Vilket chassi är ni mest nöjd med?

Permalänk
Medlem

Vilket chassi är ni mest nöjd med?

Tänkte vi kunde snacka lite om vilket chassi ni är mest nöjd med på en trevlig full fredags kväll som denna
I mitt fall är det fractal design Define r4. Lätt att installera grejer i samt snyggt och tyst.

Vilket är erat?

Permalänk
Medlem

Mitt är R3an får se om jag gillar R4an lika mycket. Väntar bara på att dom släpper fönstermodellen

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Måste ju säga mitt SilverStone Temjin TJ11B-W är det bästa jag ägt av de 5 chassin jag haft i min ägo. Fast det är klart med den prislappen det har så hade allt annat vart konstigt och rent ut sagt fel.

Permalänk
Medlem

har bara haft skitchassin, men nu väntar jag på ett SilverStone Fortress 2, ska bygga ihop min första "egenbyggde" dator i den! Är grymt taggad på det.. tyvärr så kan jag inte säga något om chassit eftersom det inte har kommit än

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Gillar mitt Fractal Design Arc!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Mitt R3 är det enda chassit som jag någonsin vart helt nöjd med.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Ägt NZXT Hush och Fractal Desgin Arc. Har tyckt om båda lådorna på olika vis, den ena ganska varm liten och tyst medan den andra är större sval och lite mer ljudlig.

Permalänk
Skrivet av bobzombie:

Mitt är R3an får se om jag gillar R4an lika mycket. Väntar bara på att dom släpper fönstermodellen

http://www.inet.se/produkt/6909779/fractal-design-define-r4-s... Bara förhandsboka

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Nuvarande Antec P280 är det absolut bästa chassi jag haft. En fröjd att använda rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

yup redan gjort det

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Avstängd

Silverstone Fortress FT02-BW. Utan tvekan

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=242&area=

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

fractal design Define XL

Stort, luftigt och bra.. enda negativa är vikten

Visa signatur

Det spelar ingen roll vad du säger, din Mac är fortfarande skit

Permalänk
Skrivet av Kjolle:

Måste ju säga mitt SilverStone Temjin TJ11B-W är det bästa jag ägt av de 5 chassin jag haft i min ägo. Fast det är klart med den prislappen det har så hade allt annat vart konstigt och rent ut sagt fel.

Utan tvekan. Värt varenda krona enligt mig. Bottenutrymmet är rent guld.
Det enda jag saknar är faktiskt lite mellanrum för att dra kablar på baksidan av moderkortet. Hade varit mycket snyggare än den "öppna" lösningen som används.

Har dock bara haft ett "riktigt" chassi tidigare, det var Raven RV01.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar nog Bitfenix Prodigy som jag har nu mest av alla jag haft.

+ Litet
+ Ser bra ut
+ Enkelt att jobba i
+ Billigt
+ Bra luftflödesmöjligheter
+ Plats för riktigt stora kylare (läs radiator)
+ HDD och 5,25 platser enkelt att montera ut
+ Sa jag det ser bra ut?

- Ingen form av ljuddämpning
- tajt med vissa nätagg

Permalänk

Måste nog säga mitt nuvarande Silverstone SG08, mycket trevligt chassie, som har den stilrena charmen jag söker samt ett format som passar. Dock så är jag lite missnöjd med kabeldragningsmöljligheterna, hade hört flera klaga på längden på kablarna, vilket jag inte hade något problem med då jag dragit dem runt sidan på lådan istället för rakt över, men jag var tvungen att slopa flera av mina fästningar för kablarna då det inte gick att få in toppfläkten med dem. Annars ett fantastiskt chassie med förhållandevis bra temperaturer och riktigt bra storleks och viktmässigt.

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance C70 är min absoluta favorit hittills. kvalitén på allt är skyhög och allt är smidigt. Alla intakes är filtrerade så att nästan inget damm samlas i chassit. Helt underbart!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Har aldrig aldrig varit så nöjd med ett chassie som jag är med mitt Tagan A+ Monolize Full Tower!

Hur mycket plats som helst, inga vassa kanter, allt kan sättas ihop utan skruvar och 2 st 250mm fläktar på sidan som är steglöst justerbara... (och JA, alla blå lysdioder går att slå av med en knapp)
Enda jag tyckte var lite skumt från början var att fronten på lådan har en "gummerad" yta, antar att det är för reptålighet.

Min slutsats är i alla fall: Wunderbar!!!

Permalänk
Medlem

Enda chassi av jag haft av lite mer kvalité är ju mitt R3. Kommer dock ihåg en sida som jag inte tror finns längre, typ g-tech eller liknande, som hade SJUKT många chassin. Hade ett, men någon typ av lysrör på båda sidor av framsidan, samt fönster, under fönstrena satt 2 fläktar. Det chassit saknar jag, för de va riktigt snyggt. Tror även datorbutiken hade det på den tiden. Va runt 2004/2005

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Mitt 600T.
Hade R2 innan

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Case Labs M8 passar mina behov som handsken, bättre kvalitet och lösningar än Little Devil PC-V8. Sen är väl Lian Li trevliga av standard chassin mer.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Inaktiv

NZXT Phantom, massiv chassi med plats för allt man kan tänka sig. jag bara älskar den och diggar formen, ser så cool ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av StabTheDrama:

Utan tvekan. Värt varenda krona enligt mig. Bottenutrymmet är rent guld.
Det enda jag saknar är faktiskt lite mellanrum för att dra kablar på baksidan av moderkortet. Hade varit mycket snyggare än den "öppna" lösningen som används.

Har dock bara haft ett "riktigt" chassi tidigare, det var Raven RV01.

Vet inte om jag håller med dig, jag har de kablar jag behöver ha dragna bakom moderkortet utan problem (CPU ström, 1st fläkt samt ström till belysning). Med tanke på layouten så behövs inte så mycket kablar dras bakom, fast lite mer utrymme skadar aldrig.

Men som sagt värt varje surt fördärvad slant.

Permalänk

Antec P280.

Visa signatur
Permalänk

Cooler Master Cosmos II

Otroligt nöjd med detta, rymligt, luftigt, galet stort

Visa signatur

Notera: Jag är Microsoft anställd och jobbar på Microsofts Skype Division.
HW: Cooler Master Cosmos II | ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K 3,2GHz | Sapphire Radeon 7970 3GB | Rip Jaws Z 32GB | OCZ Vertex 3 120GB x 2 | 4 x Samsung Spin Point 2TB | 1 x Samsung Spin Point 1TB

Permalänk

antec p280 helt underbart att bygga i, stora utrymmen och bra kabeldragnin. Det enda som är negativt är de stora hålen för fläktar och fläktkontrollern.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

GIGABYTE aurora 3D! haft de i över 6 år nu

Permalänk
Medlem

HFX Mini
http://www.minhembio.com/userfiles/Image/dp79.com/annat/hfx_m...
Lyckades få i en någotsånär speldator som är helt knäpptyst. Dyrt och jobbigt att bygga i men tystnaden är underbar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

HFX Mini
http://www.minhembio.com/userfiles/Image/dp79.com/annat/hfx_m...
Lyckades få i en någotsånär speldator som är helt knäpptyst. Dyrt och jobbigt att bygga i men tystnaden är underbar.

Hade väldigt gärna sett bilder på detta bygge måste jag säga, ser otroligt kompakt ut.

Permalänk
Medlem

Gillar alla mina Lian-Li chassin. Superkvalitet.
Har även ett Silverstone FT02, också ett underbart chassi.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB