Valve introducerar Steam Big Picture i betaversion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyll:

Det lär gå med adapter.

Jag har en liknande och den fungerar med PC (har visserligen aldrig testat med Steam, men det borde fungera):
Adapter

Yep, 360 kontrollen til Xbox och till PC är precis samma. Bara att när du köper en 360 kontroll "till PC" så får du med en trådlös mottagare för USB.
Så du kan i princip köpa en 360 PC kontroll och sedan bjuda din vänner över med deras egna xbox kontrollrar.

Edit: Kontrollrar? Det lät ju helt fel...

Permalänk

Trådlösa 360 kontroller måstan man alltså ha en adaptor till (finns den att köpa i sverige?) men hur är det med de trådade 360 kontrollerna?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Verkar som ett sjukt najs alternativ till konsoler:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Det tråkiga är ju att Episode 3 lades ned av Valve i början av 2008

http://www.gamereactor.se/blog/petter/358751/

Någon som vet varför Valve är så kritiska mot Win 8?

Gabe jobbade på Microsoft förut, han har nog en hel del dåliga erfarenheter därifrån. Sen handlar det ju mycket om att Windows 8 låser ut Steam och försöker konkurrera ut modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Återigen, blir inget EP3 utan HL3, sa Gabe själv för ett tag sen.

Vad jag har förstått så har han faktisk inte sagt något konkret alls, även om media och stora massan gärna tillskriver eventuellt uttalande större värde. Jag börjar tro att vi inte får se någon fortsättning på historien oavsett vad man kallar det för.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av shauni:

Gabe jobbade på Microsoft förut, han har nog en hel del dåliga erfarenheter därifrån. Sen handlar det ju mycket om att Windows 8 låser ut Steam och försöker konkurrera ut modellen.

Windows 8 låser inte ut Steam.

Steam fungerar på Windows 8 precis som det gör på Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Testade det lite snabbt nu innan jag stack (nyss.. ) och det är riktigt nice det lilla jag har sett.. dock så har jag lite problem med mitt library, känns inte riktigt som ett optimalt system för alla mina 249 spel.. :/

Håller med. Vore trevligt om "default" läget på library var Installerade Spel, istället för "senast spelade", blir en uppsjö med spel då. Även sånt som man inte har installerat och spelat för flera månader sedan. Gillar det annars skarpt.
Custom Tiles vore också guld på "icke steam spel"
Steam FTW

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Windows 8 låser inte ut Steam.

Steam fungerar på Windows 8 precis som det gör på Windows 7.

Ja men inte i metro, Microsofts appstore är ju en direkt konkurrent. Sedan är det Gabes egna ord, han menar på att det kommer hända successivt efter release.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Gillar starkt än så länge.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LeafBox:

"plus a web browser for the TV that doesnt suck"

Fucking win^

Tills du öppnar en youtubevideo i helskärm och inser att du inte kan komma ur den på något sätt med handkontrollen, fast det fixar dom säkert

Permalänk
Medlem

Trine 2 på 3d tv med polarna i soffan.... i like..

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk

Windows 8 och Steam med wiimote kanske??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Trådlösa 360 kontroller måstan man alltså ha en adaptor till (finns den att köpa i sverige?) men hur är det med de trådade 360 kontrollerna?

Skrivet av biorrith:

Yep, 360 kontrollen til Xbox och till PC är precis samma. Bara att när du köper en 360 kontroll "till PC" så får du med en trådlös mottagare för USB.
Så du kan i princip köpa en 360 PC kontroll och sedan bjuda din vänner över med deras egna xbox kontrollrar.

Edit: Kontrollrar? Det lät ju helt fel...

Skrivet av Mahti:

Det går väl inte att koppla in de trådlösa handkontroller man har till sitt 360 här heller antar jag? Eller fungerar det nuförtiden med någon fiffig adapter?

Skrivet av Dyll:

Det lär gå med adapter.

Jag har en liknande och den fungerar med PC (har visserligen aldrig testat med Steam, men det borde fungera):
Adapter

Skrivet av Chrester:

Provade nyss med wireless xbox gamepad 360 for pc och det gick galant

360 Kontroll(er) fungerar kanon till din PC med produkten nedan. Man kan ansluta upp till 4st xbox 360 kontroller samtidigt.

http://www.digitalboxen.com/visaenprodukt.php?artnr=2166

ON.T: Kul! Riktigt kul! Spela portal 2 i Co-op mode framför TV:n lär ju bli awsome!

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem

Jag älskar Steam och köper alla mina spel där... problemet jag ser med Steam nu är att EA lanserat sin egna plattform (Origin) och exklusivt släpper sina titlar där. Det innebär att EA, som är en jätte på spelmarknaden, inte släpper sina spel i samma utsträckning på Steam. Detta medför att man nu tvingas ha två klienter för spel.

