Dålig support från Komplett?

Permalänk
Medlem

Dålig support från Komplett?

Tjo!

Sitter här med en trasig minnesmodul. Den gav upp ca 2 månader efter att jag byggde ihop min nya dator. Jag skickade ett email till Kompletts support för 11 dagar sedan och ställde några frågor, men jag har ännu inte fått något svar ifrån dom. Jag tänkte bara höra om det är någon mer som har upplevt att dom är svåra att komma i kontakt med via email? Väljer dom att ignorera mig bara för att dom tycker att jag ska sköta detta själv genom att kontakta tillverkaren direkt?

Just nu försöker jag ringa till dom men har suttit i telefonkö i typ 30 minuter. Drygt detta alltså.

Permalänk
Medlem

Passa på att fråga varför du inte fått något svar på mailet nu när du ändå ringer. Kan ju vara någon praktikant som vart lite slarvig
Hade jag varit du hade jag nog mailat igen efter 3 dagar men det spelar väl ingen roll nu eftersom du som sagt ringer till de.

Permalänk
Medlem

Ja, whina lite och säg att du vill ha kompensation.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inte begärt leveransbekräftelse av mailet, något jag alltid gör vid viktiga mail, kan det mycket väl ha kommit bort eller inte varit levererbart. Skicka om mailet igen, eller prova ring.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ja, det är något som hänt på komplett. Väldigt långa telefontider på samtliga fyra köer (företag, försäljning eller kundtjänst, privat, försäljning eller kundtjänst) och inte svarar de på mail heller.

Jag har returnerat en SSD på garantiärende som är stendöd och man är inte särkilt förvånad om de tar veckor om ens den kommer tillbaks.

Nej, nu undviker jag komplett.

Min första beställning på komplett är lagd under 2001.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Skrivet av Krisse:

Tjo!

Sitter här med en trasig minnesmodul. Den gav upp ca 2 månader efter att jag byggde ihop min nya dator. Jag skickade ett email till Kompletts support för 11 dagar sedan och ställde några frågor, men jag har ännu inte fått något svar ifrån dom. Jag tänkte bara höra om det är någon mer som har upplevt att dom är svåra att komma i kontakt med via email? Väljer dom att ignorera mig bara för att dom tycker att jag ska sköta detta själv genom att kontakta tillverkaren direkt?

Just nu försöker jag ringa till dom men har suttit i telefonkö i typ 30 minuter. Drygt detta alltså.

Jag mailade dom också nyligen (angående att ångrå mitt grafikkortsköp) den 28 augusti och fick inget svar. Ringde upp dom den 31 augusti. De svarade iaf på mina frågor via telefon.

Permalänk
Medlem

Dom sa att mitt email inte hade kommit fram. Dock skickade jag två st till dom... aja. Det var inga problem dom skickar ett nytt minne till mig utan att jag behöver skicka in det trasiga. Däremot när jag fick orderbekräftelsen på mailen så ser jag att dom skickar ett minne med kylfläns till mig, och inte low profile som jag hade förut. Så nu sitter man i telefonkön igen...

Permalänk
Medlem

Bara för skoj skull om det är någon som läser.

Jag fick äntligen svar på mailet ifrån Komplett. 15 dagar efter att jag skickade det. Dom skrev: "Beklagar det sena svaret! Vi ligger tyvärr efter med vår mailbox för stunden." Haha jo tack det märkte jag.

Permalänk
Medlem

Jag skicka ett reklamationsärende förra helgen, redan på måndagen fick jag mail tillbaka med att dom godkände
min retur och jag kunde skicka den till dom.

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?