Permalänk
Medlem

Kan jag byta ut min antec 620?

Hallå i stugan!
Köpte en Antec Kühler H2O 620 för 6 dagar sedan och den var trasig MEN min hund åt upp intels plast-fästen så nu undrar jag om jag fortfarande kan lämna tillbaka den?
Det är pumpen som låter som en kaffekokare|

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Har du ingen gammal intel fläkt där du kan ta de push pinsen från? ev köpa 4 från ebay?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Värt ett försök?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

EDIT: Update!

Skrivet av Hagis2k:

Har du ingen gammal intel fläkt där du kan ta de push pinsen från? ev köpa 4 från ebay?

Jo men jag använder den på mitt grafikkort så jag behöver inte fästena, det är pumpen som låter konstigt, får dock bra temps max 55*C.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Säg hur allt gick till affären, de flesta affärerna är rätt snälla så testa annars kontakta antec, de är snälla de också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

EDIT: Update!

Jo men jag använder den på mitt grafikkort så jag behöver inte fästena, det är pumpen som låter konstigt, får dock bra temps max 55*C.

Den är inte trasig för det, testa att vinlka den när den är på eller byta håll på radden

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Den är inte trasig för det, testa att vinlka den när den är på eller byta håll på radden

Skall testas, tar nog max 2-4 min.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Det är pumpen som låter som en kaffekokare|

Sök på nätet, genom en sökmotor, efter en lösning, någon typ av fix. Jag fixade min surrande Corsair H80

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Väldigt intresant exepriment, tror inte det är luft i den för ljudet går bort när jag håller pumpen vertikalt men eftersom jag har den på mitt grafikkort så ligger pumpen uppochner och detta hjälper ju inte mig.
Är 100% säker på att det är pumpen som gör ljudet men vet inte hur den gör det.
Köper en prodigy till jul så problemet löser sig nog då men vill gärna ha en lösning om ni har en.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Vet inte hur 620 kopplas in, men om det är vanlig fläktkabel till pumpen, sätt den direkt på nätagget och inte på en smart-fan kontrollerat plats på moderkortet.
I vissa fall har också volt-modden funkat på Antec, där man sänker volten lite (med pumpen kopplad till nätagget) så tystnar dem i de flesta fall.

Men monterat upp och ner, hur länge har du kört den så innan du stängt av?
Alla vattenkylningssystem innehåller luft, annars hade du ett vakuumtätt system och det har du inte.
Jag skulle ha monterat den på kortet och sen vickat lådan lite åt olika håll. T.ex. palla upp lådan med lite böcker åt ena hålla en halvtimme, sen åt andra hållet, etc.
Att knacka på den två gånger och ha den igång 20min fixar inga luftproblem

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Vet inte hur 620 kopplas in, men om det är vanlig fläktkabel till pumpen, sätt den direkt på nätagget och inte på en smart-fan kontrollerat plats på moderkortet.
I vissa fall har också volt-modden funkat på Antec, där man sänker volten lite (med pumpen kopplad till nätagget) så tystnar dem i de flesta fall.

Men monterat upp och ner, hur länge har du kört den så innan du stängt av?
Alla vattenkylningssystem innehåller luft, annars hade du ett vakuumtätt system och det har du inte.
Jag skulle ha monterat den på kortet och sen vickat lådan lite åt olika håll. T.ex. palla upp lådan med lite böcker åt ena hålla en halvtimme, sen åt andra hållet, etc.
Att knacka på den två gånger och ha den igång 20min fixar inga luftproblem

Jag har ingen sådan kabel från 3-pin till molex men kan införskaffas för några riksdaler.
Ska testa det där med att ha böcker under datorn så den lutar bakåt och vice versa.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Värt att notera att det är inte precis ovanligt att det inte är luft utan en felaktig pump. Corsairs problem med "bubblor" visade sig ha väldigt lite med det att göra eftersom det troligen var kavitation som löstes med att volta ner den lite.

Den lösningen fungerade inte på de två 920 jag provat innan jag gav upp, heller inte ordentliga skakningar eller att köra dem i dygn i alla möjliga vinklar (utanför chassit), de har helt enkelt kvalitetsproblem.