Permalänk

Min skärm har blivit mindre!

Hejsan!

Min skärm har blivit mindre enda sen jag uppdaterade till catalyst 12.6.
Det ser ut så här:

Jag skulle vara väldigt tacksam med hjälp!
Ni får ursäkta mitt dåliga inlägg men jag vill bara få det som vanligt så snabbt som möjligt

Permalänk
Avstängd

Apology not taken, vad fan är det här för tråd?

Permalänk

hoppas att du skämtar med den länken

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Medlem

Ställ in overscan i catalyst.

Permalänk
Medlem

Tvättat den?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag tror nog inte att det har med uppdateringen att göra, snarare att du tvättat den i över 60 grader.
De nya ledskärmarna skall helst tvättas för hand och plantorka, risk finns annars att skärmen krymper och/eller får förändrat bildförhållande.

Prova att blötlägga skärmen och sedan vrida ur den mesta vätskan. Ta tag i kanterna och dra ut skärmen till orginalstorlek. Låt plantorka.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0b:

Jag tror nog inte att det har med uppdateringen att göra, snarare att du tvättat den i över 60 grader.
De nya ledskärmarna skall helst tvättas för hand och plantorka, risk finns annars att skärmen krymper och/eller får förändrat bildförhållande.

Prova att blötlägga skärmen och sedan vrida ur den mesta vätskan. Ta tag i kanterna och dra ut skärmen till orginalstorlek. Låt plantorka.

Dagens, helt klart dagens...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Entusiast
Skrivet av d0b:

Jag tror nog inte att det har med uppdateringen att göra, snarare att du tvättat den i över 60 grader.
De nya ledskärmarna skall helst tvättas för hand och plantorka, risk finns annars att skärmen krymper och/eller får förändrat bildförhållande.

Prova att blötlägga skärmen och sedan vrida ur den mesta vätskan. Ta tag i kanterna och dra ut skärmen till orginalstorlek. Låt plantorka.

Hahaha! Sweclockers - Hånat otekniska personer sedan 1999

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Testat att sätta högsta resolution igång?

Annars om det är den fysiska formen som är mindre så har du tvättat den för länge eller något.
Fin bild förresten!

Permalänk
Avstängd

Om din skärm blivit mindre kanske du undvika att slå på den. Då kan de krympa

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk

Du kanske borde ha tagit en bättre rubrik. Sen länkade du inte till någon bild

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNEJNEJNEJ:

Hejsan!

Min skärm har blivit mindre enda sen jag uppdaterade till catalyst 12.6.
Det ser ut så här: file:///C:/Users/Linus/Desktop/IMAG0211.jpg

Jag skulle vara väldigt tacksam med hjälp!
Ni får ursäkta mitt dåliga inlägg men jag vill bara få det som vanligt så snabbt som möjligt

Din länk går till hårddisken, för att bifoga bilder får du ladda upp dem på t.ex. tinypic.com och sen klistra länk därifrån.

Men strunta i de ociviliserade kommentarerna och gör som Chamezz skrev, gå in i Catalyst och dra upp Overscan här:

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX