Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

När jag installerade om d3 så försvann allting, achievements, gubbar pengar osv...

Där är en anledning till att ni säljer färre saker.

Hur kan en ominstallation påverka information som ligger under ditt konto på BattleNet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Hur kan en ominstallation påverka information som ligger under ditt konto på BattleNet?

Bad om en authenticator removal innan för att det inte fungerade, samt bytte email. Något sket sig tydligen.

Edit: men det gör inte för spelet är bajs ändå.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Drog ihop så mycket MF jag hade möjlighet till. Det blev då 325% med NV på max.
3x Rakikis crossing --> Azmodan. På Inferno.

110000 i rep. kostnad. Det här ovan var det bästa jag fick.

Det känns väldigt hopplöst ut nu. Har tittat lite på MF grejer på AH, men vad fan et är ju knappast någon ide tycker jag.

Och för övrigt tycker jag knappast att detta kan klassas som iltem level 63. Jag har sett level 57 som är bättre men blizzard kan ju hävda att dropraten på level63 items är ökad om det är så här det är.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

http://i48.tinypic.com/2vl9x90.jpg

Och för övrigt tycker jag knappast att detta kan klassas som iltem level 63. Jag har sett level 57 som är bättre men blizzard kan ju hävda att dropraten på level63 items är ökad om det är så här det är.

Jo, jag tycker mig också uppleva att flera 63:or droppar, men alla rollar kassa stats i stil med 61:or. Inget flyt med rollsen bara antar jag.

Permalänk
Skrivet av lakej:

När jag installerade om d3 så försvann allting, achievements, gubbar pengar osv...

Där är en anledning till att ni säljer färre saker.

ställ in så att du spelar på samma region som innan så ska du se att du har kvar allt.

Tycker förövrigt folk är lite väl negativa, visst det är svårare att sälja halvbra items nu än innan men man hittar så mycket bättre items istället. Har ni för dålig gear för att farma items skaffa lite GF och kör act3 hell, drar in runt 450k gold i timmen där med min DH när jag behöver ett break från att farma act3 inferno med baban. Kör med runt 100MF på barbaren nu och har sålt grejer på ah för ca 50 millar på AH sen patchen kom, skulle gissa på att dessa är införskaffade under 20-30h game time så visst går det att sälja saker.

Och till de som säger att de inte har råd att köpa gear för act3.. halvbra items kostar som sagt ingenting längre. Ett bra nog vapen för act3 gick på massor millar innan, nu kostar det vad, 200k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

ställ in så att du spelar på samma region som innan så ska du se att du har kvar allt.

Tycker förövrigt folk är lite väl negativa, visst det är svårare att sälja halvbra items nu än innan men man hittar så mycket bättre items istället. Har ni för dålig gear för att farma items skaffa lite GF och kör act3 hell, drar in runt 450k gold i timmen där med min DH när jag behöver ett break från att farma act3 inferno med baban. Kör med runt 100MF på barbaren nu och har sålt grejer på ah för ca 50 millar på AH sen patchen kom, skulle gissa på att dessa är införskaffade under 20-30h game time så visst går det att sälja saker.

Och till de som säger att de inte har råd att köpa gear för act3.. halvbra items kostar som sagt ingenting längre. Ett bra nog vapen för act3 gick på massor millar innan, nu kostar det vad, 200k?

Spelar vi samma spel ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Spelar vi samma spel ?

Han har helt rätt. Bara för att det finns 1-handsyxor och andra vapen med 1000+ dps behöver du inte ha det.
Jag kan köra Act3 relativt OK med min monk med 2x 1handare med ca 700-800 dps och lite life on hit. Dessa kan man hitta för mellan 150k och 600k.

Sen övrig gear. Om ni inte promt ska ha max MF, max AR, max STR osv så får man ett ganska bra item relativt billigt om man skiter i MF osv.

Man kan inte köpa det bästa direkt. Inte så jäkla konstigt. Utan du får arbeta dig uppåt.
Kör så du klarar act 1. Kör x antal rundor där (jag själv har säkert kört ett hundratal butcherruns) innan du har råd/fått drops så du klarar act 2.
Gör om likadant på act 2 osv. Snart står du där med Diablos skalle på en pinne.

Skrivet av griid_83:

Är du säker?!
Det är ju jättedumt...

"Magic Find is no longer averaged among all players in a multiplayer game"

Står det här: http://us.battle.net/d3/en/forum/top...88147?page=1#1

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Han har helt rätt. Bara för att det finns 1-handsyxor och andra vapen med 1000+ dps behöver du inte ha det.
Jag kan köra Act3 relativt OK med min monk med 2x 1handare med ca 700-800 dps och lite life on hit. Dessa kan man hitta för mellan 150k och 600k.

Sen övrig gear. Om ni inte promt ska ha max MF, max AR, max STR osv så får man ett ganska bra item relativt billigt om man skiter i MF osv.

Man kan inte köpa det bästa direkt. Inte så jäkla konstigt. Utan du får arbeta dig uppåt.
Kör så du klarar act 1. Kör x antal rundor där (jag själv har säkert kört ett hundratal butcherruns) innan du har råd/fått drops så du klarar act 2.
Gör om likadant på act 2 osv. Snart står du där med Diablos skalle på en pinne.

"Magic Find is no longer averaged among all players in a multiplayer game"

Står det här: http://us.battle.net/d3/en/forum/top...88147?page=1#1

Jag har ju kört över 250 timmar på Act1 inferno, Och lite över 80 timmar på act2, 3 och 4.
Med mitt DPS-gear så slaktar jag allt på act1. Act 2 blir lite svårare men det går utom Belial. Act3 går nästan också , undantagen är då Ghom, Siegebreaker beast och Azmodan. Act 4 glöm. Detta är solokörning.

Act 4 är fixad i coop. I ärlighetens namn , det var dom andra som gjorde det. Jag bara dog hela tiden.

Nu är det så att jag har arbetat upp en DH och en Wz till level 60, och har en barb på level 54. Och jag håller koll på vad jag plockar upp.

Och det jag talar om nu är sant. Jag har sedan karaktärerna gått över level 25 hittat 2 uppgraderingar. En hjälm och en ring resten har jag varit tvungen att köpa. Är jag på level 54 så hittar jag level 46 o.s.v.

Min wizzard fick visserligen en rejäl uppgradering när den kom till level 60. Jag kunde då ta det som min DH hade hittat men som inte gick att använda där.
När min barb når level 60 så är där en hel del saker som väntar på den.
När det sedan gäller att sälja items så har jag sålt 1 pants för 10000 på 3 veckor. Och då har jag haft ute c:a 90 föremål på AH.

Vilket gör att jag inte provar olika builds längre jag har bara 3 milljoner att handla för.

Och jag blir bara mer och mer förvirrad. Några påstår "Du behöver mycket MF för att hitta bra saker". Medan andra säger tvärtom.
När jag då har frågat om råd på vad jag ska göra så har jag när det har varit möjligt provat och inte uteslutit en enda utväg. Försökt att ha ett öppet sinne, anpassat mej, försöka se fördelarna med vad som föreslås.

Det måste vara något jag gör fel , men jag vet inte vad.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Sk!t patch hela ah är sönder. Går inte sälja nånting mera min vapen före patch 10 mille, igår blev den såld för 500k.

Enda saken som gick sälja snabbt är gold find med gold pick up.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag har ju kört över 250 timmar på Act1 inferno, Och lite över 80 timmar på act2, 3 och 4.
Med mitt DPS-gear så slaktar jag allt på act1. Act 2 blir lite svårare men det går utom Belial. Act3 går nästan också , undantagen är då Ghom, Siegebreaker beast och Azmodan. Act 4 glöm. Detta är solokörning.

Act 4 är fixad i coop. I ärlighetens namn , det var dom andra som gjorde det. Jag bara dog hela tiden.

Nu är det så att jag har arbetat upp en DH och en Wz till level 60, och har en barb på level 54. Och jag håller koll på vad jag plockar upp.

Och det jag talar om nu är sant. Jag har sedan karaktärerna gått över level 25 hittat 2 uppgraderingar. En hjälm och en ring resten har jag varit tvungen att köpa. Är jag på level 54 så hittar jag level 46 o.s.v.

