Varning vid installation av drivrutin..

Permalänk
Avstängd

Varning vid installation av drivrutin..

Vf får jag en varning av installation av AMD Catalyst control center? Trycker på "Visa logg"
Men ingenting står under "Felmeddelanden" och på vissa står det "lyckades" osv.. Kan det vara mitt antivirus program som blockerar filer vid installationen? Det funka första gången, hmm..

Står inget om att ngt misslyckades men

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har du .Net installerat?
Bör finnas om du har fullt uppdaterat originalwindows, ingen liteversion.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Har du .Net installerat?
Bör finnas om du har fullt uppdaterat originalwindows, ingen liteversion.

Tror det, men iaf, annars testar jag installera det, men iaf så ska jag testa o se om bf3 crashar nu elr inte..

Vad händer om ja inte har .net installerat?

Ska jag ha application drivern också?

Eller bara via skiva? Har installerat via skiva, ska nu testa om det funkar att lira bf3!

Permalänk
Avstängd

Nu kokar det för i helvete över, VARFÖR FÅR JAG "BF.exe har slutat att fungera varenda helvetes jävla gång efter att ajg har kört en stund!? Ska man inte ens kunna lira bf3, vad I HELVETE!

Drivers, bullshit har installerat om, och alla andra spel går bra, GW2 t.ex.

Vad fan är porblemet!?

- Sapphire Radeon HD6850 2GB

Snälla hjälp.

Permalänk
Avstängd

Jag crashade inte på en bana när jag körde SJ. testade det en gång för ett litet tag sen, lustigt, kan et vara den där upnp.exe grejen man ska disablea, och ta bort fil delning elr vad det var..

Permalänk

1: Kör du med något överklockat i datorn?
2: Har du något överklocknings program så som t.ex MSI Afterburner?
3: Kör du Fraps eller någon annan FPS mätare när du kör BF3?
4: Har du haft problem förr?

Permalänk
Medlem

Du skriver i dina andra trådar att du vill ha nytt grafikkort men det får inte kosta för att du ska även ha råd att köpa BF3, men du har redan BF3 installerat. Är denna BF3 patchad eller är det release-versionen? Med tanke på alla trådar om blåskärm som skapades när BF3 lanserades så inser man att det var rejält buggigt.
Och som sagt, det är BF3 som buggar för dig med tanke på att bf.exe har slutat svara.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tedwallpro:

1: Kör du med något överklockat i datorn?
2: Har du något överklocknings program så som t.ex MSI Afterburner?
3: Kör du Fraps eller någon annan FPS mätare när du kör BF3?
4: Har du haft problem förr?

Nej inget överclockat
Ja sen jag skaffade datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Du skriver i dina andra trådar att du vill ha nytt grafikkort men det får inte kosta för att du ska även ha råd att köpa BF3, men du har redan BF3 installerat. Är denna BF3 patchad eller är det release-versionen? Med tanke på alla trådar om blåskärm som skapades när BF3 lanserades så inser man att det var rejält buggigt.
Och som sagt, det är BF3 som buggar för dig med tanke på att bf.exe har slutat svara.

Alrighty, då kanske jag bör installera om BF3, har gjort reparation men hjälpte inte
Testade på min kompis acc, köper inte BF3 förns jag får igång mitt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Du skriver i dina andra trådar att du vill ha nytt grafikkort men det får inte kosta för att du ska även ha råd att köpa BF3, men du har redan BF3 installerat. Är denna BF3 patchad eller är det release-versionen? Med tanke på alla trådar om blåskärm som skapades när BF3 lanserades så inser man att det var rejält buggigt.
Och som sagt, det är BF3 som buggar för dig med tanke på att bf.exe har slutat svara.

Dessutom kan jag inte ens öppna vision engine control center, erl rättare sagt datorn hittar det inte, och jag försöker ta bort alla med driver sweeper men vissa stannar kvar, sedan kan jag ej ta bort ATI technologies, allt e fuckat, blir kanske i värsta fall att köpa 560 TI, nvidia kanske funkar, får nog testa min polares grafikkort först, funkar det då så köper jag det, 1100 spänn, ska fan lira bf3 blir trött på detta skit..

Permalänk
Skrivet av hasteone:

Nej inget överclockat
Ja sen jag skaffade datorn.

Använder du fraps när BF krashar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tedwallpro:

Använder du fraps när BF krashar?

nej. Men jag köper ett 560 TI, då kan jag inte köpa skärm elr nge men vafan, måste ju för i helvete kunna lira bf3, men iaf, kan jag driva ett 560 TI på 500 W nät agg, OCZ Modxstream pro series 500W?

Permalänk
Avstängd

Ska fan lira BF3 asså, men jag kanske kan byta med 6850't emellan och ett PSP så att jag får betala lite mindre men jag får ju testa grafikkortet först, så ser jag om jag forts. crasha..

Permalänk
Skrivet av hasteone:

nej. Men jag köper ett 560 TI, då kan jag inte köpa skärm elr nge men vafan, måste ju för i helvete kunna lira bf3, men iaf, kan jag driva ett 560 TI på 500 W nät agg, OCZ Modxstream pro series 500W?

Skrivet av hasteone:

Ska fan lira BF3 asså, men jag kanske kan byta med 6850't emellan och ett PSP så att jag får betala lite mindre men jag får ju testa grafikkortet först, så ser jag om jag forts. crasha..

Tror inte det är drivrutinernas fel, om BF3.exe slutar att fungera helt "random" utan några andra felmeddelanden så som t.ex "drivrutinerna har slutat och fungera" etc.
Annars kan du ge MSI AB ett försök, ladda ner det och höj volten ~30mV och se om det gör någon skillnad alls.

Om inte det funkar tycker du ska köra om hela Windows innan du börjar köpa nya saker. Och köra en helt fräsch installation av BF3 från internet och inte från skiva om du har använt det tidigare.

Permalänk
Medlem

Ett tips jag hade ett ATI kort fick själv felmeddelande av drivrutinerna avinstallera varje drivrutin med ATI/AMD gå in på ATI/AMDs hemsida ladda ner nya drivrutiner ska funka. Samt uppdatera Direct X från BF3 mappen o uppdatera .NET.