Mitt 6950 har seriösa problem ....

Permalänk

Mitt 6950 har seriösa problem ....

Jag sitter med 2 skärmar på min dator, 24" 22". Coreclock BRUKAR ligga på 450 vilket är normalt för att ha 2 skärmar men. Memory klock är ALLTID på 1250? och ibland hoppar core clock upp till 800 och ner upp och ner liksom. I Idle. Vad är felet?

Märkte detta problemet först idag. Har haft 12.1 drivers sedan februari och har inte vart några problem.

Permalänk
Medlem

Testa med nya drivare?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Fullt normalt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Trevligt värre, Sitter och håller på att dra ner nya drivers. Får min första bluescreen på kanske ett halvår. När datorn väl startas ligger ALLA skrivbords ikoner på varran.

Och ja, hur är det normalt att den maxxar memory clock vid idle?

Permalänk
99:e percentilen

När GPUn belastas klockar den upp sig. Min hoppar t ex mellan 500 och 1100 MHz när jag minimerar/maximerar fönster och sånt. Det är normalt och inget att oroa sig över.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

När GPUn belastas klockar den upp sig. Min hoppar t ex mellan 500 och 1100 MHz när jag minimerar/maximerar fönster och sånt. Det är normalt och inget att oroa sig över.

Skulle förstå ifall det var när jag höll på och minimera osv men jag var 100% idle. Inga program uppe.

Permalänk
Medlem

Brukar det inte vara så med 2 skärmar?

Permalänk
Skrivet av Blaxmix:

Brukar det inte vara så med 2 skärmar?

Har inte varit så innan för mig iaf.