Min wizzard fick visserligen en rejäl uppgradering när den kom till level 60. Jag kunde då ta det som min DH hade hittat men som inte gick att använda där.
När min barb når level 60 så är där en hel del saker som väntar på den.
När det sedan gäller att sälja items så har jag sålt 1 pants för 10000 på 3 veckor. Och då har jag haft ute c:a 90 föremål på AH.

Vilket gör att jag inte provar olika builds längre jag har bara 3 milljoner att handla för.

Och jag blir bara mer och mer förvirrad. Några påstår "Du behöver mycket MF för att hitta bra saker". Medan andra säger tvärtom.
När jag då har frågat om råd på vad jag ska göra så har jag när det har varit möjligt provat och inte uteslutit en enda utväg. Försökt att ha ett öppet sinne, anpassat mej, försöka se fördelarna med vad som föreslås.

Det måste vara något jag gör fel , men jag vet inte vad.

Vet du vad, ja har sett att du försökt både fråga runt och förstå här på posterna...
Vi gör såhär, haka en runda eller två med mig så får du ta saker som du behöver för att uppgradera alt sälja ,får vi med en tank till (jag kör dh) så går det ännu lättare, vad säger du?

edit - jag kan även kolla igenom min stash o se om ja har lite prylar du kan få om de skulle hjälpa.

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Han har helt rätt. Bara för att det finns 1-handsyxor och andra vapen med 1000+ dps behöver du inte ha det.
Jag kan köra Act3 relativt OK med min monk med 2x 1handare med ca 700-800 dps och lite life on hit. Dessa kan man hitta för mellan 150k och 600k.

Sen övrig gear. Om ni inte promt ska ha max MF, max AR, max STR osv så får man ett ganska bra item relativt billigt om man skiter i MF osv.

Man kan inte köpa det bästa direkt. Inte så jäkla konstigt. Utan du får arbeta dig uppåt.
Kör så du klarar act 1. Kör x antal rundor där (jag själv har säkert kört ett hundratal butcherruns) innan du har råd/fått drops så du klarar act 2.
Gör om likadant på act 2 osv. Snart står du där med Diablos skalle på en pinne.

"Magic Find is no longer averaged among all players in a multiplayer game"

Står det här: http://us.battle.net/d3/en/forum/top...88147?page=1#1

jag köpte 2 vapen igår till min monk med life on hit på och critdmg % på runt 80 gav 55k st för dessa 1 hade 1055dps och 1 hade 984 så det går att göra fynd med

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem

Blizzard har ju totalt patchat sönder spelet, var längesen jag slutade spela nu.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrakebab:

Sk!t patch hela ah är sönder. Går inte sälja nånting mera min vapen före patch 10 mille, igår blev den såld för 500k.

Enda saken som gick sälja snabbt är gold find med gold pick up.

Vad var det för vapen om jag får fråga?

Permalänk
Skrivet av dj_aleks:

Vad var det för vapen om jag får fråga?

Med tanke på priset var det säkert ett ~800dps med loh+crit/socket, just vapen är något som tappat otroligt mycket i värde om man inte är ute efter de absolut bästa grejerna.

Har själv ett svärd i stashen jag använde i mitt tank sett, det gick på runt 30mil en månad innan patchen och idag är det värt, kanske 2mil? Detta gör det svårare att tjäna de stora pengarna men sjukt enkelt att få ett tillräckligt bra sett att börja köra act3 inferno för de nya.

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela för ett bra tag sen, kikade lite på 1.0.4, och blev inte förvånad över min fortsatta besvikelse. Tack vare annual pass så betalade jag 0 kr, och det är precis vad spelet är värt för mig numera.

