Träslöjds prov (behöver hjälp med ritning)

Permalänk
Medlem

Träslöjds prov (behöver hjälp med ritning)

Är 100% säker att detta är fel ställe för denna tråd..men hitta inget bättre..

Iaf till måndag har jag fått i hemläxa att jag ska göra en pall ritning av dimensionerna 500x120x12..
och saken är att jag har fan ingen aning om hur eller vad jag ska "rita" vi ska nämligen
göra den pall som ett prov på måndagen..

Men som sagt..har ingen aning om hur jag ska göra, så nu vänder jag mig
till er sweclockers..hjälp ;(?

Jag vill ytterst gärna om någon kunde göra en ritning som jag
kunde få en idé av vad i helvete jag ska göra..

Mvh..tonåring som är hög på socker..brist på sömn..ångest innan prov.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Det är bara torsdag. Fråga din lärare i morgon, för jag begriper inte ens vad du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det är bara torsdag. Fråga din lärare i morgon, för jag begriper inte ens vad du menar.

Inte ens jag begriper vad jag skrev..allt jag vet att jag har gått igenom ett antal hundra papper :S
och han jobbar bara vissa dagar tydligen..

(Orkar dock inte skriva om texten..förhoppningsvis förstår någon :S)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Inte ens jag begriper vad jag skrev..allt jag vet att jag har gått igenom ett antal hundra papper :S
och han jobbar bara vissa dagar tydligen..

(Orkar dock inte skriva om texten..förhoppningsvis förstår någon :S)

Fråga en klasskompis eller en annan lärare. I värsta fall kan du säkert få ett telefonnummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Fråga en klasskompis eller en annan lärare. I värsta fall kan du säkert få ett telefonnummer.

Ja..får väl göra något sånt..men hade ju en tanke på att det finns ganska många bra moddare eller
människor som har att göra med ritningar dagligen här på sweclockers..

Men kanske ska vända mig någon annan stans då

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Den här tråden påminner mig om hur vidrigt det var att gå i grundskolan. Fy fan vilken sosseverksamhet det var.

En ritning brukar väl bestå av en skalenlig bild av föremålet ur minst två vinklar. Ibland brukar man zooma in på vissa detailjer.

http://i.imgur.com/D8IKT.png

Permalänk
Medlem

Du ska göra en ritning på en pall?

Google ger inspiration: http://alturl.com/hpyqp

Gällande själva ritningen så är det tre vinklar det rör sig om? Vad är problemet här? Om ni ska ha prov på det så måste ni väl ha ritat ritning tidigare eller åtminstone fått information om hur man ska gå tillväga?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Har du skolkat från träslöjden tidigare? För ritning måste du la ha gjort förr? Vi var i alla fall tvungna att rita en tydlig ritning innan vi ens byggde något. Och träslöjd började man med i 3an om jag inte minns fel så några år har du nog haft på dig eftersom du är tonåring.
Men för att göra dig mindre ledsen kan jag säga att det troligtvis räcker med en väldigt simpel skiss.

Gjorde en liten slarvig men du ser grunderna gör det mer noga och skalenligt ha med alla mått skriv material mm.

OBS långt ifrån klar och rätt skev men du ser ju hur du ska göra i alla fall. Sen får du inte glömma skriva hur du ex tänkt fästa benen, skruv , plugg limm mm.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jaaaaa. Nu tror jag det gick upp ett ljus. Dimensionerna är på virket..

Permalänk
Medlem

Nej har inte skolkat, men jag kugga nästan på träslöjden i 8:an..

men har faktiskt fått ett par idéer som verkar vara riktigt bra

Tackar!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.