Permalänk
Medlem

Trasigt moderkort ?

Tja, för ett tag sen så sålde jag ett av mina grafikkort till en kompis, och när jag tog ur det ur datorn så glömde jag slå av nätagget och råkade komma emot moderkortet och det gnistra till. Sen när jag ska starta datorn igen är den död, ögonblicket då jag trycker på startknappen så snurrar fläktarna till i en halv sek och inget mer, sen kommer det nått litet tjut ur moderkortet som om den arbetar eller nått, men (powerknappen, resetknappen) lyser. Och för att jag ska kunna göra samma sak igen måste jag dra ur strömkabeln och trycka start igen, men de blir samma sak igen. Är det moderkortet det är fel på eller nätagget ? misstänker moderkortet men frågar här för säkerhet skull tacksam för svar så jag inte handlar fel grejer ..

Permalänk

låter mycket moderkort! men om du kan låna din polares nätagg så testa så eller koppla in ditt i hans burk! uteslutningsmetoden!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan5758:

låter mycket moderkort! men om du kan låna din polares nätagg så testa så eller koppla in ditt i hans burk! uteslutningsmetoden!

Ingen jävel som vågar, "ne de kanske förstör min dator" men tänkte på en sak, om nu nätagget skulle vara trasigt så skulle de väll inte gå nån ström alls till moderkortet ? med tanke på att att det lyser i datorn. Prova igår att koppla in ett annat moderkort (lite stressad) satt inte i CPU, minnen osv, bara kortet och det börja lysa men det starta inte, inte ett liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett nätade kan vara trasigt på så många olika sätt har sett nätagg som fungerar med allt förutom 6-pin till grafikkortet så det är inte så men testa med någons nätagg eller fan gå och köp ett kostar inte mycket bara för att testa onödigt med nytt Mobo för det kostar mera

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan5758:

Ett nätade kan vara trasigt på så många olika sätt har sett nätagg som fungerar med allt förutom 6-pin till grafikkortet så det är inte så men testa med någons nätagg eller fan gå och köp ett kostar inte mycket bara för att testa onödigt med nytt Mobo för det kostar mera

Nätagget fungerar!

Permalänk
Hedersmedlem

Med vad "råkade" du komma åt moderkortet?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)