Permalänk
Avstängd

Uppgradera datorn!

Tja, tänkte uppgradera datorn hos farsan!

Moderkort: MSI 970A-G46 SLI - http://www.msi.com/product/mb/970A-G46.html#/?div=Basic

Minnen: 2 st. 4 GB Corsair Vengeance CL9 @ 1600 MHZ.

Processor: AMD Phenom II x4 965 Black Edition, Quad core @ 3,4ghz.

Har ett nätagg på 400W och jag tänkte ha dessa delar + ett Asus GTX 550 TI grafikkort, men SKA KÖPA ett 700W nätagg månaden efter jag köpt dessa delar, går det att lira detta på 400W i en månad?
Och en fråga till, jag tänkte köra SLI senare men moderkortet har 1 x16 slot och ett x8 slot, kommer båda korten köra i x8 då?
Blir det 4% reducerad prestanda med korten då? Läste någon stanns att om kortet sitter i x8 slot så kan kortet bara få ut 98% stämmer det?

Det är väl inte så farligt?

Tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

hellre köpa ett snabbare kort än att köra 2st långsammare

Permalänk
Medlem

det är inga problem att köra dom grejorna på 400 watt det är gott om watt över
angående köra sli i x8 så är det inget du kommer märka av
en sån liten prestanda förlust är inget du kommer märka av i spel bara mätbar i rena mätprogram

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pumba-kung:

det är inga problem att köra dom grejorna på 400 watt det är gott om watt över
angående köra sli i x8 så är det inget du kommer märka av
en sån liten prestanda förlust är inget du kommer märka av i spel bara mätbar i rena mätprogram

Okey, tack så mycket

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

hellre köpa ett snabbare kort än att köra 2st långsammare

Ja men jag kan köpa ett GTX 550 TI av en polare för 500 spänn, då är det väl ganska värt om jag redan har ett 550 tI?
500 spänn, och nästan ha lika bra prestanda som ett t.ex GTX 460, GTX 560 TI, HD6850, ngn stanns där, såg någon som körde Ultra i BF3 på 1680x1050 elr vad det nu var för upplösning, ngt med 1680 iaf.
Även om det nu inte går och om det var skitsnack, så lär jag ju märka ngn skillnad i prestanda på t.ex BF3, GW2 och WOW.
Då är väl 500 spänn värt, jag har inte så mkt mer pengar just nu, passar på att uppgradera datorn nu när jag fyller år, studiebidrag går åt till annat, har precis råd med dessa delar och ett 700W agg och ett 550 TI och 2 - 3 st. 120nm fläktar som jag ska köpa av en polare också

Permalänk
Avstängd

Ingen som kan svara på den sista frågan, är det inte värt ett 550 TI till för 500?

Permalänk
Skrivet av relzo:

Ingen som kan svara på den sista frågan, är det inte värt ett 550 TI till för 500?

Ett sprillans nytt 550ti kostar 1000-1200 väl?

Ja du får en liten uppgradering med ett till kort

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SkullCruzher<3:

Ett sprillans nytt 550ti kostar 1000-1200 väl?

Ja du får en liten uppgradering med ett till kort

Okay, då är det värt att köpa min polares 550 TI för 500 då

Permalänk
Avstängd

Har ej råd med något annat grafikkort på ett tag ändån

Permalänk

Fasen vad alla skall köra SLI 550TI xD

Alltså jag kan inte rekommendera att köra SLI på Fermi med ett 400W agg och dom komponenterna. Jag kan heller inte rekommendera två kort öht pga alla problem skit och strul det är(om man inte har Nvidias nyaste serie, den har kommit lindrigt undan)

Nej, gör inte uppgraderingen, den är absolut inte värt det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roykio:

Fasen vad alla skall köra SLI 550TI xD

Alltså jag kan inte rekommendera att köra SLI på Fermi med ett 400W agg och dom komponenterna. Jag kan heller inte rekommendera två kort öht pga alla problem skit och strul det är(om man inte har Nvidias nyaste serie, den har kommit lindrigt undan)

Nej, gör inte uppgraderingen, den är absolut inte värt det!

Ok, sparar te ett annat grafikkort då
Kan köra på ett 550 TI sålänge

Permalänk
Skrivet av relzo:

Ok, sparar te ett annat grafikkort då
Kan köra på ett 500 TI sålänge

Gör så!

Du kommer tacka dig själv senare!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?