Permalänk
Medlem

Top 10 komedier!

Hejsan! Jag hade tänkt att hyra en film. Men jag kommer inte på någon bra. Tycker väldigt mycket om komedier. Svenska komedier är lite roligare än andra komedier tycker jag (generellt). Iaf så får ni gärna skriva någon sevärd komedi

Permalänk

Smala sussie är ju rolig....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Smala sussie är ju rolig....

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, definitivt en av de bästa svenska komedierna tycker jag.
Har du någon polare från värmlandstrakten (som jag) att se den med blir det ännu ett snäpp roligare..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att filmer av Roy Andersson eller Lukas Moodyson inte räknas som komedi i denna tråden :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Av de filmer som är avsedda främst som komedier är nog "Adam och Eva" (nej inte TV-serien) en av de bästa svenska komedierna, IMO. "Skenbart" är åxå riktigt bra. En liten dåldis, som väl eg är rätt B, men ändå "har något" är "Zingo".
Sedan finns ju såklart klassiker som "Repmånad" och iaf de tre första Stig-Helmer-filmerna. Flera av Galenskaparnas filmer är åxå roliga, även om den bästa av deras produktioner är en TV-serie ("Macken"). Jönssonliganfilmerna, med Gösta Ekman är åxå bra.
Numera så görs det inte så mycket bra komedier eg. De flesta är ganska taffliga och har ingen finess och i bästa fall drar man på smilbanden en kort stund. Amerikanska komedier ska vi inte ens prata om. Men visst finns det undantag.

Jag tycker nog eg mest om lite mer subtila "komedier". Jag tycker tex att "Den bästa sommaren" är rolig (om än inte enbart rolig) och även "Änglagård", får väl kanske platsa in där.
Sen har jag en förkärlek till tragikomiska filmer. "Du levande" av Roy Andersson, nämnd här ovan, är helt ysande, tex. Eftersom även Lukas Moodyson nämnts får man väl dra upp "Tillsammans" åxå, som väl en en av hans lite mer lättillgänliga filmer.
Det gick en TV-serie typ 2005 som hette "Orka orka!". Fruktansvärt rolig (och tragisk). "Tomten är far till alla barnen" kan nog platsa i den kategorin åxå.

Permalänk
Medlem

Småstadsliv.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Svenska komedier generellt roligare.... ?

Älskar personligen Kevin Smith's filmer, Clerks I/II, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, osv. Dock inget som passar alla.

Permalänk
Medlem

Smala Sussie är sjujävla bra som tidigare nämt

Permalänk

Yrrol.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Kolla på UHF med crazy al, eller wrongfully acused dock amerikanska filmer;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Skulle rekomendera Yrrol,Bröloppsfotografen, Strul,Samala Sussi, Glen killing på/i xxx
USA listan är lååååång
Harold and kumar filmerna
Project x
Tucker and Dale vs evil
Dude, whers my car
clercs 2
Borat
Bruno
The dictator
Zoolander
Anchorman (Will Ferells filmer)
mer finns

Grottbjörnens folk med

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem
Skrivet av davey2kay:

Grottbjörnens folk med

Haha minns att jag läste den boken när jag var ~13. Har inte sett filmen dock, hur är den?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

haha det är en riktig klassiker
Fast vi fick se den på VHS!
Minns inte så jätte mkt av den faktiskt, men kanske skulle "hyra" den nån dag

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk

The other guys och step brothers är ju najs också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

The other guys och step brothers är ju najs också

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt fina
Ska bli kul o se zack och will i deras nya film. Skriker humor om den

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem

Bästa svenska komedin.. Repmånad så klart! 70- och 80-talet hade mycket bra. sen gick det utför med svensk film tyvärr.

Permalänk
Medlem

Men herregud, ronny & ragge:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av davey2kay:

Riktigt fina
Ska bli kul o se zack och will i deras nya film. Skriker humor om den

Tyvärr så suger "Rivalerna" ganska hårt, kan dock rekommendera typ allt annat från Zach, speciellt allt från SNL.

Sedan så har vi ju "IT Crowd"...

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tyvärr så suger "Rivalerna" ganska hårt, kan dock rekommendera typ allt annat från Zach, speciellt allt från SNL.

Sedan så har vi ju "IT Crowd"...

Have you tried turning it off and on again?:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?