Permalänk
Avstängd

Speltips, FPS.

God morgon.

Jag har spelat hela BFserien och hela CoDserien. Jag har lirat TF2, APB, HL2DM, Crysis och dylikt.

Jag har sett lite på Homefront och undrar med er om det är värt (letar för online), eller om ni vet någon annan bra titel!

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag gillar delvis homefronts online del. På något sätt tycker jag det är sköna vapen och roligt att spela. Dock inte specielt populärt de senaste gångerna jag lirade det (2-3 servrar med mer än 5 pers på typ).
det var dock ca 4 månader sen så det kanske blivit fler spelare, men mest troligt färre.
Har du prövat blacklight: retribution?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Jag gillar delvis homefronts online del. På något sätt tycker jag det är sköna vapen och roligt att spela. Dock inte specielt populärt de senaste gångerna jag lirade det (2-3 servrar med mer än 5 pers på typ).
det var dock ca 4 månader sen så det kanske blivit fler spelare, men mest troligt färre.
Har du prövat blacklight: retribution?

Får ta och kolla närmare på serverstatus då :X

Njae, jag har laddat ned det men inte testat. Har för mig att det är pay to win, eller att man får hyra vapen eller dylikt. Stämmer det?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Får ta och kolla närmare på serverstatus då :X

Njae, jag har laddat ned det men inte testat. Har för mig att det är pay to win, eller att man får hyra vapen eller dylikt. Stämmer det?

Delvis. Pay 2 win mjaa jag skulle inte säga det helt då många vapen tex. hög skada men hög rekyl/spread mm.
Du kan betala riktiga pengar för att få "högre level vapen" (gör inte mer skada än low level vapen bara andra ja vapen) tidigare.
Samt du kan hyra alt. köpa permanent. " rundor så kan du hyra dig ett fint vapen i en dag i början och sen kan du fortsätta göra så tills du har sparat upp till att köpa det.
Jag tycker det är hel kul allafall och har inte märkt av någon pay to win.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elghinnarisa:

Delvis. Pay 2 win mjaa jag skulle inte säga det helt då många vapen tex. hög skada men hög rekyl/spread mm.
Du kan betala riktiga pengar för att få "högre level vapen" (gör inte mer skada än low level vapen bara andra ja vapen) tidigare.
Samt du kan hyra alt. köpa permanent. " rundor så kan du hyra dig ett fint vapen i en dag i början och sen kan du fortsätta göra så tills du har sparat upp till att köpa det.
Jag tycker det är hel kul allafall och har inte märkt av någon pay to win.

Mkay. Är alla vapen "hyrda" i början? Så t.ex om man inte spelar under ett tag så försvinner dem? (Var så i Combatarms).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Blacklight

Skulle verlkigen säga att ge Blacklight Retribution en chans, håller på att lära mig spelet och kommer lägga upp mer filmer allt eftersom.
Har inte betalat för några vapen eller annat utan "köper" för det jag tjänat ihop in-game.
Om du vill veta mer så hjälper jag gärna till efter bästa förmåga
http://www.youtube.com/watch?v=-ZQCDLhtMf0&list=PLF5D323409E5...

Mvh
Mattias

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattias_gbg:

Skulle verlkigen säga att ge Blacklight Retribution en chans, håller på att lära mig spelet och kommer lägga upp mer filmer allt eftersom.
Har inte betalat för några vapen eller annat utan "köper" för det jag tjänat ihop in-game.
Om du vill veta mer så hjälper jag gärna till efter bästa förmåga
http://www.youtube.com/watch?v=-ZQCDLhtMf0&list=PLF5D323409E5...

Mvh
Mattias

Sitter och tankar någon patch till det just nu. Såg intressant ut faktiskt. Dock, köper man vapen för life, eller är det rental på dem?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

God morgon.

Jag har spelat hela BFserien och hela CoDserien. Jag har lirat TF2, APB, HL2DM, Crysis och dylikt.

Jag har sett lite på Homefront och undrar med er om det är värt (letar för online), eller om ni vet någon annan bra titel!

Finns inga bättre. Hitta andra hobbies du kan komplettera med istället för att hitta andra FPS. Tex styrketräning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Usch håll dig borta från Homefront, storyn var väl okej men kort och multiplayern kan jämföras med avföring i min mening...Jag skulle till och med hellre spela till exempel Black Ops-multiplayern än Homefronts multiplayer, den är hemsk...

Om du har ett Xbox eller vill spela dom första spelen på PC så rekommenderar jag Halo (Ja det är gammalt men har du inte spelat det så är det ett grymt spel) Första FPS:et jag spelade och fortfarande det jag nog gillar mest

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Du har ju brink med men det blev dock tyvärr inte så populärt :/ jag gillade det dock

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MX510.:

Finns inga bättre. Hitta andra hobbies du kan komplettera med istället för att hitta andra FPS. Tex styrketräning.

Jag har andra hobbies, men ingenting jag föredrar framför ett riktigt bra FPS.

Skrivet av hau5mau5:

Nej, jag avskyr CS. ):

Skrivet av Sisyfos:

Usch håll dig borta från Homefront, storyn var väl okej men kort och multiplayern kan jämföras med avföring i min mening...Jag skulle till och med hellre spela till exempel Black Ops-multiplayern än Homefronts multiplayer, den är hemsk...

Om du har ett Xbox eller vill spela dom första spelen på PC så rekommenderar jag Halo (Ja det är gammalt men har du inte spelat det så är det ett grymt spel) Första FPS:et jag spelade och fortfarande det jag nog gillar mest

Är det verkligen så illa? ):
Har lirat ut Halo 1 cirka 30gånger bara de senaste åren, haha. (:

Skrivet av martin_opell:

Du har ju brink med men det blev dock tyvärr inte så populärt :/ jag gillade det dock

Brink var ingenting för mig, är jag rädd. :<

Testade Blacklight, och det var helt okej. Dock måste jag hitta mer människor att spela med, men det går för tillfället.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Quake Live i CTF eller CA (clan arena)
www.quakelive.com

Dock spelar du mot folk som har spelat detta spel uppåt 13 år, så "mid skillen" är enormt hög här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MX510.:

Quake Live i CTF eller CA (clan arena)
www.quakelive.com

Dock spelar du mot folk som har spelat detta spel uppåt 13 år, så "mid skillen" är enormt hög här.

Slutade att spela quake helt när quakelive kom som beta. Fått nog utav Unreal tournament också.

Baw. Hur ser det ut på MMOdelen? GW2 worth it?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelriggen: i5 4670k | MSI Z87-G43 | Corsair RM 750 | Crucial 8GB 1600Mhz | Sapphire Radeon HD 6870 | CM Elite 430 | Seagate Barracuda 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av proman71:

Testade det, verkar också vara helt okej. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Painkiller hell and damnation släpps snart, betan finns ute redan nu. Ska tydligen vara som det första painkiller spelet som blev ett ganska populärt e-sport spel, skillnaden är att det finns lite fler gamemodes, vapen och att grafiken är bättre.

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Sitter och tankar någon patch till det just nu. Såg intressant ut faktiskt. Dock, köper man vapen för life, eller är det rental på dem?

Om du handlar för intjänade poäng så kan du välja att köpa för 1 dag, 7 dagar lr permanent men du måste "levla" upp först.
Om du vill ha bra grejor direkt så måste du betala riktiga pengar. Skicka PM så kan vi snacka lite på TS eller eller kanske mumble, vore kul om det blev ett gäng som spelade

Mvh
Mattias

Permalänk
Medlem

Red Orchestra 2. Se förbi den något stela och kantiga grafiken/animationerna så kommer du upptäcka ett oerhört djup i spelet som är svårt att slita sig ifrån.

Permalänk
Medlem

Gratis, kräver rätt mycket dator dock.
http://store.steampowered.com/app/13140/

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

God morgon.

Jag har spelat hela BFserien och hela CoDserien. Jag har lirat TF2, APB, HL2DM, Crysis och dylikt.

Jag har sett lite på Homefront och undrar med er om det är värt (letar för online), eller om ni vet någon annan bra titel!

testat Tribes:ascend än? riktigt roligt och mycket fart i spelet. mycket underhållande spel om jag får säga min åsikt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Red Orchestra 2. Se förbi den något stela och kantiga grafiken/animationerna så kommer du upptäcka ett oerhört djup i spelet som är svårt att slita sig ifrån.

