Nvidia ger ledtråd om samtidig lansering av GTA V till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Inte en tråd på SweClockers utan lite Apple-hat. Vad fan har de gjort som är så jobbigt för vissa här?
Och vad har Steam gjort?

Tycker det mesta med GTA5 ser bra ut. Animationerna på människorna kan jag hålla med om inte känns helt hundra, men vi får se hur det blir när det släpps.

Apple är lögnanade tjuvar som tar till alla olagliga medel för att få sin sak igenom i domstol och juridiskt sätt, stjäl designer och idéer ifrån andra men stämmer alla som har produkter som är "liknande",, Apples Iphone är rektangulär - Samsungs Galaxy är också! Apple vinner med lite "under the table" gåvor till de som kan göra besluten.
Apple är en parasit i elektronikvärlden som måste skäras bort, allt de gör är dåligt. ALLT.

OnT; Vore ju bra om Rockstar inte sviker sina ursprungliga och tidigare mest trogna kunder (PC-spelarna).

Permalänk
Skrivet av icelaw:

Apple är lögnanade tjuvar som tar till alla olagliga medel för att få sin sak igenom i domstol och juridiskt sätt, stjäl designer och idéer ifrån andra men stämmer alla som har produkter som är "liknande",, Apples Iphone är rektangulär - Samsungs Galaxy är också! Apple vinner med lite "under the table" gåvor till de som kan göra besluten.
Apple är en parasit i elektronikvärlden som måste skäras bort, allt de gör är dåligt. ALLT.

Nu är du inte liiiiiite onyanserad och förenklar komplicerade saker. Allt är inte bara svart eller vitt. Det handlar inte bara om ”rundade hörn” i domstolsmålet.

Visst har du rätt i en åsikt, men den är subjektiv och behöver inte ha något med verkligheten i andras ögon att göra. Har man extrema åsikter (exempelvis ”Apple är en parasit i elektronikvärlden som måste skäras bort, allt de gör är dåligt. ALLT.”) så är man inte så nyanserad.

Snälla, skriv inte subjektiva åsikter som om de vore objektiva sanningar.

Ett problem är att många verkar bilda en uppfattning baserad på artiklar de läst på Aftonbladet eller liknande. Det som står där är ofta kortfattad information gällande ämnen som kan vara mycket komplicerade (det mesta är det).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Med andra ord så får PC en rushad portning full av buggar, med kassa kontroller och UI, och utan uppdaterad grafik.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Många fina screenshots, förstår dock inte vad denna har att visa upp? Inget är ju snyggt på denna:
http://www.rockstargames.com/V/screenshots/screenshot/61.full

Oavsett så är jag sjukt taggad på spelet. Älskade San Andreas-miljön.

Visa signatur

4.5 GHz Core i7 3820 CPU
Gigabyte X79-UD3 MOBO
2133MHz 16GB HyperX Savage RAM
NVidia GTX 670 GPU
188GB SSD + 2.25TB HDD

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Är det bara jag som tycker att GTA gör sig bäst på PC men med en handkontroll?

Det är väl inte så konstigt, spelet är ju gjort för handkontroll.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det är väl inte så konstigt, spelet är ju gjort för handkontroll.

Ok, jag reagerade p.g.a. SweClockers skrev

Citat:

PC-spelare inte behöver vänta särskilt länge på att få röja loss med mus och tangentbord.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det är väl inte så konstigt, spelet är ju gjort för handkontroll.

På PC är det faktiskt bäst om man kan mixa båda, men det är jobbigt att spela så. Shooting är skönare med mus+tb, medans driving är bättre med gamepad (utom när man måste skjuta från bil). Enligt mig.

Permalänk
Medlem

Bara jag som föredrar 100% mus/tb? Kan vara för att jag inte spelar konsoll alls heh, men känner inte att man har samma aimprecision i tummen som med handleden/armen.

Visa signatur

4.5 GHz Core i7 3820 CPU
Gigabyte X79-UD3 MOBO
2133MHz 16GB HyperX Savage RAM
NVidia GTX 670 GPU
188GB SSD + 2.25TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av smartin:

Bara jag som föredrar 100% mus/tb? Kan vara för att jag inte spelar konsoll alls heh, men känner inte att man har samma aimprecision i tummen som med handleden/armen.

Inget fel med det, men för körning så är det on/off som gäller med tangengbord, medans en gamepad har analoga kontrollers för gas, broms och styrning. Ratt är förstås överlägset en gamepad för just bilkörning, men man kanske kör helikopter och andra fordon i den här typen av spel.

Permalänk
Avstängd

skoj hur det egentligen blev

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

skoj hur det egentligen blev

Ja, lite ironi är det. Men om man ska tro ryktena i artikeln ändå, kanske det är så att vi får en senare men ändå trevlig PC-version (typ i stil med Max Payne 3 när det gäller förbättringar för PC).