Permalänk
Medlem

Funkar kortet?

Hej, jag är inte jätte inne med detta med grafikkort. Nu är det så att jag tänkt köpa ett nytt. Då undrar jag om kortet kommer funka bra till min dator. Kortet jag ska köpa heter Radeon HD7870 GHZ Edition 2GB.
Min processor är intel core i5-2300 2.80ghz

Tror ni detta grafikkort kommer funka till min dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loligix2:

Hej, jag är inte jätte inne med detta med grafikkort. Nu är det så att jag tänkt köpa ett nytt. Då undrar jag om kortet kommer funka bra till min dator. Kortet jag ska köpa heter Radeon HD7870 GHZ Edition 2GB.
Min processor är intel core i5-2300 2.80ghz

Tror ni detta grafikkort kommer funka till min dator?

Vad heter mammakortet som i5:an sitter på..??
det är det som styr vilket kort du kan använda..

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerqer:

Vad heter mammakortet som i5:an sitter på..??
det är det som styr vilket kort du kan använda..

Hur kollar jag vad jag har för moderkort?
EDIT: Utan att skruva upp datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loligix2:

Hur kollar jag vad jag har för moderkort?
EDIT: Utan att skruva upp datorn

Vet inte vart du kan se det i Windows, men du kan använda (ladda ner) CPU-Z och kolla där, F.Ö. jätte smidigt program !

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loligix2:

Hur kollar jag vad jag har för moderkort?
EDIT: Utan att skruva upp datorn

Hur ska du då kunna sätta in ett grafikkort utan att öppna datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hur ska du då kunna sätta in ett grafikkort utan att öppna datorn?

bra tänkt där..:)

Visa signatur

Asus Z370 prime, Intel i5 9400F kyld med Arctic cooler, 16 Gb HyperX DDR4, 240Gb HyperX, 1TB corsair, Asus GTX1650 Super. Win 10 pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollan:

Vet inte vart du kan se det i Windows, men du kan använda (ladda ner) CPU-Z och kolla där, F.Ö. jätte smidigt program !

Tack

Skrivet av Sibirius:

Hur ska du då kunna sätta in ett grafikkort utan att öppna datorn?

Jag har inte köpt kortet än men ska se om den funkar innan.

Vet inte om jag kollat rätt.

Lägger upp en bild på moderkort specsen.

EDIT: http://oi47.tinypic.com/30dclfl.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sibirius:

Hur ska du då kunna sätta in ett grafikkort utan att öppna datorn?

Datadocktorn till din räddning. Grafikkortsbyte med bibehållen garanti på plomberade datorer.
http://www.datadocktorn.nu/se_kortbyte1.php

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Viktigaste vi behöver veta är om ditt nätaggregat räcker till. Effekt på det?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog vara rätt försiktig med att uppdatera den datorn med ett kraftigt grafikkort utan att byta nätagg också.
För dom som undrar, det ser ut till att vara en Packard Bell iMedia S3840

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Dom sagt vet jag inte så mycket om detta. Vad är ett nätaggregat och hur mycket kostar ett nätaggregat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Datadocktorn till din räddning. Grafikkortsbyte med bibehållen garanti på plomberade datorer.
http://www.datadocktorn.nu/se_kortbyte1.php

Haha!

Permalänk
Medlem

Information jag hittat är att nuvarande grafikkort är GT530, 50W TDP, och det är ett ganska kompakt chassi.
Du blir tvungen att öppna chassit och undersöka nätdelen. Vilken effekt har det, och finns det PCIe strömanslutning för större grafikkort. Kan även vara bra att mäta maximal längd för grafikkort, samt finns det utrymme för dubbelslotskylare.
När det är besvarat kan du få svar på dina frågor.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Loligix2:

Dom sagt vet jag inte så mycket om detta. Vad är ett nätaggregat och hur mycket kostar ett nätaggregat?

Ett nätaggregat på 500w kommer räcka http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/n%C3%A4tdelar/ Kostar omkring 500kr och uppåt!

Permalänk
Medlem

Nu öppnade jag datorn och märkte att stog 220-240w. Är detta för lite för det kortet jag vill ha?

Permalänk
Skrivet av Loligix2:

Nu öppnade jag datorn och märkte att stog 220-240w. Är detta för lite för det kortet jag vill ha?

japp, det är det.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loligix2:

Nu öppnade jag datorn och märkte att stog 220-240w. Är detta för lite för det kortet jag vill ha?

Kolla igen, 220-240 påminner lite för mycket om märkspänningen för att det ska vara fråga om effektangivelsen. Se på en glödlampa, 220-240 V, enkel V, inte W.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Kolla igen, 220-240 påminner lite för mycket om märkspänningen för att det ska vara fråga om effektangivelsen. Se på en glödlampa, 220-240 V, enkel V, inte W.

Kollade igen och det stog:
Ac input 220-240v
Dc output 250w
Funkar det bättre?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hardware guy:

Datadocktorn till din räddning. Grafikkortsbyte med bibehållen garanti på plomberade datorer.
http://www.datadocktorn.nu/se_kortbyte1.php

Så klockren!

250W är lite för lite i de flesta sammanhang så du bör nog kolla efter ett nytt starkare.
https://www.inet.se/produkt/6909625/fsp-650-80egn-650w-80-gol...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket för svaret.