Alina Systems någon med erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Alina Systems någon med erfarenhet?

Funderar nämligen på att beställa en billig skärm där, såg i deras webbbutik..

Någon som har erfarenhet med dem? Tänkte lite på pixelgaranti också..

Kostar returfrakt något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Funderar nämligen på att beställa en billig skärm där, såg i deras webbbutik..

Någon som har erfarenhet med dem? Tänkte lite på pixelgaranti också..

Kostar returfrakt något?

Pixelgarantin är 5 eller mer pixlar, returfrakt har jag ingen aning om då jag köper i deras butik, men deras service i butik är jätte bra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Pixelgarantin är väl samma överallt? Handlar väl mer om du har tur och får företagets goodwill i så fall, alternativt återköp kanske funkar?

Men alina ska vara bra, en av de stora butikerna så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Alina är en säker butik med bra service (högre medelbetyg än Inet på Prisjakt...). Dessutom - beställer du på nätet har du ångerrätt. http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
99:e percentilen

Alina har en produkt som heter 1 kr. Jag har lagt 13 såna i kundvagnen för att summan ska bli 500 kr så att jag får fri frakt. Kommer det fungera? (Dvs kommer jag att få 13 enkronor eller 13 kronors avdrag på köpet?)

I produktbeskrivningen står det: Artikel som används vid förskottsbetalning av produkt. Men jag förstår inte riktigt vad det innebär. Det verkar ju som att man köper en enkrona.

(Jag vet att det inte har något att göra med tråden, men det verkar inte finnas någon generell tråd för Alina.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Alina har en produkt som heter 1 kr. Jag har lagt 13 såna i kundvagnen för att summan ska bli 500 kr så att jag får fri frakt. Kommer det fungera? (Dvs kommer jag att få 13 enkronor eller 13 kronors avdrag på köpet?)

I produktbeskrivningen står det: Artikel som används vid förskottsbetalning av produkt. Men jag förstår inte riktigt vad det innebär. Det verkar ju som att man köper en enkrona.

(Jag vet att det inte har något att göra med tråden, men det verkar inte finnas någon generell tråd för Alina.)

Det kommer knappast fungera. Som du redan uppmärksammat används artikeln för att Alina skall hålla koll på förhandsbokningar eller liknande, hursom inget du kan använda för att få till en bättre deal.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ta en kabel eller nåt för 15 spänn.

Permalänk
Medlem

Jag har bra erfarenheter av Alina, med undantag för deras butikspersonal (har dock bara handlat i butiken i Uppsala centrum).

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Jag har bara bra erfarenheter av dom i Norrk trevliga som fan! Bra service!. Jag handlar bara dator prylar där och gjort i åratal.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Goda och dåliga erfarenheter. De är pålitliga med produkter och leverens precis som vilken annan större butik som helst men jag undviker dem av principskäl, då 75% av butikspersonalen är både hemskt otrevliga och lite för "säljiorienterade". Förolämpats personligen och spenderat tid i butiken jämförandes skärmar och då fått höra hur personalen rekommenderat AMD e-450 till gaming för en 13-åring, hur personalen själva äger och älskar varje produkt som skall säljas, etc. De har därav lite skojarstämpel för mig.
Det är dock en helt vanlig butikskedja så personalen är nog bara anställda snarare än driver butiken, och konsumentlagen reglerar ju dina rättigheter. Det är ingen oseriös kvartersbutik men för mig har inet.se och elgiganten två olika innebörder och alina ligger i samma läger som men sämre till än elgiganten.

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Alina har en produkt som heter 1 kr. Jag har lagt 13 såna i kundvagnen för att summan ska bli 500 kr så att jag får fri frakt. Kommer det fungera? (Dvs kommer jag att få 13 enkronor eller 13 kronors avdrag på köpet?)

I produktbeskrivningen står det: Artikel som används vid förskottsbetalning av produkt. Men jag förstår inte riktigt vad det innebär. Det verkar ju som att man köper en enkrona.

(Jag vet att det inte har något att göra med tråden, men det verkar inte finnas någon generell tråd för Alina.)

Från 30kr/månad.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag kan bara säga att Alina över lag är en VÄLDIGT bra butik att handla ifrån!

Jag sj köpte innan sommaren ett begangnat grafik kort av en här på swec, men det började snabbt trilskass. Jag hörde av mig till dem med kopia på original innehavarens beställning från Alina och det skickade direkt ut en retur frakt sedel!!!!!! Fick sedan ett ersättningskort (som jag fick vara med att bestämma!), dock så vart detta också defekt (2 olika fel på 2 olika modeller).
Då båda varit AMD kort fråga jag om det var ok att byta till nvidia, och det var inget problem!

Det enda som kan vara lite segt är deras mail support. De brukar ta 48h och du får inte alltid svar på det du frågar vilket gör att det blir ett nytt mail och nya 48h...
MEN ringer man till dem fixar det saker snabbt och lätt!

Jag kan bara säga bra saker om Alina! Med tanken på att jag köpt kortet begagnat och att de vid båda retur tillfällena lät mig få som JAG ville och skickar retur sedel, det är inte ofta det händer!

Lätt min bästa upplevelse av support och att vara mån om sina kunder. Kan dock nästan bara jämföra med CDON (som brukar funka ,men ta JÄVULSK med tid om något sturlar..) och komplett (som man mest blir lack på deras frakt kostnad...).

Edit: Får man fråga vilken skärm det är du kollar på?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av twit:

Det kommer knappast fungera. Som du redan uppmärksammat används artikeln för att Alina skall hålla koll på förhandsbokningar eller liknande, hursom inget du kan använda för att få till en bättre deal.

När jag hade lagt 13 såna i kundvagnen blev den totala kostnaden 501 kr (och frakten 0 kr). Så det verkar ju funka. Frågan är snarare om man faktiskt får 13 enkronor (i fysisk eller annan form). Inte för att det har någon betydelse när det handlar om 13 kr, utan mer av nyfikenhet!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irrationell:

Väldigt goda erfarenheter, men jag undviker butiken av princip då 75% av butikspersonalen är både hemskt otrevliga och lite för "säljiorienterade". Det är dock en helt vanlig butikskedja så personalen är nog bara anställda snarare än driver butiken.

Vilken stad är det?
I Norrköpings butiken är i alla fall jag jättenöjd med deras service.

Permalänk
Skrivet av Sephirot:

Vilken stad är det?
I Norrköpings butiken är i alla fall jag jättenöjd med deras service.

Uppsala, både kungsgatan och kungshörnet. 2 av de (till synes fast anställda då de varit kvar några år), och en av de timanställda (då jag sett honom stå i 3 av deras uppsalabutiker).
Jag har ofta funderat på varför dessa personer anställts som butikspersonal över huvud taget. Medveten om att jag har personliga känslor gentemot personerna försöker jag ändå vara objektiv när jag påstår att det är mycket konstigt om de fått jobbet som följd av personlighets-egenskaper.

Permalänk
Medlem

Ok fysiska butiker vart i 2st i Uppsala. Även beställt via webbsidan sen jag flyttade längre bort (Stockholm).

Mycket bra butik.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort från dem i januari. Gick snabbt och smidigt. Har dock inte kortet kvar, utan sålde det här på forumet, men det har inget med dem att göra.

Jag hade bra kontakt med en kille på företaget, och de verkade allmänt vettiga. Det märktes att de inte var några lurendrejare i varje fall.

Permalänk
Medlem

Om du beställer något lite dyrare (tror jag) så får man också en godispåse med i paketet.. Inte mycket men jävligt kul är det att man får det

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini