Permalänk
Medlem

Hur ska jag placera minnerna?

Hej!

Blev lite förvirrad hur jag skulle placera minnerna eftersom alla platser var svarta, asså inte liksom varannan svart o varannan röd/annan färg, så jag placerade dom med en plats emellan, ska det vara så? (KOLLA SIGNATUREN FÖR SPECSEN!) Och medans jag gör en tråd nu så kan jag passa på att fråga hur jag får hdd leden att fungera på min fractal design r4? har ingen aning om vart jag ska sätta in hdd led sladden i :s

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Hej!

Blev lite förvirrad hur jag skulle placera minnerna eftersom alla platser var svarta, asså inte liksom varannan svart o varannan röd/annan färg, så jag placerade dom med en plats emellan, ska det vara så? (KOLLA SIGNATUREN FÖR SPECSEN!) Och medans jag gör en tråd nu så kan jag passa på att fråga hur jag får hdd leden att fungera på min fractal design r4? har ingen aning om vart jag ska sätta in hdd led sladden i :s

Titta i moderkorts manualen vart minnena ska sitta.

R4 chassit har ingen hdd led utan bara en power led.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Men herregud. Jag har sett alltför många människor som har problem med de lättaste sakerna inom datorbyggen. Om ni ska lägga ut tiotusentals kronor på datorkomponenter så kan man väl iallafall läsa moderkortsmanualen eller kolla på youtube/google innan man börjar bygga och sedan fråga sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Titta i moderkorts manualen vart minnena ska sitta.

R4 chassit har ingen hdd led utan bara en power led.

Skrivet av That Maniac:

Men herregud. Jag har sett alltför många människor som har problem med de lättaste sakerna inom datorbyggen. Om ni ska lägga ut tiotusentals kronor på datorkomponenter så kan man väl iallafall läsa moderkortsmanualen eller kolla på youtube/google innan man börjar bygga och sedan fråga sweclockers.

aha juste, power led hette det ju... Jag kan bygga allt, bara det som jag är lite osäker på... Jag kollade manualen o det står power SW, o sånt, va är det? :s

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

aha juste, power led hette det ju... Jag kan bygga allt, bara det som jag är lite osäker på... Jag kollade manualen o det står power SW, o sånt, va är det? :s

Power SW är strömknappen.

Ser att du varit medlem här med ett tag

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Trollar du?

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Trollar du?

haha nej :s jag fattar inte helt enkelt SW o sånt :$

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Ifrån sida 20 i manualen för ditt moderkort:

"You have to install identical DDR3 DIMMs in Dual Channel A (DDR3_A1 and DDR3_B1; Black slots; see p.13 No. 5) or identical DDR3 DIMMs in Dual Channel B (DDR3_A2 and DDR3_B2; Black slots; see p.13 No. 6), so that Dual Channel Memory Technology can be activated."

Med andra ord, har du bara två st minnen (vilket jag gissar) så sätt dom med en plats ledig emellan precis som du sa.

På sidan 34 ser du exakt vart du ska koppla in power led och power switch.