LG IPS7 – billigare IPS-skärmar med 1080p

Permalänk
Skrivet av Oneoff:

Precis vad som slog mig. Dessa borde alltså vara helt ok att spela på. Jag letar efter en bra skärm som man både kan spela på och som kan användas som "TV" vid filmtittande som har en bra betraktningsvinkel ca 2,5 m från skärmen.

Jag sitter på en nu, köpte den för exakt samma ändamål. I en studentlägenhet på 18kvm tyckte jag att en tv var överflödig.

Den är faktiskt mycket bra

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Bra jobb av LG. Deras skärmar ser bra ut. Gillar att de satsar på IPS skärmar också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Att den ändrar ljusstyrka och kontrast är endast om man installerat tillhörande program som har till uppgift att göra det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

27 tummaren drar mindra än 23 tummarn!?:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Jag sitter på en nu, köpte den för exakt samma ändamål. I en studentlägenhet på 18kvm tyckte jag att en tv var överflödig.

Den är faktiskt mycket bra

Skulle vara intresserant att höra vad du spelar för spel på den.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Varför pynta de pengarna för en 1080p 23" led skärm när man för samma pengar kan få en Dell 24" 1200p IPS?....

Själv köpte jag LG 27" tummaren för 2190kr inkl frakt. Ska hämta ut den idag.

Permalänk
Skrivet av Oneoff:

Skulle vara intresserant att höra vad du spelar för spel på den.

Har bara hunnit spela lite bf3, och Star Wars the old republic. Den spontana känslan var att man tappar lite av "eggen" eller vad man ska säga (i BF3).

Allt ser väldigt snyggt ut, inget som släpar efter. Men känner mig inte riktigt lika bra. Antingen är input-lag lite längre än min förra skärm, men kan också vara att jag inte spelat på en månad...

Inget för en proffesionell gamer med andra ord, men för mig är det troligtvis bara en vanesak.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan3379:

Har bara hunnit spela lite bf3, och Star Wars the old republic. Den spontana känslan var att man tappar lite av "eggen" eller vad man ska säga (i BF3).

Allt ser väldigt snyggt ut, inget som släpar efter. Men känner mig inte riktigt lika bra. Antingen är input-lag lite längre än min förra skärm, men kan också vara att jag inte spelat på en månad...

Inget för en proffesionell gamer med andra ord, men för mig är det troligtvis bara en vanesak.

De olika skärmar jag har provat på har skillnaden bara varit en ren vanesak. Har varit lika bra på alla spel på de tre olika TN-panelerna jag äger. Att gå från 22" till 27" exempelvis kräver lite tid att vänja sig vid. Jag får min IPS277L imorgon med lite tur. Tror att den passar mig bra, behöver en kombination av spelskärm och bra färger osv för webdesgin/photoshop/filmredigering.

Sitter dessutom (vad jag kan tänka mig) lite längre ifrån skärmen än snittet så tror inte 1080p kommer bli något större problem. Har några kompisar med 1080p 27" skärmar och jag tycker det ser helt ok ut. Högre upplösning hade förmodligen gjort det omöjligt att skruva upp inställningarna med tank på att jag bara har 1GB grafikminne. Imorgon faller domen

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Att den ändrar ljusstyrka och kontrast är endast om man installerat tillhörande program som har till uppgift att göra det.

Nej den gjorde detta innan jag installerade det med. Verkar vara LGs dynamiska contrast som fanns på deras äldre skärmar.
Programmet installerade jag för att man i princip inte kan ändra annat än ljusstyrka och kontrast på skärmen. I inställningarna på skärmen hänvisas man till Truecolorfinder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverspoone:

Nej den gjorde detta innan jag installerade det med. Verkar vara LGs dynamiska contrast som fanns på deras äldre skärmar.
Programmet installerade jag för att man i princip inte kan ändra annat än ljusstyrka och kontrast på skärmen. I inställningarna på skärmen hänvisas man till Truecolorfinder.

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt, jag upplevde det bara med true color finder. Efter att jag tagit bort det har det inte ändrat något.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

23-tummaren fick inte så bra review på digitalversus..
"On paper, the LG Flatron IPS237L looks to be full of good ideas, but this monitor proved rather less convincing in practice. That said, it would still be suitable for non-gamers or anyone who's not bothered about 100% accurate colours. Plus, screen viewing angles are nice and wide, and MHL support is a rare feature in the current monitor market ... if that's something you'll find use for."
http://www.digitalversus.com/lcd-monitor/lg-flatron-ips237l-p...

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Jag sitter på 2x IPS27 och de flyter på riktigt bra till mina grafikkort i både MMO + FPS spel.
Hade en del tvekan när jag beställde de båda men när jag fick hem dom och testa ut tom så är jag väldigt nöjd. Använder även till PS och liknande program och det är riktigt fin kantutjämning.
Och folk som gnäller om kanterna kring skärmen så är det skärm ända ut till edgarna. Dock så är det bredare än vad skärmens mått i cm är så det blir som en vanlig kant bara att de tagit bort den fysiska vilket jag tycker är cleant.