Hur kan jag ladda ner musik från Youtube?

Permalänk

Hur kan jag ladda ner musik från Youtube?

Hej, imorgon har jag prov och dom tillåter musik som får mig att konsentrera mig lite bättre. Men några låtar jag vill ha finns ej på grooveshark eller på spotify. Så jag funderar på en youtube downloader som jag haft förut men verkar inte hitta något. Skulle ni kunna tipsa om någon eller dylikt.
Snälla mods/admin ta ej bort tråden eller nått behöver hjälp verkligen hjälp.

Ämnesraden redigerad, v.v. ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Hej, imorgon har jag prov och dom tillåter musik som får mig att konsentrera mig lite bättre. Men några låtar jag vill ha finns ej på grooveshark eller på spotify. Så jag funderar på en youtube downloader som jag haft förut men verkar inte hitta något. Skulle ni kunna tipsa om någon eller dylikt.
Snälla mods/admin ta ej bort tråden eller nått behöver hjälp verkligen hjälp.

ClipConverter funkar bra, finns som plugin så att det hamnar knappar direkt ovanför videon. Skitsmidigt. Även fast jag inte använder det så ofta.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Googla youtube downloader, svårare än så är det inte.

PS. tryck på texten ovan så kommer du till den downloadern jag använder.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Googla youtube downloader, svårare än så är det inte.

PS. tryck på texten ovan så kommer du till den downloadern jag använder.

Googlar helst inte på sånt här då jag inte orkar få massa skit på datorn.

Skrivet av HerrGoreMann:

ClipConverter funkar bra, finns som plugin så att det hamnar knappar direkt ovanför videon. Skitsmidigt. Även fast jag inte använder det så ofta.

tack funkar hur bra som helst.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av ströbröd:

Googlar helst inte på sånt här då jag inte orkar få massa skit på datorn.

Haha va?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Musik då man skriver prov? Kanske vi är lite gammalmodiga här i Finland bara. Att hitta någon youtube downloader lär nog inte vara så svårt men inte kan man aldrig garantera att man inte får något "skit" på datorn.

Permalänk
Skrivet av grafit:

Musik då man skriver prov? Kanske vi är lite gammalmodiga här i Finland bara. Att hitta någon youtube downloader lär nog inte vara så svårt men inte kan man aldrig garantera att man inte får något "skit" på datorn.

En kompis länkade som han inte ens testat men han sökte på google och det var bara skit. Den bara skickade vidare mig till unibet eller nått.

Permalänk

om du ska ladda hem låtar via en youtube to mp3 så kan du lika gärna gå in på tpb och ladda ner musiken där.

Permalänk
Medlem

Free YouTube to MP3 Converter
Det fungerar för mig. skit enkelt.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av m45t3rm1nd:

om du ska ladda hem låtar via en youtube to mp3 så kan du lika gärna gå in på tpb och ladda ner musiken där.

Dom fanns inte där utav någon anledning. Det är Nine lives jag ska ha ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m45t3rm1nd:

om du ska ladda hem låtar via en youtube to mp3 så kan du lika gärna gå in på tpb och ladda ner musiken där.

§ 7 Piratkopiering

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Skrivet av ströbröd:

Dom fanns inte där utav någon anledning. Det är Nine lives jag ska ha ner.

om låtarna är copyrighted så skit i att ladda ner.
om de saknar copyright så är det bara att ladda ner.

brukar oftast sitta en sån här symbol om filen har en copyright ©.

Permalänk

Det var detta jag försökte undvika ju

Permalänk
Skrivet av ströbröd:

Det var detta jag försökte undvika ju

om du vet någon som låten/låtarna så kan du alltid kopiera ifrån dens cd/dator.

Permalänk
Skrivet av m45t3rm1nd:

om du vet någon som låten/låtarna så kan du alltid kopiera ifrån dens cd/dator.

Jo men nu är det bara jag och en kompis som gillar dom mest jag och ingen av oss köper våra låtar. Antingen spotify/youtube/grooveshark/kanske tpb

Permalänk
Skrivet av ströbröd:

Jo men nu är det bara jag och en kompis som gillar dom mest jag och ingen av oss köper våra låtar. Antingen spotify/youtube/grooveshark/kanske tpb

okej men om du har en andriod telefon så skulle jag kunna rekomendera denna app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mysticdeath....

Permalänk
Skrivet av m45t3rm1nd:

okej men om du har en andriod telefon så skulle jag kunna rekomendera denna app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mysticdeath....

Har den och dom finns ej där

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Extol:

Fuck apple. Sämsta företaget som finns ju. Snälla inge flamewar nu men så äre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ströbröd:

Fuck apple. Sämsta företaget som finns ju. Snälla inge flamewar nu men så äre.

Tråden kommer att låsas för §7, men du har ju nu en metod som fungerar för dig. Lycka till!

(Apple är the worst, ja.. Ändå äger jag mycket appleprylar. Hycklare? Kanske).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Fuck apple. Sämsta företaget som finns ju. Snälla inge flamewar nu men så äre.

Men herregud, det är ju bara som att be om flamewar.

Om du vill ladda ned videos (eller vad som helst) så är http://file2hd.com/ jättebra. Det kan konvertera olika format också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Men herregud, det är ju bara som att be om flamewar.

Om du vill ladda ned videos (eller vad som helst) så är http://file2hd.com/ jättebra. Det kan konvertera olika format också.

Använde jag mycket förut så, +1...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Hedersmedlem

Förutsatt att det inte är piratkopior som laddats upp på Youtube bryter tråden inte mot § 7 i reglerna eftersom man efter vad jag förstår inte behöver kringgå något kopieringsskydd för att göra detta. Tänk på att anmäla inlägg som ni misstänker bryter mot reglerna i stället för att påpeka regelbrott i tråden. Det blir lätt så dålig stämning om man börjar diskutera regelbrott i trådarna. Se även § 5 i reglerna.

ströbröd, trådens ursprungliga rubrik "Youtube" var inte särskilt tydlig, så jag har ändrat den till en annan rubrik som bättre beskriver vad tråden handlar om. Tänk på att alltid ge dina trådar en tydlig och beskrivande rubrik. Det gör forumet mer lättnavigerat och ökar också sannolikheten för att man får bra svar.

*ämnesraden redigerad*

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

Gå in på firefox addons (eller chrome om du har)-sidan och sök på youtube downloader. Funkar mycket lättare och bättre (+ mer säkert från virus!)!

Permalänk
Medlem

Musik när man skriver prov? Tro hur många som fuskar på det provet...

Track 1: Panflöjtsindianerna - Ocean Calmness Satisfaction
Track 2-30: Matematiska formler

Permalänk
Medlem

Buddaz är snäll och hjälper TS på traven. Gör följande om du nu inte vill ha några "virus" eller ej vågar ladda ner på något annat sätt. Hämta hem youtube tillägg från någon av följande länkar. IE finns inte eftersom IE har inte kommit så långt med sitt så kallade tillägg sida.

Firefox addon - https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/search/?q=youtbe&app...
Opera addon - https://addons.opera.com/sv/search/?query=youtube
Google chrome - https://play.google.com/store/search?q=youtube&c=apps
Safari - http://safariaddons.com/en-US/safari/search?q=youtube&cat=all

Permalänk
Skrivet av Mulle:

Musik när man skriver prov? Tro hur många som fuskar på det provet...

Track 1: Panflöjtsindianerna - Ocean Calmness Satisfaction
Track 2-30: Matematiska formler

haha närå. Men tråden kan låsas men ta ej bort. Ifall nån googlar så lär dom ju hitta tråden och få hjälp som jag istället för att göra ny :P.