Bara en Sys_fan anslutning på mitt moderkort

Permalänk
Medlem

Bara en Sys_fan anslutning på mitt moderkort

Tjo! Det är så att jag nyss satt ihop en HTPC och när jag skulle koppla i chassifläktarna såg jag att mitt moderkort bara har plats för en Sys_fan, så jag kunde inte koppla in alla fläktar. Då undrar jag, finns det något sätt att koppla in de andra fläktarna?

Mitt moderkort: Gigabyte GA-A75M-D2H AMD A75 2xDDR3 Socket FM1 mATX

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Y-koppling till sysfan eller en mCubed T-Balancer BigNG/MiniNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Y-koppling till sysfan eller en mCubed T-Balancer BigNG/MiniNG

Hur får man tag i en Y koppling till sysfan då?

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Hur får man tag i en Y koppling till sysfan då?

Du köper en 3-pin till 2x 3-pin kabel eller hur många du nu behöver, borde finnas på kjell & co. eller vilken datorbutik som helst :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Du köper en 3-pin till 2x 3-pin kabel eller hur många du nu behöver, borde finnas på kjell & co. eller vilken datorbutik som helst :).

Aha:) behöver bara koppla in två fläktar, så en tvådelad räcker:) tack för hjälpen!

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |