Hjälp med gymnasieval, teknik, it

Permalänk

Hjälp med gymnasieval, teknik, it

Hej alla på sweclockers!
Nu är det så att jag behöver hjälp med gymnasieval, som titeln säger så vill jag gå något teknikrelaterat typ spelutveckling, hårdvara eller bara allmän teknik. Jag bor cirka en kvart utanför Gbg med tåg, så det skulle vara bra med gymnasium som ligger i Göteborg. Helst så vill jag gå på ett gymnasium som är helt teknikinriktat. Några tips på bra gymnasier?

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk

Jag har dålig koll på vilka gymnasium som är bäst i Göteborg. Däremot är mitt råd att undvika allt vad IT heter på gymnasium och fixa högskolebehörighet, där man sedan kan fortsätta med ett riktigt program för området. Yrkeshögskola, högskola som universitet.
Och oja det finns många som är skitgrymma med enbart gymnasiala studier, dessa personer har dock inte fått deras kunskaper från gymnasiet utan självstudier plus att de var mycket begåvade inom området.

Angående teknik så är det inte en fel utbildning, men man lär sig inte mycket "modern teknik" där.

Sedan finns det allt bra gymnasieprogram såsom fordon, elektriker, undersköterska (gott om jobb) m.m.

Nu passar inte natur och liknande alla och då är mitt råd att läsa ett vettigt program, hade jag fått åka tillbaka i tiden så hade jag läst fordon och fixat lastbilskörkort m.m. Sedan därefter även fixat mina högskolestudier som jag nu har. Detta istället för att läsa ett elprogram som inte gav ett skit.

Är man duktig som inte jag var, så rekommenderar jag natur på engelska. Alltså allt ska vara på engelska, t.o.m. samtalen på rasterna. (det finns såna gymnasium)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Jag har dålig koll på vilka gymnasium som är bäst i Göteborg. Däremot är mitt råd att undvika allt vad IT heter på gymnasium och fixa högskolebehörighet, där man sedan kan fortsätta med ett riktigt program för området. Yrkeshögskola, högskola som universitet.
Och oja det finns många som är skitgrymma med enbart gymnasiala studier, dessa personer har dock inte fått deras kunskaper från gymnasiet utan självstudier plus att de var mycket begåvade inom området.

Angående teknik så är det inte en fel utbildning, men man lär sig inte mycket "modern teknik" där.

Sedan finns det allt bra gymnasieprogram såsom fordon, elektriker, undersköterska (gott om jobb) m.m.

Nu passar inte natur och liknande alla och då är mitt råd att läsa ett vettigt program, hade jag fått åka tillbaka i tiden så hade jag läst fordon och fixat lastbilskörkort m.m. Sedan därefter även fixat mina högskolestudier som jag nu har. Detta istället för att läsa ett elprogram som inte gav ett skit.

Är man duktig som inte jag var, så rekommenderar jag natur på engelska. Alltså allt ska vara på engelska, t.o.m. samtalen på rasterna. (det finns såna gymnasium)

¨

Jag vill studera vidare efter gymnasiet

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stickyone:

¨

Jag vill studera vidare efter gymnasiet

Beroende på vad du ska läsa vidare som.
Är det åt ingenjörs-hållet så rekommenderar jag varmt Natur. Gör dig i bästa fall mindre dåligt förberedd för matten
Gick natur-natur och ja, jag har haft nytta av det jag lärde mig där på civilingenjörsutbildningen jag nu går.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera teknik, ungefär samma upplägg som natur fast utan aptråkig biologi och moderna språk. Istället får du individuellt val på 200p samt kursen teknik som med rätt lärare kan vara riktigt intressant och roligt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10