Permalänk
Medlem

Uppdatera bios till nyare version.

Brukar ni uppdatera bios till senaste versionen även om ni inte har några problem med den nuvarande versionen?

tex på mitt Asus P8Z68-V PRO
Så har jag bios version 3203

Det finns 2 st nyare versioner att ladda ner och här är changelogen på den senaste:

P8Z68-V PRO BIOS 3402
1.Improve Improve system stability.
2.Enhance compatibility with some USB devices.
3.Support new CPUs. Please refer to our website at:

Vad tycker ni är det helt onödigt att uppdatera?, och "improve system stability" , verkar dom skriva på varje version så det kanske bara är något dom alltid skriver med bara?

Som sagt, allt funkar bra för mig. Har inga problem. Ska jag låta det va som det är?

Permalänk

Laga inte det som fungerar brukar vara en bra devis. Att flasha BIOS är inte helt okomplicerat. Jag har varit med om "bra" och "dåliga" flashar. Jag skulle inte göra det om jag inte var helt säker på vad jag gör.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Funkar allt bra för dig behöver du inte uppdatera egentligen. Det är om du har problem med blåskärmar etc.
Jag uppdaterar ändå alltid, även fast jag aldrig haft problem. Ingen av uppdateringarna har heller aldrig skapat problem.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid uppdatera när jag bygger ny dator. Sen bara om jag behöver fixa någon problem eller lägga till ny feature.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Nej, bara om jag tänker byta CPU å UEFI/Bios inte har stöd för CPU:n man ska köpa.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag brukar flasha om till nyaste biosen när jag ska till att bygga om, har inte råkat ut för nått annat än att jag velat ha stöd för nån ny cpu, men en del kort verkar ju ha haft en del andra kompabilitetsfel men jag har inte haft nått sånt så jag har inte behövt flasha av den anledningen, jag brukar inte heller kasta mig över ny hårdvara direkt den kommer ut, har nog aldrig köpt något som inte varit ute på marknaden i 6-12månader och då är det mesta ok direkt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.