Permalänk
Medlem

Maxtemperatur på core 2 duo e7400?

Tjena!

Jag undrar vad maxtemperaturen på min processor är? eller när det börjar bli för varmt. Har en Intel core 2 duo e7400 2.8 Ghz.
Undrar även ifall det skulle gå att klocka lite med stockkylaren eller skulle temperaturen stiga för högt?

PS:
Den var inställd på 2.3 Ghz innan och drog upp den te 2.8 och stresstestade den sedan så kom den upp i 70 grader som max. Är det farliga temperaturer?

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

max enligt intel ligger väl runt 90c påden serien så det är ju inga problem. frågan är egentligen vad du ligger på för genomsnittstemperatur när den är under tyngre (men realistiska) belastningar...

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Det är rätt lugnt. Bara du har koll på vilka program du använder och även kollar temperaturen utifrån det mest krävande programmet.
Klockade min E8400 från 3 Ghz till 3,6 Ghz med den kylaren när jag bara spelade BF:BC2 i princip.

Permalänk
Medlem

Okej då borde det vara lugnt. Ja under ett par timmars spel så kan den ju hamna på högre temperaturer tror dock inte den uppnår nånstans vid 90. Tack för svar.