Alltså för otrevlig skitpersonal på inets verkstad.

Permalänk
Administrativ avgift

Alltså för otrevlig skitpersonal på inets verkstad.

Hej jag skickade in mitt moderkort på RMA jag har bilder på att jag inte haft sönder CPu sockel ( Lämnade in pga ram slot inte funka) Och då säger han att han har bilder som han kan maila. Då ber jag han maila dom så skickar jag mina bilder och det är här det börjar helt plötsligt var han skit spydig och grov ja vill du inte ha mail? Erbjöd även nytt för inköpspris. Hade bra packeterat + att det fungerade här hemma hur annars kan jag veta att en ram slot var sönder? Han sa även att det var bra packeterad ( Hade inte gummi saken för cpu sockeln hade ju stängt ner sockeln? + att moderkortet kunde inte röra sig) PUL namn bort hette denna oförskämda gubbe... Visst att erbjuda goodwill direkt? Men att inte kunna skicka bilder innan jag skickar? Är gubben inkompetent? Vad skulle jag göra med hans bilder? Fan vad sur man blir. Ja men då kan han ju undersöka om RAM sloten är sönder ist för att säga nee cpu sockeln har böjda pinnar? utan att ens skicka bilder. Han sa att han bara packeterat upp det och sett det.......

namn
Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Hedersmedlem

You no sense make.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ja nu tar vi om det här från början. Vart vill du komma? Jag förstår inte alls vad du gnäller om.

Permalänk
99:e percentilen

Om du ska skriva dåliga saker om människor som jobbar på Inet får du nog börja med att skriva korrekt så att man förstår dina inlägg. (Stycken? Citationstecken?)

Dessutom är det väl inte speciellt schysst att skriva personens namn och en massa dåliga saker om honom.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Läste och fattade ingenting.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Jag är ledsen men jag förstår verkligen inte vad du skriver. Försök igen, sätt dig i lugn och ro och skriv det i Word först t.ex. Det är väldigt svårt för oss att på något sätt hjälpa dig när vi inte ens förstår vad det handlar om.

Permalänk
Administrativ avgift

Sry för det är bara lite arg för hans skitiga beteende. Han anklagar mig för att ha skadat cpu sockeln ( Vilket kan va en början...) Sen sa han att han skulle skicka bilder på cpu sockeln för att jag skulle ha något att svara med mina bilder. Då börja han bli skit dryg för tydligen så skulle jag maila mina bilder först så han kunde prata med chefen?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Bra att MulleEng agerade så snabbt, men varför du tog bort mitt inlägg förstår jag inte.
Det är väl bara bra om fler personer på detta forumet får reda om PUL och varför man inte ska bryta mot den?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
P.g.a. PUL.

Oftast är det bästa att ta upp sånt här direkt med företaget i fråga. Det brukar även hjälpa om man är så "tillmötesgående" som möjligt även om man är sur och kan ha svårt för att lugna ner sig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Allt detta gnäll... Har inte folk förstått att SweC INTE är en gnällsajt?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Waowt:

Allt detta gnäll... Har inte folk förstått att SweC INTE är en gnällsajt?

Nej men att erbjuda mig ett nytt moderkort innan han ens sett mina bilder? Eller att han ens har skickat bevis är väl lite hmmmm konstigt? Och att säga att han vill ha mina bilder för att prata med hans chef ? SÅ då kanske jag vill ha lite pepp att fortsätta att hålla på tills jag får ett nytt moderkort.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk

Förstår inte riktigt vad du menar.

Eftersom ditt moderkort har en cpu sockel med pinnar som böjts antar jag att du har ett sandy eller ivy bridge moderkort.

Dessutom så skrev du att " Hade inte gummi saken för cpu sockeln hade ju stängt ner sockeln?" Jag antar att du menar det lilla plastskyddet man sätter i sockeln istället för cpun. Detta måste man ha på när man skickar in moderkortet.

Men jag antar bara, för du har faktiskt skrivit som en kratta

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Inaktiv

Pratar du likadant som du skriver är det förståligt att han kan ha uppfattats spydig. Tror inte felet ligger hos INET.

Permalänk
Medlem

Du får nog skriva om det där för det är extremt svårt att förstå. Nån gummisak för socklen fins inte därimot ett plastskydd och är det ej där under transport är garantin förverkad. Möjligen att du använda ångerrätten för ursprugsfelet men som sagt är socklen hel på dina bilder men trasig på hans så är det 99% säkerhet för att du glömde sätta dit plastskyddet som manualen tydligt talar om att den måste sitta där. Tror även det står på skyddet i sig självt. Extremt känsliga dom där små stiften.

Eftersom du inte säger vad som är spydigt från inets sida och du själv verkar ha svårt att beskriva vad problemet är så undrar jag om inte dom har lika svårt att förstå vad du vill ha ut av RMA:n. Dom ser nog fysiska fel på det och ja en kass sockel så är det nog föga lönt att riskera en cpu och tid att testa en dimm slot.

Jag hjälpte en annan kille här för många årsedan i nån tråd och han fick nytt mobo och CPU av inet då flera stift bran upp men han genomförde ju RMA osv enligt dom regler som garantin kräver så då var det upp till inet att bevisa att han gjort fel vid montage och dom kunde inte det så då fick han nytt. Har du nu glömt plastskyddet så bör garantin vara förverkad då dom kan bevisa att du gjort fel. Vill du pröva med återköp så kanske det fungerar men osäker.

Man måste göra rätt från sin ända först innan man börjar skälla på företagen.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du råkat göra samma blunder som jag gjorde en gång? När jag preppade ett moderkort för försäljning så fick jag hjärnsläpp och felmonterade plastskyddet som ska täcka över kontaktfjädrarna.

Dvs, jag placerade plastskyddet UNDER metallramen som fälls ned för att klämma fast cpu:n, istället för ÖVER som det är tänkt. Det gick ovanligt tungt att fälla ned ramen för att låsa fast den, och jag insåg direkt vad jag gjort. Jag tog en titt på kontaktfjädrarna igen och givetvis hade flera av dem blivit böjda så pass att de inte kunde repareras (försökte med förstoringsglas + pincett, men det sket sig). Slängde sedan moderkortet på tippen och svor några eder.

Det jag menar är alltså att du kanske omedvetet har pajat kontaktfjädrarna?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Humm-humm-humm....

Om du skickat in ett moderkort utan plastskyddsbricka för cpu-sockeln ligger du nog rätt risigt till. Då får du nog hoppas att inet fortsätter med sin fina kundservice och hjälper dig om dom känner för det...

Skrivet av backfeed:

Det är inte så att du råkat göra samma blunder som jag gjorde en gång? När jag preppade ett moderkort för försäljning så fick jag hjärnsläpp och felmonterade plastskyddet som ska täcka över kontaktfjädrarna.

Dvs, jag placerade plastskyddet UNDER metallramen som fälls ned för att klämma fast cpu:n, istället för ÖVER som det är tänkt. Det gick ovanligt tungt att fälla ned ramen för att låsa fast den, och jag insåg direkt vad jag gjort. Jag tog en titt på kontaktfjädrarna igen och givetvis hade flera av dem blivit böjda så pass att de inte kunde repareras (försökte med förstoringsglas + pincett, men det sket sig).

Det jag menar är alltså att du kanske omedvetet har pajat kontaktfjädrarna?

lol - gjorde själv samma misstag för säkert 15 år sedan, lyckligtvis så tryckte jag inte till så det klarade sig. Shit happens

Permalänk
Medlem

Om du inte satt fast plastskyddet som är till för att skydda pinnarna under transport, som är tydligt märkt med att det måste vara på vid transport och som även i manualen nämner att det SKALL sitta på vid transport och inet ÄNDÅ erbjuder dig ett nytt moderkort till inköpspris så är det bara hatten av och en eloge till dem.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Meningarna är så långa att man blir trött bara utav att läsa dem medans man sitter framför datorn och kliar sig i huvet och försöker förstå vad det egentligen är som menas med inlägget här på sweclockers angående inet bristande kundservice och spydiga personal som svarar helt oförståeligt angående frågan om den lilla gummiplutten som skal, jag upprepar skall, sitta på sockeln under transport detta oavsett vilket transportmedel som än nyttjas allt för att slippa trassel när det gäller garantiåtgärder på moderkort som har böjda pinnar fast det egentligen är en ramminnessockel som inte fungerar fast det vet vi ju redan om bara Inet fattade det också hade de ju inte behövt några bilder oavsett vem som skickar dem först.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

