Bitfenix lanserar ljuddämpade Ghost

Permalänk

Riktigt snyggt! Ser ut att vara en utmanare till Fractal Design Define R4. En recension hade varit kul.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Entusiast

Hur många super-duper-mega-joe material har dom nu egentligen? Det känns som ett billigt säljknep att kalla alla sina material specialnamn

Permalänk
Medlem

Hur tänkte de nu egentligen?

"Istället för att låta användarna kunna välja mellan 3.5" eller 2.5" med samma vagga så begränsar vi jävlarna genom att göra olika vaggor!"

I övrigt såg det bra ut, men detta med vaggorna är ju ett rejält skott i egna foten.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Stilrent som fan! Bra jobbat, Bitfenix.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

ser intressant ut, hade nog köpt ett ghost om jag inte redan haft mitt lian li

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta är väldigt nära ett perfekt chassi. Det borde finnas en dämpskiva att sätta i toppen om man inte vill ha fläktar där. Fast det fixar man ju enkelt själv om man vill ha ännu tystare.

Mycket intressant chassi ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Hur kan dom fortfarande inte fixat ljudet!? Ljudkvalitén i sig är ju otroligt dålig, samt att det inte ens är synkat...

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se en recension av detta, en jämförelse/test mot R4an.

Tänkt köpa en R4a snart, men denna kan mycket väl bli en utmanare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Verkar rätt hyfsat, men Define R4 är nog fortfarande Kung i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Stör mig enormt på dom rundade kanterna i botten av chassit

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Bitfenix Ghost..Ghost..Ghost.... haha!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Hur tänkte de nu egentligen?

"Istället för att låta användarna kunna välja mellan 3.5" eller 2.5" med samma vagga så begränsar vi jävlarna genom att göra olika vaggor!"

I övrigt såg det bra ut, men detta med vaggorna är ju ett rejält skott i egna foten.

Vem använder 3.5or idag? Men ändå är vaggorna gjorda för 3.5or och går inte att få mindre. Den här gick att bredda för att få plats med 3.5or så du är helt fel ute, den är gjord för både och men den är liten i ursprungsläget, nått som inga andra har. Jag skulle säga att du satte ett skott i pannan på dig själv.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett STOOORT chassi, och snyggt. Ungefär som nzxt 810, men de är så förbannat dyrt :/

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Vem använder 3.5or idag? Men ändå är vaggorna gjorda för 3.5or och går inte att få mindre. Den här gick att bredda för att få plats med 3.5or så du är helt fel ute, den är gjord för både och men den är liten i ursprungsläget, nått som inga andra har. Jag skulle säga att du satte ett skott i pannan på dig själv.

De flesta skulle jag tro använder 3,5" diskar ssd har inte tagit över lagringsdiskarna riktigt än;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De flesta skulle jag tro använder 3,5" diskar ssd har inte tagit över lagringsdiskarna riktigt än;)

Skickades från m.sweclockers.com

2.5" HDD är rätt skönt för hemtrevnaden det också dock ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

videon påminner lite om TVshops saker.. men lådan ser helt okej ut

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Hmm..undrar hur varmt/svalt det är i en sån låda, med alla luckor stängda..den fläkten i fronten som ska kyla hdd kan väl inte suga in kall luft om den här frontluckan är stängd?

Det finns utrymme för 120/140 mm fläktar bredvid nätaggregatet, på "golvet" av chassit.

Permalänk
Avstängd

Singstar mic

Permalänk
Skrivet av Steffe:

2.5" HDD är rätt skönt för hemtrevnaden det också dock ;p

Jo de säger jag inte emot de är tystare och så, men både vanliga 2,5" och SSD är ju dyrare per gig än en 3,5". På killen jag citerade lät det som han trodde folk slutat köra med 3,5 diskar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De flesta skulle jag tro använder 3,5" diskar ssd har inte tagit över lagringsdiskarna riktigt än;)

Skickades från m.sweclockers.com

Dom har man externa eller som naslösningar. Finns ingen anledning att ha lagringsdiskar i en burk idag.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo de säger jag inte emot de är tystare och så, men både vanliga 2,5" och SSD är ju dyrare per gig än en 3,5". På killen jag citerade lät det som han trodde folk slutat köra med 3,5 diskar.

