Permalänk
Medlem

Ms/lagg problem WoW

Tjena, började spela wow igen igår men har precis flyttat så jag sitter på ett mobilinternet (wlan via iphone).
Har kollat bredbandskollen där ligger jag runt 5mbit/s.
Men det går inte att spela överhuvud taget då jag har allt emellan 300-1000ms.
Förstår verkligen inte vad det beror på, har testat andra spel såsom bf3/mw3 och där laggar jag ingenting ligger runt 100ms på bf3.

Någon som har en anning om vad detta kan bero på?
Kom gärna med förslag !

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Efter den nya patchen hade jag iaf stora problem med gamla addons, kanske inget problem för han i och med att han just börja, värt att kolla iaf.

Kolla även i network options inne i wow och kryssa ur "optimise network" eller ngt sånt

Permalänk
Medlem

Kan också vara för att det är ett mmo testa ett annat mmo om du får liknade MS siffror annars är det nog förmodligen WoW

Mobil bredband brukar inte vara så bra för mmo har jag hört du bör byta till fiber ifall det är möjligt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har inga gamla addons alls så tror inte det är de, men får testa allt annat ni skicka, jag återkommer med besked.

Permalänk
Medlem

Hur mycket får du surfa på per månad ifall det inte är unlimited så kan det vara det som påverkar du kommer ganska snabbt i taket ifall du är i en zone med mycket personer.

Btw har ingen aning varför du får så dåligt när BF3/MW3 är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders91:

Hur mycket får du surfa på per månad ifall det inte är unlimited så kan det vara det som påverkar du kommer ganska snabbt i taket ifall du är i en zone med mycket personer.

Btw har ingen aning varför du får så dåligt när BF3/MW3 är bra.

jag får surfa för 20gb i månaden och det fylldes på för 4dagar sedan + att jag typ aldrig använder internetet på mobilen, har knappast använt 20gb än då jag typ bara lyssnat på spotify :/

Permalänk
Medlem

Har testat allt som dom övre kommentarerna har tipsat om men ingenting verkar fungera, någon annan som har något förslag?

Permalänk
Medlem

Ta bort WTF-foldern i WoW-mappen.
Annars låter det som någon nätverks-option ligger och spökar inne i WoW.
Du håller inte på och ladda ner någon patch eller dylikt i bakgrunden?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Ta bort WTF-foldern i WoW-mappen.
Annars låter det som någon nätverks-option ligger och spökar inne i WoW.
Du håller inte på och ladda ner någon patch eller dylikt i bakgrunden?

Ligger inte och tankar ner någonting.
det konstiga är att det tydligen bara är min iphone det inte funkar för... testade en polares iphone och då hade jag bra ms.
Men om jag kollar bredbandskollen så ligger vi på samma hastighet, hur kan detta komma sig?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kevaz:

Ligger inte och tankar ner någonting.
det konstiga är att det tydligen bara är min iphone det inte funkar för... testade en polares iphone och då hade jag bra ms.
Men om jag kollar bredbandskollen så ligger vi på samma hastighet, hur kan detta komma sig?

Hastighet och ping är två olika saker.

Har ni samma operatör?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hastighet och ping är två olika saker.

Har ni samma operatör?

Nej jag har 3 och han har telenor, tror du det kan bero på det?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kevaz:

Nej jag har 3 och han har telenor, tror du det kan bero på det?

Ja det kan de göra.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja det kan de göra.

Hur ska jag fixa det då? ringa 3 och fråga?

Permalänk
Medlem

Prova att köra via en vpn. https://mullvad.net/sv/

Permalänk
Medlem

Ni kanske inte visste om det, men det är jättejättejättejättejättejätte många som har just detta problem. Bara gå in på WoW-forumet så får man in denna tråd: Latency 1000+ (world) after 5.04. Det är folk med både fiber, adsl och mobilt bredband som har detta problemet över hela världen. Det roliga är att Blizzard har ignorerat oss som har problemet så otroligt länge och skyller bara ifrån sig på alla ISPs(Tele2, Bahnof, Virgin, 3 osv.). Kommer antagligen ta lång tid innan vi får se en lösning, och Blizzard kommer aldrig erkänna att det gjort fel.

En proxie är den enda lösningen hittills.

Blizzard: Det är ju deras fel att dem har hög latency precis när vi släppte 5.0.4!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Ni kanske inte visste om det, men det är jättejättejättejättejättejätte många som har just detta problem. Bara gå in på WoW-forumet så får man in denna tråd: Latency 1000+ (world) after 5.04. Det är folk med både fiber, adsl och mobilt bredband som har detta problemet över hela världen. Det roliga är att Blizzard har ignorerat oss som har problemet så otroligt länge och skyller bara ifrån sig på alla ISPs(Tele2, Bahnof, Virgin, 3 osv.). Kommer antagligen ta lång tid innan vi får se en lösning, och Blizzard kommer aldrig erkänna att det gjort fel.

En proxie är den enda lösningen hittills.

Blizzard: Det är ju deras fel att dem har hög latency precis när vi släppte 5.0.4!

Sedär ja, detta är så sjukt irreterande, kan du möjligtvis förklara snabbt och enkelt hur man fixar proxie?

Permalänk
Medlem

Pingzapper.com & wtfast.com är två tjänster som många testat och verka funka tillsvidare. Själv pendlar jag mellan 100-300 beronde på villken tid på dygnet sen senaste patchen. Innan patchen låg man på 35 i ping.

Permalänk

Låg i 93-100ms före patchen nu har jag minst 150ms vilket endast är på nätterna på dagarna kan den stiga till 1200. Men för mig har det med vädret att göra oxå. Är det soligt en dag utan vind eller något ligger jag på 150-190.

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addonic:

Pingzapper.com & wtfast.com är två tjänster som många testat och verka funka tillsvidare. Själv pendlar jag mellan 100-300 beronde på villken tid på dygnet sen senaste patchen. Innan patchen låg man på 35 i ping.

testade Pingzapper.com, verkar faktiskt som om att jag fick bättre ms, men kan ju också bero på att klockan är såpass mycket som den är..

Permalänk
Medlem

Tänk på att proxie kan får er auto-bannade, detta ska dock gå att lösa genom att ta kontakt med Blizzard genom ticket.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Har nu använt Pingzapper hela dagen och legat på bra ms, så det verkar fungera.
Tack för hjälpen!