Steam borde jobba på att släppa ALLA titlar. Det är synd att man t.ex. köpt Mass Effect 1 och 2... men så släpps 3an på Origin och inte på Steam... det gör att jag nu inte sitter med en perfekt samling längre på Steam. Åtminstone jag tycker framtiden ser mörk ut för Steam när speltillverkare väljer bort Steam.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Omg... laddade ner vad jag trodde var betan, sen försvann hela mitt library och jag har inte ens fått beta versionen av steam, jag har inget big picture mode. kul.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Funkar inte nå vidare tycker jag. Försökt spela TF2, bejewled och borderlands på tvn och trådlös xbox dosa. Det startade i min primära skärms upplösning och funkade bara med mus och tangentbord.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

Förstår ärligt talat inte grejen med pc-spel som spelas på TVn. Visst, det är en stor skärm, men man sitter ju längre ifrån så förhållandevis lär ju inte ytan av ens synfält bli större. Men bortsett från det, även om man nu gillar att spela på en TV av nån anledning, så är jag inte med på vad folk pratar om när dom nämner gamepad i samma mening som ett PC-spel.. - Ursäkta, vad är det jag har missat? sedan när kunde man spela något av de stora titlarna utan t-bord och mus utan att tappa all kontroll o precision? Jag hoppas folk syftar på typ pusselspel eller kanske enklare indie-spel, annars är jag verkligen helt lost här.

Är inte grejen med PC-spel att de ska vara just PC-spel och inte jämföras med konsol? Är ju som två helt olika världar. Och då är jag inte nån som hatar konsoler, jag har trots allt ägt både wii, xbox360 och ps3.

Vill inte verka dryg även om jag antar att det finns viss risk för att det är så jag framstår just nu, är bara så lost! Någon får gärna förtydliga då jag uppenbarligen missat något. Vad för spel är det ni vill spela på TVn? I övrigt kan jag bara hålla med om att det är grymt av Valve att fortsätta leverera funktioner till deras gratistjänst, Thumbs up!

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem

Har en gamepad till PC som jag mappar om tangentbordet å musklick på till olika spel, den är som en playstation 2-3 kontroller, den verkar inte funka på big picture.. :/ Om jag nu inte mappar WASD å massa skit då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Förstår ärligt talat inte grejen med pc-spel som spelas på TVn. Visst, det är en stor skärm, men man sitter ju längre ifrån så förhållandevis lär ju inte ytan av ens synfält bli större. Men bortsett från det, även om man nu gillar att spela på en TV av nån anledning, så är jag inte med på vad folk pratar om när dom nämner gamepad i samma mening som ett PC-spel.. - Ursäkta, vad är det jag har missat? sedan när kunde man spela något av de stora titlarna utan t-bord och mus utan att tappa all kontroll o precision? Jag hoppas folk syftar på typ pusselspel eller kanske enklare indie-spel, annars är jag verkligen helt lost här.

Är inte grejen med PC-spel att de ska vara just PC-spel och inte jämföras med konsol? Är ju som två helt olika världar. Och då är jag inte nån som hatar konsoler, jag har trots allt ägt både wii, xbox360 och ps3.

Vill inte verka dryg även om jag antar att det finns viss risk för att det är så jag framstår just nu, är bara så lost! Någon får gärna förtydliga då jag uppenbarligen missat något. Vad för spel är det ni vill spela på TVn? I övrigt kan jag bara hålla med om att det är grymt av Valve att fortsätta leverera funktioner till deras gratistjänst, Thumbs up!

Soffa (skönt)
Dark Souls (ospelbart med M&K)

Permalänk
Medlem

Detta blir perfekt efter borderlands 2 släppts. Det har splitscreen läge så jag kan lira med polarn direkt på tv:n. Synd bara att fler spel nuförtiden inte har splitscreen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Skrivet av ShockCore:

Förstår ärligt talat inte grejen med pc-spel som spelas på TVn. Visst, det är en stor skärm, men man sitter ju längre ifrån så förhållandevis lär ju inte ytan av ens synfält bli större. Men bortsett från det, även om man nu gillar att spela på en TV av nån anledning, så är jag inte med på vad folk pratar om när dom nämner gamepad i samma mening som ett PC-spel.. - Ursäkta, vad är det jag har missat? sedan när kunde man spela något av de stora titlarna utan t-bord och mus utan att tappa all kontroll o precision? Jag hoppas folk syftar på typ pusselspel eller kanske enklare indie-spel, annars är jag verkligen helt lost här.

Är inte grejen med PC-spel att de ska vara just PC-spel och inte jämföras med konsol? Är ju som två helt olika världar. Och då är jag inte nån som hatar konsoler, jag har trots allt ägt både wii, xbox360 och ps3.

Vill inte verka dryg även om jag antar att det finns viss risk för att det är så jag framstår just nu, är bara så lost! Någon får gärna förtydliga då jag uppenbarligen missat något. Vad för spel är det ni vill spela på TVn? I övrigt kan jag bara hålla med om att det är grymt av Valve att fortsätta leverera funktioner till deras gratistjänst, Thumbs up!

Skrivet av Lecont:

Soffa (skönt)
Dark Souls (ospelbart med M&K)

Precis så Eller ja nu är det mest Darksiders 2 jag spelar med handkontroll. Den typen av spel passar inte särskilt bra med tangenbord och mus helt enkelt. Har spelat en hel del Skyrim med handkontroll från PC. Dock är det för att jag spelade på tåg där det inte fanns plats för annat =P
Spelar alla PC spel på tv:n men med mus och tangentbord då det passar bättre. Har ju surroundsystemet runt soffan samt att soffan är bekvämare.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Hur aktiverar man "steam big picture"? Ser ingen knapp någonstans i mitt steam

Permalänk
Medlem

Problem problem. Så fort jag startar big picture öppnar den i min datorskärm istället för tv'n. Oavsett i vilken skärm jag har steam-fönstret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1234:

Hur aktiverar man "steam big picture"? Ser ingen knapp någonstans i mitt steam

Gå in på steam/settings, där letar du upp "delta i betaversioner" eller vad det nu stog.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300