu ska dock tilläggas att den inte hade nga widgetar etc utlagda på startscreensen. Enda negativa för min del var att den saknade microfon (enligt säljaren) vilket ställer till det om man vill använda skype. Vore intressant att få höra av ngn som hunnit använda den lite mer hur den står sig.

Visa signatur

^_^

Permalänk

Samma här, jag testade lite i butiken men som du säger så gick det inte att göra så värst mycket. Testade kameran och den var väl så där, annars så tycker jag att menyer och touchen funkade bra.

Visste inte att den saknade mikrofon?! vad finns det då för anledning att ha en kamera på framsidan?

Jag vet inte om jag ska behålla dessa två eller byta till Samsung Galaxy tab 2 7", den säljs på electroworld för 1879:- nu.
Då har den samma upplösning fast på 7" samt dualcore.

Jag vill helst kunna spela 720p filmer på den, men det kanske ingen av dom klarar?

Permalänk

Begagnad Transformer.
Snälla.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem

Tror du ska köra på en samsung då om jag ska vara ärlig. 7" är smidigare för ungarna samt samsung känns som en stabilare tillverkare generellt. Den plattan (tab2) har fått bra omdömme.

Visa signatur

^_^

Permalänk
Medlem

Håll utkik efter samsung galaxy tab 8,9" som såldes ut för 1990 kr på elgiganten för ett par dagar sedan. Det kommer förhoppningsvis fler liknande utförsäljningar av denna platta.

Visa signatur

Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - EVGA GTX 780 ACX - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS

Permalänk
Skrivet av Markthegreat:

Begagnad Transformer.
Snälla.

Problemet är att jag måste köpa 2st, och dom måste vara exakt identiska.
Ungarna kan inte ens dela på en skål med chips utan tjafs, och delar man upp dom i två skålar så måste man använda en våg, och är det olika färger på skålarna så blir det bråk om det... etc etc osv osv.
Med andra ord är det enklast med två likadana, vilket kan bli ett problem om jag ska köpa begagnade...

Är Galaxy tab 8,9" snabbare än tab 2 7" eller är det bara skärmstorleken som skiljer på dessa?
Det verkar sitta en Tegra2 i 8,9" och OMAP i 7", är inte dessa ganska jämbördiga?
Det är nog prestandan vid filmvisning som är viktigast, spelprestanda kommer i andra hand för mig