Permalänk
Avstängd
Skrivet av murklor:

World Of Warcraft gör MOP rätt dåligt.

Förklara mer snälla.

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

GW2 är utan tvekan det mest casual friendly MMO som finns på marknaden.

PvE utan mål är det väldigt casualvänligt. In och spela lite då och då. PvE komma nånvart, skaffa legendaries osv = spela med en bra klan och snacka i vent/ts3/mumble om man ska klara instanserna någolunda fort.

PvP och WvW är skillbaserat. Komm du in mot en som spelat varje dag sen release och ni har exakt samma build kommer du få äta skit rätt fort.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KingCobra:

1. Du är ovetande om att du har fler lvl 1-15 Zoner som du kan komma till skitenkelt? Det gäller alla levels. 15-25 osv. Lions gate är din vän
2. Enformiga quests??? Och du jämför med WoW?? wow!

Det enda jag kan hålla med om är att raidsen är lite meh...men instancerna är brutalt mycket svårare än i WoW (iaf efter WotlK)

Sista jag skriver här. Men du är knappast hög levle om du tycker instancerna i GW 2 är lätta. dessutom finns alla instancer i exploreable mode, vilket är bra jävla myket svårare.

mvh

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

hur är endgame i gw2? jag funderar på att börja med ett mmo igen och det viktigaste är att det finns nåt att uppnå när man levlar upp på alla sätt o vis.
i wow så var man tvungen att ha bra gear för att få vara med i guilds med satZ så man kunde köra endcontent med kompetent folk som kom till raids etc.

men jag vill ändå ha chill uppdrag för att få nåt achievment eller w/e när man väntar på nåt.

Permalänk
Skrivet av Cervatoz:

hur är endgame i gw2? jag funderar på att börja med ett mmo igen och det viktigaste är att det finns nåt att uppnå när man levlar upp på alla sätt o vis.
i wow så var man tvungen att ha bra gear för att få vara med i guilds med satZ så man kunde köra endcontent med kompetent folk som kom till raids etc.

men jag vill ändå ha chill uppdrag för att få nåt achievment eller w/e när man väntar på nåt.

Endgame börjar på lvl1, mycket svårare i alla fall än wow.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cervatoz:

Ganska dåligt att jämföra spelen då det är helt olika typer av spel, wow bygger på ganska linjär progression som är styrd av gear. GW2 handlar om att uppleva content och ska inte ses som en väg till endgame, då man i princip spelar samma content på lvl80 som när man levlar. Till skillnad från wow så är det ganska icke-linjärt å man kan spela det man känner för lite hur som helst. Är minst lika kul att spela en lvl30 instance på 80 som att spela en av de sista. Förutom att level begränsar en del så är det tänkt att all content ska kunna upplevas när som helst av alla spelare. Alla instancer är ganska roliga å svåra ovsett om man har bra gear eller hög level. Är man ute efter PVE progression som end-game i klassisk mening så erbjuder inte GW2 det, spelare som är ute efter det kan ju spela wow som redan gör det otroligt bra!

Att ta bort mycket av gear krav gör dock att folk kommer ta sig igenom content mycket snabbare än till exempel i wow där det tar (tog?) sjukt lång tid att geara för att kunna få spela vissa grejer. Så om man inte spelar gw2 för pvp så kommer det krävas att arenanet släpper content jävligt regelbundet för att hålla kvar spelare då man slipper gear grinda i flera veckor för att kunna börja klara av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePreToriaN:

Endgame börjar på lvl1, mycket svårare i alla fall än wow.

hmm okej men finns det dungeons som man låser upp genom att klara av andra(lättare?) dungeons?

Skrivet av anon75480:

Ganska dåligt att jämföra spelen då det är helt olika typer av spel, wow bygger på ganska linjär progression som är styrd av gear. GW2 handlar om att uppleva content och ska inte ses som en väg till endgame, då man i princip spelar samma content på lvl80 som när man levlar..

Det som lockar mej att lira mmo's är att få känslan att man klättrar på ett berg och desto högre upp man kommer desto svårare blir det,men de som klarar av utmaningen får uppleva kontent för besväret.

det här tankesättet att alla ska få uppleva allt är det värsta som hänt rpgmmo imo.

då finns det inget att längta till.
men finns det items som belöning för att klara av det svåraste i spelet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cervatoz:

hmm okej men finns det dungeons som man låser upp genom att klara av andra(lättare?) dungeons?

Det som lockar mej att lira mmo's är att få känslan att man klättrar på ett berg och desto högre upp man kommer desto svårare blir det,men de som klarar av utmaningen får uppleva kontent för besväret.

det här tankesättet att alla ska få uppleva allt är det värsta som hänt rpgmmo imo.

då finns det inget att längta till.
men finns det items som belöning för att klara av det svåraste i spelet?

Visst så belönas man, får ju items, pengar, exp och achievements, dock så är alla lvl80 exotics (bästa man kan ha i spelet och det man skaffar direkt när man når 80) lika bra, samma mängd stats fast i olika uppsättningar. Att få full exotic är inte heller något som är speciellt svårt och tar inte så lång tid (i jämförelse mot andra mmorpgn). Du kan köpa lika bra craftade items som du kan få genom pve till exempel, inget set har någon fördel så man kan farma items på det sett som du tycker är roligast.

Man belönas av allt man gör dock så spelar inte stats på gear inte så stor roll i spelet. Finns också jävligt svåra dungeons i explorable mode (man låser upp det efter man kört den första gången) och kan säga att det känns jävligt gött när man klarar det utan att man ska behöva mutas med gear för att det ska kännas värt

Har inte spelet så mycket explorable mode än så svårt att säga att GW2 är kul om man gillar hardcore pve. Rent spontant så känns det dock som att GW2 inte är ett spel för dig, WoW har ju dock nailat det rätt jävla hårt, har svårt att tro att det skulle komma något spel som gör det bättre fören WoW ligger i graven eller om Blizzard gör en likadan uppföljare.

Permalänk
Medlem

Ok jag ändrar mig nu när jag testat Mop och jag tror spelet kommer va riktigt grymt men tycker fotvarande pandor och petbattle e töntigt men spelet erbjuder så mycket mer än så!! World pvp är tillbaks!Har testeta gw2 nu med och jag måste säga att de inte alls va dåligt men det är annorlunda och jag tror spelare som har spelat wow länge inte kan gå vidare till nåt annat mmo. Casual wow spelare går över till gw2 pro wowspelare stannar kvar:D

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Förklara mer snälla.

Att förklara varför WoW är dåligt är som att förklara varför det finns en äcklig gurka på McDonalds cheeseburgare.

Det går inte, det bara är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

GW2 är utan tvekan det mest casual friendly MMO som finns på marknaden.

Likaså var WoW när det kom. (;

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Guildwars2

Har spelat alla mmo från Wow till Terra. Guildwars 2 är det bästa mmo jag har spelat på alla sätt. Finns ingen chans att man skulle spela wow efter detta liret.
Worrld of warcraft är helt ut daterat skitspel på grund av att Blizzard vill tjäna massa pengar på det på alla sätt. Man skall betala månadsavgift för spelet men du kan bara göra somliga saker en gång i veckan och tjäna vissa poäng i pvp osv. Det är skandal att man får göra det borde polisanmälas som stöld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Att förklara varför WoW är dåligt är som att förklara varför det finns en äcklig gurka på McDonalds cheeseburgare.

Det går inte, det bara är så.

Klarar du inte ens av att stå för din egen åsikt utan svarar "det bara är så"?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga Guild Wars 2 är överlägset på varenda plan.

WoW hade sin tid och var onekligen grymt, men det är utdaterat. GW2 har något riktigt stort på gång. De håller på att förändra MMO-genren.

Jag har inte tid eller ork att debattera ytterligare, låt folk spela det dom vill. Det blir alltid bäst så.

Permalänk
Medlem

Jag gillar med att man kan avancera när och hur man vill.. allt med att vänta en timma innan man har full raid osv är borta och det måste ses som en fördel. WoW, SWTOR ja tom Anarchy Online ville ju det skulle ta så lång tid som bara möjligt för att klara av ett mål. Även resorna dit var skapade för att ta tid med massa berg ivägen. GW2 är designat så man inte ens behöver en mount/speeder.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Frågan va inte vilket mmo som är bäst. Om GW2 verkligen är bättre måste det ha mer spelare nu har gw cirka 500kspelare jag tycker vi ger det lite mer tid innan vi gemför det med wow:D wow hade 4miljoner spelare i vannilla och jag tror inte gw2 kommer i närheten av det men vi får se.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Frågan va inte vilket mmo som är bäst. Om GW2 verkligen är bättre måste det ha mer spelare nu har gw cirka 500kspelare jag tycker vi ger det lite mer tid innan vi gemför det med wow:D wow hade 4miljoner spelare i vannilla och jag tror inte gw2 kommer i närheten av det men vi får se.

Vart har du de siffrorna ifrån? de hade vid rapporteringen direkt efter release sålt 900k enligt http://www.vgchartz.com/game/37350/guild-wars-2/ och de har toppat försäljningen på flera ställen så till den grad att de faktiskt slutade sälja fler kopior för att de hellre fixade allt för de som redan spelade än sålde mer innan de var redo.

Sedan mest är inte = bäst
Trabant = ~3milj sålda

Bugatti Veyron = 300st sålda

men tror ingen skulle säga att Trabanten är bättre...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Vart har du de siffrorna ifrån? de hade vid rapporteringen direkt efter release sålt 900k enligt http://www.vgchartz.com/game/37350/guild-wars-2/ och de har toppat försäljningen på flera ställen så till den grad att de faktiskt slutade sälja fler kopior för att de hellre fixade allt för de som redan spelade än sålde mer innan de var redo.

Sedan mest är inte = bäst
Trabant = ~3milj sålda
http://www.stag-budapest.com/images/katakt/trabant1(1).jpg

Bugatti Veyron = 300st sålda
http://www.ecarsflow.com/images/bugatti-veyron-04.jpg

men tror ingen skulle säga att Trabanten är bättre...

Haha och i detta fall kan man ju nästan säga att man får Bugattin till priset av Trabanten då GW2 helt saknar månadskostnad vilket inte wow gör.

Permalänk
Medlem

Jag gillar GW2, däremot känns det som att det inte är där riktigt än.
och dessutom så gillar jag inte downed state riktigt :/.
Känns som man är i downed state 24/7 i PVE.

Kanske jag som är lite för noob, men det känns som att jag undviker
attacker så mycket det går

Permalänk

WoW och GW2 är ungefär som Cod och BF3. Till slut började Cod ändå förlora spelare till BF3 hur stora de än var i början och antalet sålda MW3. BF3 bara växer.
Sedan har WoW, msn, Cod, och rosa-Siberia headset helt annan målgrupp typ P12:or än GW2, Facebook, BF3 och Sennheiser med mic.

Permalänk
Skrivet av Lexius:

500K spelare, du måste skämta ?! Sämsta uppskattningen jag läst!

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Skrivet av Lexius:

jag tror spelare som har spelat wow länge inte kan gå vidare till nåt annat mmo.

Det går alldeles utmärkt.

Jag spelade World of Warcraft hardcore från beta hösten 2004 till vintern 2008. Lämnade Azeroth för gott, och har sedan dess spelat flera olika MMOGs och haft riktigt kul i vart enda av dem. Kan inte förstå varför man skall begränsa sig till ett enda MMOG, när möjligheten ges att uppleva olika äventyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Dom är halvägs nu iaf

http://massively.joystiq.com/2012/09/13/guild-wars-2-breaks-t...

Permalänk

Lirat wow i några år, dock slutade jag i vintras (lirade ca 2mån av cata). Prövat Swtor, Rift och nu även gw2 efter det.

GW2 kändes som nåt nytt, fast tappa intresse ganska fort. Vill spela för att bli bättre och få bättre saker/gear. Känna att jag belönas. Som inte Gw2 gav mej.

Säga att de finns så mycket göra i gw2? Allt finns i de andra mmo´s oxå. Leta vistas? Hur tråkigt som helst.. hoppa, hoppa, falla ner, börja om, sen ta sej fram till den för att få några ynka xp och trycka esc. Kul.....

Sen downstate är de värsta jag sett.. förstör hela pvpn, ligger folk överallt och kastar, försöker ta sej upp, teleporterar sej och bara allmänt jobbigt. Har man tagit ner fienden, ska de vara döda.
Dock gillar jag dodge-grejen, riktigt kul hålla på med den. Men då de var de enda som kändes bra/kul, så la jag ner detta mmo oxå.

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ok jag ändrar mig nu när jag testat Mop och jag tror spelet kommer va riktigt grymt men tycker fotvarande pandor och petbattle e töntigt men spelet erbjuder så mycket mer än så!! World pvp är tillbaks!Har testeta gw2 nu med och jag måste säga att de inte alls va dåligt men det är annorlunda och jag tror spelare som har spelat wow länge inte kan gå vidare till nåt annat mmo. Casual wow spelare går över till gw2 pro wowspelare stannar kvar:D

Kungen säger hej

Nej men låt folk spela vad det själv gillar. Själv är jag nöjd med GW2 och kommer nog hålla mig till det under obestämd framtid

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Kungen säger hej

Nej men låt folk spela vad det själv gillar. Själv är jag nöjd med GW2 och kommer nog hålla mig till det under obestämd framtid

Respekt till kungen och nihilum

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tänker jämföra WoW och GW2 med livet, Med WoW då ser du framemot att ha tråkigt tills du är 85 år , Då ska du göra samma sak 20 gånger om,
I GW2 ska du , Tycka det är kul på vägen tills 80,

Och WoW:s pvp är så för jävla gearbaserat för att det ska vara kul,
Skill > gear

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Sötast

Jag Köpte GW2 fastän jag var orolig för att jag skulle göra samma sak som jag gjorde med SWTOR, dvs spela 1 vecka....

Vad kan jag säga? GW kändes segt, trist och omotiverat, precis som jag förväntat mig...

Någonting höll mig dock kvar, jag visste att det var MOP som höll mig tillbaka, även om jag inte lirar wow nu så var jag sugen på att prova MOP.

Nu efter ~2 veckor så är jag 100% såld på GW2... det är.... just precis underbart!
Det var inte så illa som min hjärna fick mig att tro, när jag väl släppt mop så.... då släppte jag in kärleken
Än roligare blev det när jag för någon dag sedan tittade på en MoP video och insåg att jag aldrig kan gå ner så pass mycket i grafikväg igen.

Wow har alltid varit vackert i mina ögon, men seriöst... inte nu längre. Efter att ha utforskat i GW2 så har min blinda kärlek till wow mer eller mindre helt försvunnit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Jag tänker jämföra WoW och GW2 med livet, Med WoW då ser du framemot att ha tråkigt tills du är 85 år , Då ska du göra samma sak 20 gånger om,
I GW2 ska du , Tycka det är kul på vägen tills 80,

Och WoW:s pvp är så för jävla gearbaserat för att det ska vara kul,
Skill > gear

Så du menar att första gången du spelade WoW så hade du tråkigt hela vägen till max level? Har svårt att tro på det. (eller rättare sagt, svårt att tro att du faktiskt körde vidare till maxlevel om så var fallet, vet mycket väl att spelet inte passar alla )
Personligen hade jag mycket roligare när jag levlade både min första, andra och till och med tredje WoW char (efter dessa började det bli lite segt att göra samma sak igen) än jag hade när jag levlade min första och troligtvis enda GW2 karaktären jag någonsin kommer ha.
Med det sagt så hade GW2 sina stunder men det är inget spel som lyckas hålla mig kvar när jag väl nådde maxlevel vilket dessutom gick på tok för snabbt, tog ca en vecka och då hann jag med en 50 timmars arbetsvecka samt spendera tid med mina vänner.
Slutade spela WoW seriöst för länge sen, provade på Cataclysm men har inte haft mitt konto aktivt på ~9 månader och hade inga planer på att testa MOP, men blev sugen i och med att GW2 i mina ögon inte har någon vidare livslängd.

Sen är PVP i den här typen av spel allmänt tråkigt vilket spel du än kollar på (min åsikt så klart)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Ja då har gw2 kommit och jag är nyfiken på hur många spelare ni tror det kommer ha inom ett år.Själv gissar jag på 3miljoner. Pandaria ser dåligt ut så tror wow kommer fölora flera miljoner spelare eller kanske få väldigt många p12or o spela kung fu pandor och pokemon petbattle. Anyway tror alla kan hålla med om att gw2 är det bästa freetoplay mmo
Om du kommer hit för att argumentera gtfo svara bara på frågan!

Tror du att detta är någon form av diktatur eller? Alla får argumentera precis hur dem vill utan att du eller någon annan kan göra någonting åt det så länge det inte kränker någon annan.

Får jag bara fråga om du vet vad argumentera innebär?