OCZ visar Vector SSD med egenutvecklad kontroller på IDF 2012

Permalänk
Melding Plague

OCZ visar Vector SSD med egenutvecklad kontroller på IDF 2012

Efterträdaren till Vertex 4 kallas Vector och innehåller den egenutvecklade kontrollerdelen Indilinx Barefoot 3, som ska göra den kommande SSD-enheten till det nya flaggskeppet i OCZ:s sortiment.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk
Medlem

Och jag som beställde min Vertex 4 igår...

Permalänk
Medlem

Då sjunker kanske priset på Vertex 4 inom efter lanseringen.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Åh ! Undrar vad iops värdena ligger på denna??
Bättre med att vänta med Vertex 4 då och köpa den nya vector!

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Nu blir jag beskviken. Jag som längtat så efter ytterligare en SSD med SandForce kontroler.

Nä, men allvarligt nu. Kanon när tillverkarna vågar satsa på eget. Hoppas det blir bra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nu blir jag beskviken. Jag som längtat så efter ytterligare en SSD med SandForce kontroler.

Nä, men allvarligt nu. Kanon när tillverkarna vågar satsa på eget. Hoppas det blir bra.

Har inte Sandforce problem med TRIM och BSOD's?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Har inte Sandforce problem med TRIM och BSOD's?

Jag tror han var sarkastisk.

Skönt med nya kontrollers på marknaden. Jag hoppas den blir felfri. Jag har inte haft något problem med min OCZ Vertex 2 som jag köpte för länge sedan. Men jag vet många andra har haft problem med OCZ SSD:s. Förhoppningsvis så är denna kontroller stabilare.

Det som nu sökes är bättre stabilitet och lägre priser på SSD-marknaden för mig. Skulle väldigt gärna kunna ha en SSD som lagringsenhet på 1 eller 2 TB. Men när det blir rimliga priser på dem storlekarna är nog ett bra tag in i framtiden...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skäggig legend

Trevligt! Hoppas bara OCZ håller koll på firmwaren. Ville ha en snabbare disk än min Samsung 830, men hey... stabilitet före prestanda! Och let's face it... även en sketen SSD räcker för prestanda hoppet från mekanisk...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Nu blir jag beskviken. Jag som längtat så efter ytterligare en SSD med SandForce kontroler.

Nä, men allvarligt nu. Kanon när tillverkarna vågar satsa på eget. Hoppas det blir bra.

Hehe

Blir nog bara Intel som vill köra Sandforce till slut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Har inte Sandforce problem med TRIM och BSOD's?

Jo det har de. Jag var sarkastisk. Jag tycker det är skönt att för en gångs skull slippa se "nyheter" om "nya" SSD's med exakt samma specs som Corsair Force GT.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Har inte Sandforce problem med TRIM och BSOD's?

De problemen ska vara åtgärdade.

Jag har Sandforce i min Revodrive 3 och har inga problem.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

De problemen ska vara åtgärdade.

Jag har Sandforce i min Revodrive 3 och har inga problem.

http://www.anandtech.com/show/5710/the-adata-xpg-sx900-128gb-...

Tycker det ser ut som att de fortfarande tappar en hel del prestanda men du kanske har nyare källor? Min är ju några månader.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

De problemen ska vara åtgärdade.

Jag har Sandforce i min Revodrive 3 och har inga problem.

De firmware-uppdateringar som släppts har hjälpt många, men långt ifrån alla. Det är inte anmärkningsvärt att du inte har problem men inte heller att det finns andra som fortfarande har det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det var lite klurigt att få plats med minnena på kortet.
Det kanske börjar bli daxx för en 3,5 formfaktor ?

Permalänk
Medlem

Inte för det kommer synas utåt. Men jag trodde nästan att den hade rostat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Ser ut som att det var lite klurigt att få plats med minnena på kortet.
Det kanske börjar bli daxx för en 3,5 formfaktor ?

De större rektangulära chippen är nog minneschippen sen har de hela baksidan att fylla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Helt otroligt, OCZ tillverkar verkligen något själv för en gångs skull och inte bara sätter sitt namn på produkter som någon annan gjort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!