Skall testa det senare. Verkar ju finfint!

Skrivet av frankof:

Gratis, kräver rätt mycket dator dock.
http://store.steampowered.com/app/13140/

Gillar inte AA-serien. Lite för mycket propaganda.

Skrivet av Pyootr:

testat Tribes:ascend än? riktigt roligt och mycket fart i spelet. mycket underhållande spel om jag får säga min åsikt

Har inte hunnit testat det, men såg när en vän spelade. Fick lite quakekänsla över det. Fram fort som fan, hoppa runt och smälla raketer i ansiktet på folk^^'

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Skall testa det senare. Verkar ju finfint!

Gillar inte AA-serien. Lite för mycket propaganda.

Har inte hunnit testat det, men såg när en vän spelade. Fick lite quakekänsla över det. Fram fort som fan, hoppa runt och smälla raketer i ansiktet på folk^^'

Ja snabbt är det, tycker det är väldigt varierande game modes med som alla är ganska snabba
och jag skulle inte kalla det Pay2win då man kan låsa upp allt som en som köper sakerna för riktiga pengar, bara att det tar lite längre tid. Kan tillägga att jag inte spelat det på många herrans månader men så vet inte om man kan låsa upp de kosmetiska sakerna utan att köpa.
Rekommenderar det starkt dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pyootr:

Ja snabbt är det, tycker det är väldigt varierande game modes med som alla är ganska snabba
och jag skulle inte kalla det Pay2win då man kan låsa upp allt som en som köper sakerna för riktiga pengar, bara att det tar lite längre tid. Kan tillägga att jag inte spelat det på många herrans månader men så vet inte om man kan låsa upp de kosmetiska sakerna utan att köpa.
Rekommenderar det starkt dock.

Skall ta och testa Tribes nu. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Blacklight FTW :D

Som ni har förstått så håller jag ju stenhårt på Blacklight Retrubution
Har precis lagt upp en ny film
http://www.youtube.com/watch?v=LoVcRA2sD2s&feature=plcp

Permalänk
Medlem

Har spelat oerhörda mängder Homefront på Xbox 360 och nu även börjat lira lite på PC. Det är fortfarande gott om folk som kör och spelet är i mitt tycke vansinnigt roligt online. Väljer man bara Quick Match så dröjer det inte många sekunder innan det är fullt krig.

Tror många avfärdar det pga grafiken, men kommer man bara över den initiala tröskeln och lär sig grunderna så återstår ett galet underhållande spel.

Ge det chansen. Det är lätt värt det! Blandningen av soldater till fots och fordon är bländande och när det smäller som värst är det som ett mindre världskrig på kartan. Helt underbart!

Permalänk
Medlem

Kan väl flika in lite här, det jag just skrev i en annan tråd alldeles nyss,

Natural Selection 2 kommer ut i oktober, beta är i full gång, man får tillgång till den genom pre-purchase. Finns nu på Steam också, aliens vs marines carnage !

http://store.steampowered.com/app/4920/?snr=1_7_suggest__13

http://www.naturalselection2.com/

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

A.V.A

http://store.steampowered.com/app/102700/

Har spelat detta innan. Riktigt bra med vapen o sånt, skit i zombie moden dock

Permalänk
Avstängd

Tackar för mer alternativ! Just nu lutar det mest mot Homefront, men vill gärna testa det innan jag faktiskt köper det. Blivit mycket besvikelser på senare tid ^.-

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Demonoidz:

Tackar för mer alternativ! Just nu lutar det mest mot Homefront, men vill gärna testa det innan jag faktiskt köper det. Blivit mycket besvikelser på senare tid ^.-

Jag tycker du borde ringa henne och fråga om hon vill träffas igen. Hon räknar antagligen med att du tar initiativet.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme | Intel Core i7 3960X | 4x GeForce GTX 680 | Corsair 32GB (8x4096MB) 2400MHz Dominator Platinum | Corsair AX1200i | Corsair Obsidian 800D