Jag är lite nyfiken på en sak bara. Folk säger hela tiden att de hittar så dåliga saker sen 1.0.4 trots sin MF. Innan patchen så hade inte MF ett skvatt med itemstat rolls att göra. Om det ändrats nu i den här patchen vet inte jag. Det kanske ni som spelar kan berätta?
Det jag sett från Patchnotes var att högsta ilvl droppar oftare numera, men även ilvl har inget med MF att göra (innan Patch iaf, behöver besked även här om det fortfarande gäller) och bara det i sig ger större chans att man får bättre itemrolls i och med att du får fler i63 items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Jag slutade spela för ett bra tag sen, kikade lite på 1.0.4, och blev inte förvånad över min fortsatta besvikelse. Tack vare annual pass så betalade jag 0 kr, och det är precis vad spelet är värt för mig numera.

Jag är lite nyfiken på en sak bara. Folk säger hela tiden att de hittar så dåliga saker sen 1.0.4 trots sin MF. Innan patchen så hade inte MF ett skvatt med itemstat rolls att göra. Om det ändrats nu i den här patchen vet inte jag. Det kanske ni som spelar kan berätta?
Det jag sett från Patchnotes var att högsta ilvl droppar oftare numera, men även ilvl har inget med MF att göra (innan Patch iaf, behöver besked även här om det fortfarande gäller) och bara det i sig ger större chans att man får bättre itemrolls i och med att du får fler i63 items.

Det som gäller är att mf ger högre kvalite på items som tex om det blir en blure,rare eller legendary och även hur många stats den får på rullningen.

nedan e saxat från http://us.battle.net/d3/en/game/guide/items/equipment

Magic Find

Finding more and better magic items is critical to overcoming challenges and defeating enemies in Diablo III, particularly on higher difficulties. Magic find is a unique item property that can help you drastically improve your haul. It is tracked in the Inventory menu (Inventory > Details > Adventure).

But what does that really mean?

Magic find affects the quality of items you acquire from killing enemies (but not treasure chests, vases, weapon racks, or other environmental objects). It doesn’t give you a chance to get more items on a given kill – instead, it increases the chance that an item you find will be magical, and more potent than it would be otherwise.

When a monster drops an item, Diablo III randomly determines the item’s quality from a chart that includes item quality and the number of affixes present. The game randomly "rolls" on each property in the chart to determine which affixes your item will get. Your magic find score is applied as a bonus to these rolls.

For example, if a monster has a 4% chance to drop a 6-affix rare item and you have +50% magic find, it now has a 6% chance to drop that item.

Item quality is checked in the following order:

Legendary
6-affix rare
5-affix rare
4-affix rare
2-affix rare
1-affix rare
magic item
Using the above example, when your roll ‘misses’ a higher-level item quality, the item generator proceeds to the next lowest item quality in the chain (in this case, checking to see if you got a 6-affix rare, then checking for a 5-affix rare, and so on). Your magic find bonus applies to each roll. If the same monster has a 10% chance to drop a 5-affix rare item and you have 50% magic find, you now have a 15% chance to get a 5-affix rare item.

Sedan 1.0.4 patchen kom så har jag spelat många rundor act3 kanske 30 tal och inte fått någon legendary drop hade väldigt låg mf
så jag investerade dom sista slantarna på ny mf gear och nu ligger jag på 270 mf med np valor stacks. Nu droppar det i snitt varje act 3 run en legendary dock inga bra rolls på dom men inbringat några miljoner iafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av skmzarn:

Jag slutade spela för ett bra tag sen, kikade lite på 1.0.4, och blev inte förvånad över min fortsatta besvikelse. Tack vare annual pass så betalade jag 0 kr, och det är precis vad spelet är värt för mig numera.

Jag är lite nyfiken på en sak bara. Folk säger hela tiden att de hittar så dåliga saker sen 1.0.4 trots sin MF. Innan patchen så hade inte MF ett skvatt med itemstat rolls att göra. Om det ändrats nu i den här patchen vet inte jag. Det kanske ni som spelar kan berätta?
Det jag sett från Patchnotes var att högsta ilvl droppar oftare numera, men även ilvl har inget med MF att göra (innan Patch iaf, behöver besked även här om det fortfarande gäller) och bara det i sig ger större chans att man får bättre itemrolls i och med att du får fler i63 items.

