Permalänk
Medlem

AM3 o AM3+ på mitt moderkort?

okej så igå la ja ut ett inlägg på forumet och pratade lite om cpu o moderkort. de verka va så att mitt moderkort är en 3.0a så jag antar att FX AMD 4170 inte funka eftersom det är en AM3+ men va tycker ni går det o uppdatera min bios istället? Moderkort: GA-M68MT-D3P 3.0 Processor jag har nyss köpt: AMD FX 4170.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mannoa:

okej så igå la ja ut ett inlägg på forumet och pratade lite om cpu o moderkort. de verka va så att mitt moderkort är en 3.0a så jag antar att FX AMD 4170 inte funka eftersom det är en AM3+ men va tycker ni går det o uppdatera min bios istället? Moderkort: GA-M68MT-D3P 3.0 Processor jag har nyss köpt: AMD FX 4170.

Tror att det är omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fungerar icke
http://www.gigabyte.se/support-downloads/cpu-support-popup.as...
dock så ska det fungera om du hade en rev 3.1 av det moderkortet men nu hade du ju inte det :/

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

fungerar icke
http://www.gigabyte.se/support-downloads/cpu-support-popup.as...
dock så ska det fungera om du hade en rev 3.1 av det moderkortet men nu hade du ju inte det :/

ja ja de ska de nog göra.. men jag antar att jag måste köpa ett nytt cpu eller moderkort. finns det ett billigt moderkort som kan hantera min cpu. som kanske ligger mellan 400 - 550?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

3.0:an funkar inte, den har en standard AM3 socket, vilket du ser eftersom den är vit. 3.1:an dock har den svarta AM3+ . Tyvärr inte mycket du kan göra åt saken :/

Detta ska klara AM3+ CPU:er:

http://cdon.se/hemelektronik/asrock_960gm-gs3_fx_amd_760g_2xd...

Ska dock dubbel kolla att det stöder CPU:n i fråga. Det är ett mATX kort. Men det tyckte jag dit andra såg ut att vara likaså.

Update:

CPU:n finns med på listan. Så det bör fungera.

http://www.asrock.com/mb/AMD/960GM-GS3%20FX/?cat=CPU

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

3.0:an funkar inte, den har en standard AM3 socket, vilket du ser eftersom den är vit. 3.1:an dock har den svarta AM3+ . Tyvärr inte mycket du kan göra åt saken :/

jag har kvitto på min cpu . ska jag byta ut den mot en ny eller kan jag köpa ett billigt moderkort som kan hantera de tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

jag har kvitto på min cpu . ska jag byta ut den mot en ny eller kan jag köpa ett billigt moderkort som kan hantera de tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla min uppdaterade post.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

den va sketans billig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

jag har kvitto på min cpu . ska jag byta ut den mot en ny eller kan jag köpa ett billigt moderkort som kan hantera de tro?

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vart du köpte den men du skulle kanske kunna lämna igen den till affären och köpa tex. en phenom 2 x4 istället?
http://cdon.se/hemelektronik/amd_phenom2_x4_965_3.4ghz_socket...

annars kan du ju som sagt köpa ett moderkort till den nya processorn du har om du skulle vilja det istället.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Kolla min uppdaterade post.

ah jag såh de den ska funka de mobo? för de är alla pengar jag ha i min lilla ficka xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vet inte vart du köpte den men du skulle kanske kunna lämna igen den till affären och köpa tex. en phenom 2 x4 istället?
http://cdon.se/hemelektronik/amd_phenom2_x4_965_3.4ghz_socket...

annars kan du ju som sagt köpa ett moderkort till den nya processorn du har om du skulle vilja det istället.

har Dock hört att dom slutat tillverka de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

ah jag såh de den ska funka de mobo? för de är alla pengar jag ha i min lilla ficka xD

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt Asrock ska det fungera, vilket du såg de de länkar jag inkluderade.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

har Dock hört att dom slutat tillverka de

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är sant, men de finns fortfarande processorer i omlopp bland återförsäljare.

http://cdon.se/hemelektronik/amd_phenom2_x4_965_3.4ghz_socket...

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

ah jag såh de den ska funka de mobo? för de är alla pengar jag ha i min lilla ficka xD

Skickades från m.sweclockers.com

Du har PM

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Detta är sant, men de finns fortfarande processorer i omlopp bland återförsäljare.

http://cdon.se/hemelektronik/amd_phenom2_x4_965_3.4ghz_socket...

ah jo men tack för hjälpen ska nog köpa mig de moderkortet . o va nöjd man blev xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

ah jo men tack för hjälpen ska nog köpa mig de moderkortet . o va nöjd man blev xD

Skickades från m.sweclockers.com

Du ser ju mitt PM tror det moderkortet är lite bättre samt billigare. Gigabyte GA-970A-UD3

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av dapink:

Du ser ju mitt PM tror det moderkortet är lite bättre samt billigare. Gigabyte GA-970A-UD3

GA-970A-UD3 är ett mycket prisvärt och bra moderkort. Men var hittar du det billigare än Asrock kortet? Begagnat antar jag?
Kör detta kort i min brors dator, så vet att det är bra grejer.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dapink:

Du ser ju mitt PM tror det moderkortet är lite bättre samt billigare. Gigabyte GA-970A-UD3

jasså? hmm huur kolla jag min pm. sitter på mobilen så är riktig noob på att

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

GA-970A-UD3 är ett mycket prisvärt och bra moderkort. Men var hittar du det billigare än Asrock kortet? Begagnat antar jag?
Kör detta kort i min brors dator, så vet att det är bra grejer.

finns det en chans att ni kan länka det :-P?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

finns det en chans att ni kan länka det :-P?

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att han skrev om ett moderkort han hade i ett PM till dig. Vilket är detta kort.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913235

Tror inte du kan kolla PM på mobilen, kan inte hitta det själv allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

GA-970A-UD3 är ett mycket prisvärt och bra moderkort. Men var hittar du det billigare än Asrock kortet? Begagnat antar jag?
Kör detta kort i min brors dator, så vet att det är bra grejer.

men du. kan de moderkortet du skicka hantera ett nvidia geforce gtx 550 ti också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Antar att han skrev om ett moderkort han hade i ett PM till dig. Vilket är detta kort.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=913235

Tror inte du kan kolla PM på mobilen, kan inte hitta det själv allafall

hmm jo men dom kostade lite mer där :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

men du. kan de moderkortet du skicka hantera ett nvidia geforce gtx 550 ti också?

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart. Det är ju ett PCI-Express kort som vilket annat.

Citat:

ASRock 960GM-GS3 FX

Supports AM3+ Processor, 8-Core CPU
Solid Capacitor for CPU Power
Supports Dual Channel DDR3 1800(OC)
1 x PCI Express 2.0 x16 slot
Integrated AMD Radeon 3000 graphics, DX10, PS 4.0
Gigabit LAN 10/100/1000 Mb/s
5.1 CH HD Audio (Realtek ALC662 Audio Codec), Supports THX TruStudio™
Supports ASRock XFast RAM, XFast LAN, XFast USB Technologies
Supports ASRock Instant Boot, Instant Flash, OC DNA, APP Charger, SmartView
Free Bundle : CyberLink MediaEspresso 6.5 Trial, ASRock MAGIX Multimedia Suite

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Självklart. Det är ju ett PCI-Express kort som vilket annat.

ah tack. vilken lättnad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

okok men om du inte kan ta det i PM får jag bryta reglerna lite och ge ett förslag. 250kr+frakt? Det är helt nytt inte ens uppackat.

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av dapink:

okok men om du inte kan ta det i PM får jag bryta reglerna lite och ge ett förslag. 250kr+frakt? Det är helt nytt inte ens uppackat.

jaha du säljer en? hmm ja alltså jag vet inte riktigt än

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dapink:

okok men om du inte kan ta det i PM får jag bryta reglerna lite och ge ett förslag. 250kr+frakt? Det är helt nytt inte ens uppackat.

sen vet jag inte riktigt hur köpet ska gå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

jag undrar om jag kan köra am3 + processor på mitt crosshair iv extreme med en bio upptatering ?

Visa signatur

Hej

Permalänk

Ja det går utmärkt tonny

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonny nordlund:

jag undrar om jag kan köra am3 + processor på mitt crosshair iv extreme med en bio upptatering ?

Ja, det kan du, men inställningsmöjligheterna är en aning begränsade. Det är ett Beta-BIOS och Asus vill hellre att du köper nytt såklart.

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |