Gigabyte gtx 580 fungerar inte som det ska.

Permalänk
Medlem

Gigabyte gtx 580 fungerar inte som det ska.

Hej
Nu har jag slut på idéer.
Har själv ett Asus Gtx 580 och fick låna ett Gigabyte gtx 580 av min polare för att kunna köra 3 skärmar.
Igår fungerade SLI utan några problem alls. Allt flöt på som det skulle.
Men idag har det inte fungerat alls.
Antingen så kommer jag inte in i spelen alls, det fryser. Eller så kommer jag in i spelet men den visar sjukt skumma färger. Alternativ 3 är att jag kommer in i spelet men sen fryser det efter en kort stund "Stop responding".

Stoppar jag i DVI kabeln på mitt Asus kort och inte kör SLI fungerar det som vanligt. Sätter jag på SLI fryser det igen. Sätter jag DVI kabeln i Gigabyte kortet och kör bara på det kortet händer samma "Stop responding".

Har testat olika drivers. Både dom nya beta driversen och downgradat till en version äldre.
Har googlat lite på det och det verkar vara problem med det kortet men kan inte hitta någon direkt lösning.
Någon som vet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vilken W behöver man för att driva 2st 580?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/12993-nvidia-geforce-gtx...

Sen är kvalitet på agget också viktigt.

Vad har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

http://www.sweclockers.com/recension/12993-nvidia-geforce-gtx...

Sen är kvalitet på agget också viktigt.

Vad har du?

Jag har ett Corsair 750+ Bronze

Fattar inte vad som är fel dock. Nu när jag satte igång SLI och tryckte på GW2 så frös hela datorn innan jag kommet in i spelet ens.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Testa med att ta ut ditt gamla kort och köra bara det du låna, det kan vara defekt. Enklaste sättet att utesluta det.

Drivrutinen gäller för båda korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Testa med att ta ut ditt gamla kort och köra bara det du låna, det kan vara defekt. Enklaste sättet att utesluta det.

Drivrutinen gäller för båda korten.

Men du tror att den PSUn räcker?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ja det skulle jag tro iaf när de inte belastas. Dom belast ju inte direkt när du klickar i rutan

Permalänk
Medlem

Vilket blir egentligen bäst. Om man kör 580 SLI eller om man satsar på att köpa ett 680?

EDIT: I surround

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Antielefant

Dubbla 580'or.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Dubbla 580'or.

Blir det spelbart med ett 680 ens? Eller ett 7970. Verkar vara väldigt svårt att få tag på ett 580 (som inte har asus kylare)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Gigabyte

Hejsan.

Testa med endast GIGABYTE grafikkortet för att utseluta att det inte är några problem. Kontrollera även drivrutinerna, ser att du har använt äldra men testa ännu äldre.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan.

Testa med endast GIGABYTE grafikkortet för att utseluta att det inte är några problem. Kontrollera även drivrutinerna, ser att du har använt äldra men testa ännu äldre.

Och om det inte fungerar med bara Gigabyte kortet är det bara att skicka tillbaka?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Och om det inte fungerar med bara Gigabyte kortet är det bara att skicka tillbaka?

Beror på hur garantin ser ut. Men tänk på att det är bästa att din kompis då reklamerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Beror på hur garantin ser ut. Men tänk på att det är bästa att din kompis då reklamerar

Japp han får göra det
Testade var kort för sig och Asus kortet funkar prima men Gigabyte kortet funkar inte alls. Driversen crashar bara. Funkar dock bra innan man trycker in i något spel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Kajlie:

Blir det spelbart med ett 680 ens? Eller ett 7970. Verkar vara väldigt svårt att få tag på ett 580 (som inte har asus kylare)

CDON har flera varianter, både med tredjeparts- och referenskylare. Vad gäller GW2 och spelbart vill jag hävda att ett ensamt 580 räcker, men du bör komma ihåg att GW2's stöd för Surround/Eyefinity är näst intill obefintligt.

I övrigt fungerar 2x580 till det allra mesta i Surround. Jag satt själv med dubbla 570'or ett bra tag utan bekymmer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

CDON har flera varianter, både med tredjeparts- och referenskylare. Vad gäller GW2 och spelbart vill jag hävda att ett ensamt 580 räcker, men du bör komma ihåg att GW2's stöd för Surround/Eyefinity är näst intill obefintligt.

I övrigt fungerar 2x580 till det allra mesta i Surround. Jag satt själv med dubbla 570'or ett bra tag utan bekymmer.

Japp en polare kör eyefinity och det funkar ju men det stödjer ju inte CF/SLI inu.
Dock så funderar jag på att göra mig av med mitt 580 och köra ett 7970 istället. Tycker nästan 3k för ett 580 är för dyrt när man kan få ett 7970 för 3500:-

Visa signatur

Citera för svar!