Själva rollen blir inte bättre av mf som jag fattat det, men chansen att få flera oranga, gula eller blå drops ökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lithium:

Det som gäller är att mf ger högre kvalite på items som tex om det blir en blure,rare eller legendary och även hur många stats den får på rullningen.

sedan 1.0.4 patchen kom så har jag spelat många rundor act3 kanske 30 tal och inte fått någon legendary drop hade väldigt låg mf
så jag investerade dom sista slantarna på ny mf gear och nu ligger jag på 270 mf med np valor stacks. Nu droppar det i snitt varje act 3 run en legendary dock inga bra rolls på dom men inbringat några miljoner iafall

Det här är ett av flera inlägg som gör jag känner mej frågande till allt. Du ligger på 270 mf , jag ligger på 315.
Du får i snitt en legendary varje act3 run, jag får knappt någon bra rare. Så jag börjar att tveka om MF har någon betydelse.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

Kan hålla med lite om droppsen att dom inte är dom bästa i världen. Har nog kört hur många butcheruns som helst och fått 2 ledgendary sedan jag började spela spelet. 1 cermonial knife efter patchen med 820dmg som jag använder pga att den gav 33% magic find sedan 1 blacksmith book så inga bra saker direkt....

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Det här är ett av flera inlägg som gör jag känner mej frågande till allt. Du ligger på 270 mf , jag ligger på 315.
Du får i snitt en legendary varje act3 run, jag får knappt någon bra rare. Så jag börjar att tveka om MF har någon betydelse.

Läs denna tråd för en djupgående analys av Magic Find. Och visst spelar det roll.

"Magic Find and its efficiency: A statistical insight"
http://www.diablofans.com/topic/57939-magic-find-and-its-effi...

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, lithium. Ser det ändå ganska rng, för vi kommer aldrig få reda på hur stor %-chans monstren har individuellt för att droppa högre affixes på items. Det lär vara 0.x% någonting. Det är ju det som avgör, och MF ger det ännu högre chans, men som sagt, den affix %-chansen måste vara löjligt låg så att MF gör en skillnad men inte stor.

Men det är inte min huvudvärk längre. Lycka till iaf!

Permalänk
Medlem

Act3 inferno. Siegebreaker beast --> Azmodan.

MF på max 347%. Detta var det bästa jag fick. :(.
Nu förstår jag vad blizzard menar med "mer itemlevel 63". Man gör som ICA. Man märker om gammalt mög så sväljer folk det nog ändå.

(Fortfarande efter nära 380 timmar, inget värdefullt)

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Jag är glad att jag inte köpt spelet.
Lånar för tillfället min kompis acc som har slutat för länge sedan. 38 WD som jag ännu njuter av men efter ett tag blir man uttråkad.
Så då tar jag och mfar med den befintliga barben, efter 2-3h runs i inferno och man hittar bara skit rent ut sagt, då tappar man lusten att spela helt :/

Intressant dock att på WD'n så hittade jag ett par legendary boots, som visserligen var totalt skräp men de såldes för 50k så jag blev iaf lite nöjd. Men angående highend saker så naah

edit: var i act 2 norm

Permalänk
Medlem

En sak ja fortfarande inte riktigt förstår är prissättningen på GAH. T.ex. ett par boots (eller vilket item som helst för den delen) som t.ex. såldes för 5Euro på RMAH, har pris på säg 10M o över på GAH.

Väljer man att köpa guld för 5 Euro så blir det ca 5 M med dagens euro pris (1.25E per 1M guld)....därför känner ja att prissättningen fortfarande e helt "väck".

Eller är detta samband inget att lägga vikt vid? kollar man efter så är i princip alla items övervärderade på GAH i jämförelse mot RMAH (sedan man kunde köpa guld dvs). Har följt detta sedan man kunnat köpa guld via RMAH och samma samband har alltid funnits...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Marknaden är helt väck, dels pga att folk fortfarande överprisätter ALLT till förbannelse på GAH då den mesta handeln äger rum där..
Sedan är det nog faktiskt så enkelt att folk inte jämför sina items mot guldpriset för att få "rätt" pris på båda marknaderna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Marknaden är helt väck, dels pga att folk fortfarande överprisätter ALLT till förbannelse på GAH då den mesta handeln äger rum där..
Sedan är det nog faktiskt så enkelt att folk inte jämför sina items mot guldpriset för att få "rätt" pris på båda marknaderna..