Du får nog skriva om det där för det är extremt svårt att förstå. Nån gummisak för socklen fins inte därimot ett plastskydd och är det ej där under transport är garantin förverkad. Möjligen att du använda ångerrätten för ursprugsfelet men som sagt är socklen hel på dina bilder men trasig på hans så är det 99% säkerhet för att du glömde sätta dit plastskyddet som manualen tydligt talar om att den måste sitta där. Tror även det står på skyddet i sig självt. Extremt känsliga dom där små stiften.

Eftersom du inte säger vad som är spydigt från inets sida och du själv verkar ha svårt att beskriva vad problemet är så undrar jag om inte dom har lika svårt att förstå vad du vill ha ut av RMA:n. Dom ser nog fysiska fel på det och ja en kass sockel så är det nog föga lönt att riskera en cpu och tid att testa en dimm slot.

Jag hjälpte en annan kille här för många årsedan i nån tråd och han fick nytt mobo och CPU av inet då flera stift bran upp men han genomförde ju RMA osv enligt dom regler som garantin kräver så då var det upp till inet att bevisa att han gjort fel vid montage och dom kunde inte det så då fick han nytt. Har du nu glömt plastskyddet så bör garantin vara förverkad då dom kan bevisa att du gjort fel. Vill du pröva med återköp så kanske det fungerar men osäker.

Man måste göra rätt från sin ända först innan man börjar skälla på företagen.

Håller med. Tycker det är lite väl häftigt med folk som skapar trådar här ang smutskasta företag direkt när det inte går i deras pipa. Så fort det blir det minsta lilla problem så skapar dom en tråd och ska smutskasta direkt. Dessutom i detta fallet så har ju TS gort fel själv och sen ska det smutskastas. Vidrigt TS!

Permalänk
Medlem

Går inte att förklara hur lite jag förstod av det du skrev.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Purple, because aliens don't wear hats...

Tror ingen här kan ge dig en ordentlig åsikt på problemet innan vi får en ordentlig bild av vad problemet är. Så om du kan sammanfatta det hela inklusive bakgrund och lite detaljer så vore det toppen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Va fan läste jag nyss?

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Medlem

Synd att man inte förstår. Verkar som alla här har fått olika uppfattningar om vad som är problemet? Som jag förstod det skulle du få ett nytt moderkort? Det sitter väl inga pins där man placerar cpun på moderkortet? Pinsen sitter väl på själva cpun?

Du ska få ett nytt moderkort men vill ändå visa personen bilderna, för att? Ska du få ett sämre moderkort eller vad är problemet?

Permalänk
Inaktiv

ermagherd...

Försöker inte vara dryg nu utan vill endast upplysa trådskaparen om att du har ett antal kunskapsluckor som måste fixas till, men som tur är finns det två guider att ta hjälp av:

http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/1130354-guide-en-...

http://www.sweclockers.com/forum/140-guider/1130420-hur-du-by...

Och till nästa gång, försök att uppföra dig lite vettigt och läs igenom det du skrivit innan du postar! Finns ju ingen chans i världen att du får rätt i sak någonstans när du uttrycker dig som du gör.

Permalänk
Avstängd

Hörrni ta och väx upp lite och sluta vara så dryga och vet och kan och är bäst på allt så förbannat drygt att läsa erat översittar skit jämt.

Nej hans inlägg var lite snurrigt visst! men visst fasiken kunde man urskilja vad han menade och inet har strulat ofta med RMA ärenden och säger alltid att deras servicetekniker aldrig kan sabba nåt!

Men fast man har skickat in bilder m.m till inet och har vittnen på att så o så var varan innan man skickande in den så ska dom skylla över felet på köparen i alla fall.

Bara för att man jobbar på inet så menas inte det att man kan vara en klåpare och en klumpnisse när det kommer till att pilla med datorprylar.. har själv upplevt strul med RMA med inet osv.

Så ta och kamma er och sluta dryga er mot trådskaparen i precis varje förbannade tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McNuggle:

Synd att man inte förstår. Verkar som alla här har fått olika uppfattningar om vad som är problemet? Som jag förstod det skulle du få ett nytt moderkort? Det sitter väl inga pins där man placerar cpun på moderkortet? Pinsen sitter väl på själva cpun?

Du ska få ett nytt moderkort men vill ändå visa personen bilderna, för att? Ska du få ett sämre moderkort eller vad är problemet?

Det finns inga pins på cpu....dom sitter på MK (om han har 3570k)

Visa signatur

Cooler Master Storm Trooper,MSI Z77A-G45,ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP,Corsair 8GB 1600MHz/CL9/VENGEANCE,OCZ 750W ZS,Intel Core i5-3570K 3.4GHz,Cooler Master HYPER 212 EVO,Arctic Cooling ARCTIC F12,Be quiet ShadowWings 120mm PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av McNuggle:

Synd att man inte förstår. Verkar som alla här har fått olika uppfattningar om vad som är problemet? Som jag förstod det skulle du få ett nytt moderkort? Det sitter väl inga pins där man placerar cpun på moderkortet? Pinsen sitter väl på själva cpun?

Du ska få ett nytt moderkort men vill ändå visa personen bilderna, för att? Ska du få ett sämre moderkort eller vad är problemet?

Verkar som du inte kört intel senaste 10 åren. I princip alla modärna intel processorer och även amd's server CPU:er kör LGA pga överlägsen ström per area densitet. Land Grid Artay. Sitter stiften i sockeln istället.
PGA socklar kräver inga skydd för transport och dom är ofta större för samma antal anslutningar och strömstyrka.

Sedan skrivar han ju i alla fall att han blev erbjuden ett nytt för inköpspris så få ett nytt låter det inte som.

Han skriver otydligt som den och lämnar en del för tolkning men detta får jag och dom flesta ut.

1. En dimm är trasig därav RMA.
2. han skickar in det utan skyddet monterat i LGA socklen och förverkar garantin.
3. socklen var hel när det skickades till inet.
4. socklen var trasig när det kom till inet.
5. han är sur för inet har igen skyldighet att ersätta han lägre för han klantade sig med RMA proceduren.

Så tolkar jag och många det sedan om det är så med tanke på hans slarvigt skrivna medelande kan ju diskuteras.

Permalänk

PICS OR STFU

---
All rage å sidan så bifoga bilderna som du och denna "gubbjävel"(?) tog.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Hörrni ta och väx upp lite och sluta vara så dryga och vet och kan och är bäst på allt så förbannat drygt att läsa erat översittar skit jämt.

Nej hans inlägg var lite snurrigt visst! men visst fasiken kunde man urskilja vad han menade och inet har strulat ofta med RMA ärenden och säger alltid att deras servicetekniker aldrig kan sabba nåt!

Men fast man har skickat in bilder m.m till inet och har vittnen på att så o så var varan innan man skickande in den så ska dom skylla över felet på köparen i alla fall.

Bara för att man jobbar på inet så menas inte det att man kan vara en klåpare och en klumpnisse när det kommer till att pilla med datorprylar.. har själv upplevt strul med RMA med inet osv.

Så ta och kamma er och sluta dryga er mot trådskaparen i precis varje förbannade tråd.

Vad gnäller du om... Trådskaparen har ju berättat hur klantig han var som skickade in ett moderkort där han inte har monterat plastskyddet som det skall inför en transport av moderkortet ifråga... INET har inte gjort några som helst fel däremot har dom erbjudit sig att sälja ett moderkort till inköpspris och då har trådskaparen mage att gnälla och bryta mot PUL dessutom och shan kapar en tråd om detta så att alla kan se hur klantig han är och han inte ser själv hur dumt han har betett sig...

Och så kommer du och försöker försvara ts tillråga på allt... Ur led är tiden och du med den

Permalänk

Slutta gnälla och tacka ja till det nya moderkort (som det verkar som de erbjuder) och va glad för att du inte behöver köa ett nytt bara för att du slarvat när du packeterat