Ja, de flesta har faktiskt slutat med interna 3.5" diskar. Det finns en burk med 3.5or i mitt hem men den har varken skärm, tangentbord eller mus. Alla andra sitter det ssder i och skulle man ha mer än 4 interna så får man lov att flytta ena burväggen så man får plats med fler i det där chassit. Men låt oss säga att det där chassit har en säljlivslängd på 2år. Hur många som skaffar burk under den tiden kommer sitta enbart på 3.5or och ha mer än 4 i chassit? Hur många kommer sitta enbart på ssd? Betydligt fler.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Gillar inte alls de chassit. Säkert många som gillar de men jag vill verkligen inte att mitt nästa chassi ska ha tre stycken platser för optiskaenheter! Vem använder det idag? Jag skulle helst se ett chassi med inga fem-o-kvarttums platser alls.

Optimal konfiguration för mig skulle vara 2st 2,5" platser och 2st 3,5" platser. No more! Sedan ska det naturligtvis vara ljuddämpat och bra ventilation. De gör inget om de är mATX.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Dom har man externa eller som naslösningar. Finns ingen anledning att ha lagringsdiskar i en burk.

Klart det finns anledningar att ha lagringsdiskar i burken. Nas blir rätt dyrt om man vill kunna få in ett antal diskar och externa blir bara klumpigt o fult. Sen kan det finnas vits med extern lagring som backupplösning men det jag behöver vara rädd om har jag spritt ut över olika molntjänster gratis och tar ingen plats.

Föresten sa du "Vem använder 3.5or idag?" inte "Vem använder 3.5or idag i sitt vanliga datorchassi?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Orkade inte kolla klart på detta. Usch låt SweC göra detta om ni ändå bara ska ha de till svenskar.

Permalänk
Medlem

Det är när man ser sådana videoklipp som man är tacksam över hur bra SweC är på ljud o bild xD

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Jag brukar inte bry mig särskilt mycket om utseendet av ett chassi, sålänge det fyller dess funktion. Men jäklar det här var inte en fröjd för ögat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Klart det finns anledningar att ha lagringsdiskar i burken. Nas blir rätt dyrt om man vill kunna få in ett antal diskar och externa blir bara klumpigt o fult. Sen kan det finnas vits med extern lagring som backupplösning men det jag behöver vara rädd om har jag spritt ut över olika molntjänster gratis och tar ingen plats.

Föresten sa du "Vem använder 3.5or idag?" inte "Vem använder 3.5or idag i sitt vanliga datorchassi?

Vi diskuterade ju interna platser i ett chassi. Så du griper efter halmstrån i onödan nu.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Detta chassit ser intressant ut! Längtar efter en utförlig recension av underbara Jonas

Skrivet av Extol:

Det enda som dom behöver är Jonas

Skickades från m.sweclockers.com

Varför inte fråga ut han på en dejt istället för att stalka

ontopic:
Verkar vara ett trevligt chassi. Skulle vara intressant att veta utrymmet på andra sidan också som tidigare sagts.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

GE mig en version av den lådan med handtag och jag köper den på direkten!
Dock så undrar man hur många cm det var på andra sidan för kabeldragning osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Vem använder 3.5or idag? Men ändå är vaggorna gjorda för 3.5or och går inte att få mindre. Den här gick att bredda för att få plats med 3.5or så du är helt fel ute, den är gjord för både och men den är liten i ursprungsläget, nått som inga andra har. Jag skulle säga att du satte ett skott i pannan på dig själv.

Ehm, majoriteten av användarna idag sitter nog på minst en enhet av stprleken 3.5"... Eller tror du att SSD och laptop-diskar fasat ut den största delen utav lagrings-marknaden? Om du vill ha något mindre så köp ett mATX-system, i fullstora chassin krävs ordentliga platser!

EDIT: Jag ser att du i dina svar till Jonte utgår ifrån dig själv och verkar således se dig själv som någon sorts referens-punkt. Jag lägger därmed ned alla mina argument för jag inser att en "kunglighet" som dig inte är någon idé att diskutera med.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Vi diskuterade ju interna platser i ett chassi. Så du griper efter halmstrån i onödan nu.

Visst griper han efter halmstrån i det fallet, men jag skulle nog ändå säga att många använder 3,5or i sina chassin. Visst är det bästa att köra SSD och lagring någon annanstans (läs NAS) men de flesta kör nog en "fullständig" dator istället för att dela upp datorn i flera datorer. Ett standardbygge idag skulle jag säga innehåller en SSD (2,5") och en HDD (3,5"). Och massa annat skräp förstås (typ processor och sådant). Men det har jag förstås ingen statistik på...