Jag slänger ut lvl 60 grejer för 15-25k, ok inte de bästa men ändå hyfsat för en nydingad lvl 60. Men inte fan blir det sålt för sådana småsummor heller.
Känns som att alla bara kollar på items som har STR/DEX/INT + VIT + CritCH + CritDMG + AllRes -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag slänger ut lvl 60 grejer för 15-25k, ok inte de bästa men ändå hyfsat för en nydingad lvl 60. Men inte fan blir det sålt för sådana småsummor heller.
Känns som att alla bara kollar på items som har STR/DEX/INT + VIT + CritCH + CritDMG + AllRes -.-

Sälj dom på bid med start på 9999, säljer mängder av skit på de viset. Men sen kan man ju inte sälja vadsomhelst, brallor utan sockets går inte alls för mig, minst 2 sockets, rätt bra dex/str/int och måste ha vit, samt gärna allres eller armor så går dom garanterat...
Sålde ett par skitbrallor (90 int, 120 vit, 2 sockets och 45 allres samt lite armor) för 1.9m häromdagen på bid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Sälj dom på bid med start på 9999, säljer mängder av skit på de viset. Men sen kan man ju inte sälja vadsomhelst, brallor utan sockets går inte alls för mig, minst 2 sockets, rätt bra dex/str/int och måste ha vit, samt gärna allres eller armor så går dom garanterat...
Sålde ett par skitbrallor (90 int, 120 vit, 2 sockets och 45 allres samt lite armor) för 1.9m häromdagen på bid.

Kan ju testa att göra så som du säger och hoppas att lite mer blir sålt.

Tack för tipset.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är väl mest farmare/bottar som spelar D3 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Jag har ju kört över 250 timmar på Act1 inferno, Och lite över 80 timmar på act2, 3 och 4.
Med mitt DPS-gear så slaktar jag allt på act1. Act 2 blir lite svårare men det går utom Belial. Act3 går nästan också , undantagen är då Ghom, Siegebreaker beast och Azmodan. Act 4 glöm. Detta är solokörning.

Act 4 är fixad i coop. I ärlighetens namn , det var dom andra som gjorde det. Jag bara dog hela tiden.

Nu är det så att jag har arbetat upp en DH och en Wz till level 60, och har en barb på level 54. Och jag håller koll på vad jag plockar upp.

Och det jag talar om nu är sant. Jag har sedan karaktärerna gått över level 25 hittat 2 uppgraderingar. En hjälm och en ring resten har jag varit tvungen att köpa. Är jag på level 54 så hittar jag level 46 o.s.v.

Min wizzard fick visserligen en rejäl uppgradering när den kom till level 60. Jag kunde då ta det som min DH hade hittat men som inte gick att använda där.
När min barb når level 60 så är där en hel del saker som väntar på den.
När det sedan gäller att sälja items så har jag sålt 1 pants för 10000 på 3 veckor. Och då har jag haft ute c:a 90 föremål på AH.

Vilket gör att jag inte provar olika builds längre jag har bara 3 milljoner att handla för.

Och jag blir bara mer och mer förvirrad. Några påstår "Du behöver mycket MF för att hitta bra saker". Medan andra säger tvärtom.
När jag då har frågat om råd på vad jag ska göra så har jag när det har varit möjligt provat och inte uteslutit en enda utväg. Försökt att ha ett öppet sinne, anpassat mej, försöka se fördelarna med vad som föreslås.

Det måste vara något jag gör fel , men jag vet inte vad.

Tja, jag föredrar att spela solo då det tar så lång tid att spela CO-OP och jag får ha ihjäl det mesta själv iaf. Kanske är tjatig men jag spelar min Demon Hunter rätt annorlunda än de flesta. Drog igenom Act III igår dog två gånger pga av slarv från min sida.

Om du är intresserad av en annorlunda approach på Demon Hunter så kolla in min profil och ställ frågor om du undrar.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Arn-2806/hero/196542

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC