problem med XFX hd radeon 6870 HJÄLP!?

Permalänk
Medlem

problem med XFX hd radeon 6870 HJÄLP!?

Tja jag får bild med mitt grafikkort men när jag ska installera drivers så hittar dom inte grafikkortet och datorn hittar inget heller det står typ inte hur mycket vram och sånt det är men ändå får jag bild med det! detta började efter att jag ominstallerat windows hjälp??

Permalänk
Medlem

Det är typ som att jag får bild med kortet men datorn hittar det inte!

Permalänk
Medlem

Testa ta ut kortet ur pci-e platsen och sätt in de igen.
Testa sedan installera drivrutinerna igen hittar de fortfarande inte kortet så kan du ju testa en helt annan pci-e plats på moderkortet om möjlighet finns.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

tack ändå men det löste sig för ett par timmar sedan jag var tvungen att ta ut kortet helt ur datorn sedan ladda ner drivrutinerna och sen sätta i det igen men jag var okså tvungen att göra om det ett par gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

tack ändå men det löste sig för ett par timmar sedan jag var tvungen att ta ut kortet helt ur datorn sedan ladda ner drivrutinerna och sen sätta i det igen men jag var okså tvungen att göra om det ett par gånger

Låter riktigt skumt, men om det är löst så gör det väl inget

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |