Nya Iphone 5, Ipad Mini och Macbook Pro – ryktena inför morgondagens presskonferens

Permalänk
Skrivet av Macatonia:

Om itunes hade varit smidigare så hade jag gått tillbaka till iphone, men fan programmet är juh bland det sämsta och minst användarvänliga som finns.

Det är nu snart 18 månader sedan iOS 5 släpptes. Man kan sedan dess synka och göra backup via iCloud. Musik, video och sina filer kan man komma åt via andra appar som synkar med alla molntjänster som existerar. Exakt vad känner du att du bara *måste* använda iTunes till?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Apple är ett av få företag som slipper lägga några pengar på reklam, pressen fixar det iallafall.

Apple har en hel del reklamer, du råkar bara bo i fel land för att se dom.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk

En bild säger mer än tusen ord ?
Nya Macbook Pro ska bli intressant att se dock var den hamnar prismässigt, runt 12000kr kanske ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad som kommer nu mitt abbonemang löper ut i oktober. Vid det tillfället borde orderstatus ligga i god fas och man slipper sitta och vänta på nya leveranser som man fick vid 4g som köptes på release datumet.
Har haft iphone sen 3g kom och skulle inte kunna tänka mig ett annat märke. Inte för att dom är bäst/snabbast/mest prisvärda utan för att dom är enkla att använda krånglar inte en massa och är stryktåliga. Många som säger att man inte ens knappt kan tänka tanken att tappa en Iphone utan att den går sönder så har inte jag upplevt det iaf .
Jag har 100 tals ggr tappat telefon i asfalt, betong, trägolv, slasken och snödrivor utan att det blivit mer än någon liten repa. Min son har lekt med min 4g sen jag fick den nästan på daglig basis och han har slickat och sugit på den tappat den etc. Visst hoppas man på revolutionerande nyheter bättre prestanda etc . Men kommer nog även om den är "sämre" än Galaxy SIII köpa den.
SIII är en imponerande prestanda telefon men plastig känsla och lite väl stor för att vara en smidig telefon. Den har mer och bättre funktioner på vissa områden än vad 4s i dagsläget har utan tvekan men känns ändå inte lika pålitlig i min mening. Men summa summarum är det väl tur att det finns olika telefoner så att vi alla kan välja det vi gillar. Dock förstår jag inte hysterin med att sitta och välja fanboi camp ... Flesta produkter är väldigt bra men passar inte alla sorters människor.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Spetsen_nr11:

Men motbevisa mig gärna och ge ett exempel på en telefon som idag skulle kunna kallas smartphone och som släpptes innan iPhone.

Ja, jag satt då iallafall och läste artiklar om iPhone releasen på en sån här. Jag skulle då iallafall kalla det för en smartphone. Vill du ha fler exempel?

Permalänk
Medlem

För de som vill följa eventet så kommer det finnas en del som livebloggar;

http://www.engadget.com/2012/09/12/apple-iphone-5-liveblog/
http://live.arstechnica.com/apple-september-2012-event-its-al...
http://www.macworld.com/article/1168476/live_blog_apples_ipho...
http://liveblog.macobserver.com/
http://live.gizmodo.com/
http://live.cnet.com/Event/CNETs_Apple_event_live_blog_Wednes...

Tveksamt om man kan få se video från eventet nu under kvällen. Under morgondagen brukar det normalt dyka upp video på Apples hemsida och på iTunes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

http://cdn.pocketnow.com/wp-content/uploads/2009/09/htc_tytn_...

Ja, jag satt då iallafall och läste artiklar om iPhone releasen på en sån här. Jag skulle då iallafall kalla det för en smartphone. Vill du ha fler exempel?

Finns massor av exempel. Sony-Ericsson, Nokia mfl hade smartphones 5 år innan Apple. De var dock rätt omständiga att använda.

Här är ett exempel tex Sony-Ericsson P800 : http://sv.wikipedia.org/wiki/Sony_Ericsson_P800

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Jag tror att Anandtech ger en realistisk bild i sin genomgång av vad iPhone 5 troligtvis kommer erbjuda i hårdvaruväg. Att det bortsett från nya skärmen (lite större och med in-cell teknik) och kanske 4G stöd kommer vara rätt ointressant hårdvarumässigt.

Den kommande generationens CPU och GPU arkitekturer är inte redo för produktion än. Så det är ju inte direkt osannolikt att Apple väljer att köra vidare med en krympt version av A5 (som iPad2 har) i iPhone fram till att den nya generationen CPU/GPU är redo. Ökningen av skärmstorleken är så pass liten att de lätt kan överklocka A5:an så den presterar lika bra som 4S.

Om inte Apple överaskar med något så måste jag säga att Nokias 920 känns väldigt lockade, har länge velat testa WP.

En balanserad och vettigt formulerad åsikt om en Apple-produkt är inte direkt något som man är van vid att ser här på Swecklockers forum sedan några år. Får man gissa att du är något över den medelålder på kring 14 som annars verkar råda här? Jag gissar att de flesta som har bergsäkra åsikter om att Apple faktiskt är djävulen reinkarnerad här förmodligen inte ens hade kommit ur mellanstadiet när iPhone kom 2007.

Jag tror att du (och Anandtech) har rätt. A6 med A15 och Nästa generations PowerVR GPU (Rouge?) är inte klar för den här generationen. I alla fall inte om man skall kunna tillverka 30 miljoner examplar innan jul. Kanske, kanske kan det funka till nästa iPad dock.

En processkrympt (28nm) och uppklockad A5 med betydligt bättre batteritid och mer minne kommer att duga alldeles utmärkt ett år till. Apple behöver inte direkt lansera något "project butter" för att GUIt skall sluta lagga på en Quadcore-processor. Tror ingen upplever sin 4s som långsam.

Jag kommer dock inte att titta någon annan stans efter ny mobil. Antingen blir det denna eller "iPhone 6" till nästa år. Under tiden blir det fler Apple-prylar hemma (router och en Apple TV) eftersom prylarna funkar utan strul. Min tid är alldeles för dyrbar för att slösa den på att pilla med elektronik som inte funkar som det skall...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk

Kan någon förklara för mig varför vi kallar den iphone 5? Det borde ju vara iphone 6.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Skrivet av Slipknot882222:

Kan någon förklara för mig varför vi kallar den iphone 5? Det borde ju vara iphone 6.

varför då? Hittills är det bara iPhone 4 som vart namngiven med enbart en siffra, och legat kronologiskt rätt. Dom skulle lika gärna kunna döpa den till iPhone 7 utan att bryta några mönster.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Gött, ska bli kul att se iphone5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Trådlös laddning? Wat.....

Induktiv laddning.

Tänk på hur en induktionshäll i en spis fungerar så har du principen framför dig...

Så nej HELT trådlöst blir det inte eftersom laddplattan måste få sin ström från ngt ställe med.....gärna vägguttaget
Men man slipper fippla med kabeln i telefonen, man lägger den bara på plattan.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

varför då? Hittills är det bara iPhone 4 som vart namngiven med enbart en siffra, och legat kronologiskt rätt. Dom skulle lika gärna kunna döpa den till iPhone 7 utan att bryta några mönster.

Nej, den hette iphone 4 för att det var den fjärde iphonen. Nästa Iphone blir den sjätte. Därför borde vi kalla den iphone 6 istället för iphone 5.

1. Iphone
2. Iphone 3g
3. Iphone 3gs
4. Iphone 4
5. Iphone 4s
6. Nästa iphone, kallas ofta iphone 5, borde vara iphone 6

Det är väldigt enkelt, förstår inte hur folk kan tro att den uppkommande iphonen skulle kallas iphone 5.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Skrivet av Slipknot882222:

Nej, den hette iphone 4 för att det var den fjärde iphonen.

Ja, och resten av modellerna hette nånting totalt orelaterat till vilken i ordningen det var. En av fem modeller har följt samma namnmönster som 4an.

varför folk tror att den ska heta 5, tja, det kan ha nånting att göra med Apple's hintande.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Ja, och resten av modellerna hette nånting totalt orelaterat till vilken i ordningen det var. En av fem modeller har följt samma namnmönster som 4an.

varför folk tror att den ska heta 5, tja, det kan ha nånting att göra med Apple's hintande.

Dom behövde inte heta iphone 1 2 3 4 osv, för 1:an var en iphone, 2:an var också en iphone men det var 3g versionen. Apple valde då att sälja den med hjälp av 3g i namnet. Nästa iphone använde hmm... Då använde dom ''speed'' som var en av telefonens huvudupgraderingar. Iphone 4? Dom kunde kallat den ''iphone retina'' men det vore korkat, så det blev den 4:e iphonen helt enkelt. Iphone 4s? samma princip som med iphone 3gs, dom använda ''speed'' för att markera att det var en uppgradering från iphone 4.

Kom ihåg att folk pratade o iphone 5 redan när iphone 4s skulle släppas, för att det var den 5:e iphonen ju. Men så blev folk förbannade för att dom ville ha en iphone 5 inte en 4s, trots att 4s är femman.

Och visst, vanligt folk som inte är insatt i datorer osv, då kan jag förstå varför dom skulle kalla nästa iphone för iphone 5. Men vi här på sweclockers? Jag förväntade mig att vi skulle kunna förstå bättre än så.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Skrivet av Slipknot882222:

Dom behövde inte heta iphone 1 2 3 4 osv, för 1:an var en iphone, 2:an var också en iphone men det var 3g versionen. Apple valde då att sälja den med hjälp av 3g i namnet. Nästa iphone använde hmm... Då använde dom ''speed'' som var en av telefonens huvudupgraderingar. Iphone 4? Dom kunde kallat den ''iphone retina'' men det vore korkat, så det blev den 4:e iphonen helt enkelt. Iphone 4s? samma princip som med iphone 3gs, dom använda ''speed'' för att markera att det var en uppgradering från iphone 4.

Kom ihåg att folk pratade o iphone 5 redan när iphone 4s skulle släppas, för att det var den 5:e iphonen ju. Men så blev folk förbannade för att dom ville ha en iphone 5 inte en 4s, trots att 4s är femman.

Och visst, vanligt folk som inte är insatt i datorer osv, då kan jag förstå varför dom skulle kalla nästa iphone för iphone 5. Men vi här på sweclockers? Jag förväntade mig att vi skulle kunna förstå bättre än så.

Fast nu får du ge dig lite. Det är inte vi på swecklockers som tycker att den ska heta iPhone 5. Utan vi på swecklockers som tror att Apple tycker att den ska heta iPhone 5. Hur många andra tolkningar kan man gör av bilden?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Fast nu får du ge dig lite. Det är inte vi på swecklockers som tycker att den ska heta iPhone 5. Utan vi på swecklockers som tror att Apple tycker att den ska heta iPhone 5. Hur många andra tolkningar kan man gör av bilden?

Må vara så, men har inte sett något bevis för att att apple skulle kalla den för iphone 5, eller så har jag bara missat den nyheten helt.
Om något så skulle jag gissa på att apple skulle kalla nästa iphone för ''The new iphone''. Då slipper dom hela grejen med iphone 5 och dom följer i fotspåren av sin senaste ipad.

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Skrivet av Slipknot882222:

Må vara så, men har inte sett något bevis för att att apple skulle kalla den för iphone 5, eller så har jag bara missat den nyheten helt.
Om något så skulle jag gissa på att apple skulle kalla nästa iphone för ''The new iphone''. Då slipper dom hela grejen med iphone 5 och dom följer i fotspåren va sin senaste ipad.

Det finns såklart inget "bevis" för något, bara en bild för eventet ikväll med en gigantiskt femma på. Det är bara ytterst befogade spekulationer om att det som presenteras kommer ha nånting med siffran 5 att göra.

Men vem vet, den stora nyheten kanske blir "iPhone 5 är inställd, här är datumet då vi istället presenterar iPhone 6"
Eller "iPhone 5 är redan släppt, i smyg. Det är i själva verket iPhone 4s som varit förklädd. Vill ni ha status för den behöver ni bara betala $199 i efterskott"

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

För de som vill följa eventet så kommer det finnas en del som livebloggar;

http://www.engadget.com/2012/09/12/apple-iphone-5-liveblog/
http://live.arstechnica.com/apple-september-2012-event-its-al...
http://www.macworld.com/article/1168476/live_blog_apples_ipho...
http://liveblog.macobserver.com/
http://live.gizmodo.com/
http://live.cnet.com/Event/CNETs_Apple_event_live_blog_Wednes...

Tveksamt om man kan få se video från eventet nu under kvällen. Under morgondagen brukar det normalt dyka upp video på Apples hemsida och på iTunes.

Tack, men kan man inte strema eventet live? Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Nej egentligen inte, en iPhone från 2007 var mycket mindre en modern smartphone än exempelvis en 2006--2007-era Nokia N95, E61, N80 när N95 t ex hade GPS, WLAN, 3G, kamera för videochat, webkitläsare och program. Medan Apple först fick appar med iPhone OS 2.0 11 juli 2008 och först GPS och 3G med 3G också 11 juli 2008. Visst kanske inte när det gäller touchskärmar men där finns det andra föregångare, enda tillbaka till 1993 års PDA Tandy Zoomer som körde med penna och kom ut innan Newton, eller stationära HP-datorer (HP-150) med fingervänlig touch 1983. Neonode, Palm, HTC med WinMo-telefoner och hela gänget. Neonode hade slide to unlock, sin optiska touchteknik där du inte använde stylus/penna. Nokia hade också sina internet tablets dvs runt iPhone fick appar hade de enheter med 4.13" 480x800 skärm, WLAN, resistiv touch, GNU/Linux på ARM, installeringsbara tredjepartsprogram, GPS, kamera för bilder/chat, tangentbord, Skype, Flash player (9 inte lite) och Mozillabaserad webbläsare med första versionen utkommen redan 2005. Flash Player 9, Skype fick N800 6 juli 2007. N800 var lite långsammare och saknade tangentbord. De enda de inte har är telefoni-del och kapacitiv touch, men det fanns hos andra vid det laget. Apple använder bara teknik från ett par Taiwanesiska firmor här. Saker som t ex Sony TH55 är också intressant när det gäller Palmenheter som inte ser ut som en 1996-års Palm Pilot.

När det gäller HTC hade du HTC TyTN, Wizard, Prohet, Trinity, Artemis, Herald, 2004-års Magician, osv osv. HTC kom med sin Touchflo-serie där du kunde använda fingrarna 2007. HTC Touch kom ut på marknaden designad för att använda fingrarna (delvis med swipe-gestures och möjlighet att använda fingrarna direkt även om stylus också följde med) sommaren 2007 precis innan iPhone. Överlag kan de såklart inte konkurrera featuremässigt var de däremot där. Och Apple kunde ändå inte pressa in WiFi, 3G, touch, kamera för chat, och applikationsbutik 2007. Danger hade däremot vid den tiden applikationsbutik, var byggt på Java SE och är i alla avseenden föregångaren till Android (Andy Rubin ledde/byggde upp båda plattformarna) som hade SDK (och presentera demo på touchtelefoner) ute innan Apple hade sitt i beta. Utan SDK och programbutik har du inte direkt en modern smartphone. Hos Nokia hade du även Widgets runt 2007. Mycket teknik här, Samsung som leverantör var med i spelet innan Apple annars hade de aldrig valt dem för att förse de med applikationsprocesssor och minne. Kul när något slår för en bransch och när konvergens sker på riktigt. Touch har dock haft några årtionden på nacken innan den perioden. Kul av Apple att våga innan de kan leverera, samma med iPad även om det var en formfaktor som redan hade börjat utvecklats. Slates var gamla, Compaq kom med sin redan 1992, GridPad med sin Samsungtillverkade 1989, NCR hade sina 92-93, IBM 1993 med konvertibla. Archos och andra MID-leverantörer hade i princip redan en stor tablet. Android hade redan kommit på 5" surfplattor. Inte ens i det amerikanska målet var iPad-designen skyddsvärd eller inkräktas heller, där förlitar sig i princip hela målet på bounce-effekter, gestures för att zooma.

Alltid trevligt när vi kan gå framåt och konkurrera schysst däremot. LTE är det stora som går att köra relativt strömsnålt och över tillräckligt med många band nu. Tidigare komponenter och modem/radio så var det högst två band och det är för lite. Så det kommer ändå lite intressant i höst. Sen är det samma veva med mjukvaru-uppdateringar, bättre kameror och köret. Annars ser de snart ut som 10 år gamla enheter när det gäller funktionaliteten.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Nej egentligen inte, en iPhone från 2007 var mycket mindre en modern smartphone än exempelvis en 2006--2007-era Nokia N95, E61, N80 när N95 t ex hade GPS, WLAN, 3G, kamera för videochat, webkitläsare och program. Medan Apple först fick appar med iPhone OS 2.0 11 juli 2008 och först GPS och 3G med 3G också 11 juli 2008. Visst kanske inte när det gäller touchskärmar men där finns det andra föregångare, enda tillbaka till 1993 års PDA Tandy Zoomer som körde med penna och kom ut innan Newton, eller stationära HP-datorer (HP-150) med fingervänlig touch 1983. Neonode, Palm, HTC med WinMo-telefoner och hela gänget. Neonode hade slide to unlock, sin optiska touchteknik där du inte använde stylus/penna. Nokia hade också sina internet tablets dvs runt iPhone fick appar hade de enheter med 4.13" 480x800 skärm, WLAN, resistiv touch, GNU/Linux på ARM, installeringsbara tredjepartsprogram, GPS, kamera för bilder/chat, tangentbord, Skype, Flash player (9 inte lite) och Mozillabaserad webbläsare med första versionen utkommen redan 2005. Flash Player 9, Skype fick N800 6 juli 2007. N800 var lite långsammare och saknade tangentbord. De enda de inte har är telefoni-del och kapacitiv touch, men det fanns hos andra vid det laget. Apple använder bara teknik från ett par Taiwanesiska firmor här. Saker som t ex Sony TH55 är också intressant när det gäller Palmenheter som inte ser ut som en 1996-års Palm Pilot.

När det gäller HTC hade du HTC TyTN, Wizard, Prohet, Trinity, Artemis, Herald, 2004-års Magician, osv osv. HTC kom med sin Touchflo-serie där du kunde använda fingrarna 2007. HTC Touch kom ut på marknaden designad för att använda fingrarna (delvis med swipe-gestures och möjlighet att använda fingrarna direkt även om stylus också följde med) sommaren 2007 precis innan iPhone. Överlag kan de såklart inte konkurrera featuremässigt var de däremot där. Och Apple kunde ändå inte pressa in WiFi, 3G, touch, kamera för chat, och applikationsbutik 2007. Danger hade däremot vid den tiden applikationsbutik, var byggt på Java SE och är i alla avseenden föregångaren till Android (Andy Rubin ledde/byggde upp båda plattformarna) som hade SDK (och presentera demo på touchtelefoner) ute innan Apple hade sitt i beta. Utan SDK och programbutik har du inte direkt en modern smartphone. Hos Nokia hade du även Widgets runt 2007. Mycket teknik här, Samsung som leverantör var med i spelet innan Apple annars hade de aldrig valt dem för att förse de med applikationsprocesssor och minne. Kul när något slår för en bransch och när konvergens sker på riktigt. Touch har dock haft några årtionden på nacken innan den perioden. Kul av Apple att våga innan de kan leverera, samma med iPad även om det var en formfaktor som redan hade börjat utvecklats. Slates var gamla, Compaq kom med sin redan 1992, GridPad med sin Samsungtillverkade 1989, NCR hade sina 92-93, IBM 1993 med konvertibla. Archos och andra MID-leverantörer hade i princip redan en stor tablet. Android hade redan kommit på 5" surfplattor. Inte ens i det amerikanska målet var iPad-designen skyddsvärd eller inkräktas heller, där förlitar sig i princip hela målet på bounce-effekter, gestures för att zooma.

Alltid trevligt när vi kan gå framåt och konkurrera schysst däremot. LTE är det stora som går att köra relativt strömsnålt och över tillräckligt med många band nu. Tidigare komponenter och modem/radio så var det högst två band och det är för lite. Så det kommer ändå lite intressant i höst. Sen är det samma veva med mjukvaru-uppdateringar, bättre kameror och köret. Annars ser de snart ut som 10 år gamla enheter när det gäller funktionaliteten.

Dela upp din text lite bättre så kanske det går att läsa.
Nu var det verkligen en "wall of text".

Permalänk

Kollade på statistik för vårt företags hemsida, vilka olika OS som användes. Företagsmobilerna är HTC med Android, och säljarna går in på sidan ganska ofta för att ladda ner produktblad mm. Ändå så var det onder 10% som använde android av mobilbesökarna, Windowsmobile såg jag inte alls till. 90% IOS alltså. Inte så konstigt att IPhones får mer uppmärksamhet i media i så fall.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag håller med dig om att det är för mycket media fokus på allt som Apple gör. Men det är ju på gott och ont, de får även ta orättvist massa skit för saker kring företaget (som underleverantörer, miljö, patentstrider mm) där andra företag ej lyfts fram på samma sätt trots att det gör samma saker.

Men hade också velat se klart mer fokus på Nokias lansering, de var definitivt värda mer än vad de fått i media (inkl Sweclockers...det skulle verkligen ha varit en artikel om det)

I stil med Aftonbladets artiklar så handlar det oftast inte vad de gör utan vad media vill att det ska stå. Sen om det är helt sant spelar inte så stor roll.

Jag ser lika mycket "super-iphone" om inte mer som jag ser dåliga artiklar om Apple.

Fick ett ex idag på radion, P1 nyhetsrepoter säger Mobiltelefoner och iPads.

Totalt skrattretande att de inte fan vet att det heter surfplatta. Detta fenomen beror på något, media.

Permalänk
Medlem

Ärligt? Vad är detta för artikel? Någon inflytande skrev "vi slänger in högst sporadiskt när något stort händer", för det första ser inte denna nyhet ut att vara högst sporadisk och varför är det intressant att läsa om vad som KANSKE kan komma när man kan vänta 1 dag och verkligen se vad som släpptes?

Om ni väljer att ge gratisreklam på detta vis till ett företag så får ni allt försöka vara lite balacerade. Ex så skrev det inget alls om när Nokia släppte sina lurar vilket var stort för Windows Phone (verken hypade dröm artiklar om vad som kan komma eller om vad som verkligen kom).

Plocka bort apple fanboyen från redaktionen och släng in någon som är mer balancerad.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Induktiv laddning.

Tänk på hur en induktionshäll i en spis fungerar så har du principen framför dig...

Så nej HELT trådlöst blir det inte eftersom laddplattan måste få sin ström från ngt ställe med.....gärna vägguttaget
Men man slipper fippla med kabeln i telefonen, man lägger den bara på plattan.

Aha som med en el tandborste.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Men hur blir det då med Ipod touch ditchar de den totalt nu eller?

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

http://www.ustream.tv/ltktv

Där kan man se det live om så önskas!

En snabb sökning på google gav mig länken!!!!!

EDIT: Kommer inte va live bild hela tiden, men ibland!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av djfrazz:

http://www.ustream.tv/ltktv

Där kan man se det live om så önskas!

En snabb sökning på google gav mig länken!!!!!

EDIT: Kommer inte va live bild hela tiden, men ibland!

Jag ser bara 4 personer som pratar, jag vill se själva eventet live!!!!!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djfrazz:

http://www.ustream.tv/ltktv

Där kan man se det live om så önskas!

En snabb sökning på google gav mig länken!!!!!

EDIT: Kommer inte va live bild hela tiden, men ibland!

130k views, inte dåligt
men fyra killar som tillsammans filmar där dom tittar på engadget's liveblog? hmmmm

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Varför visar dom inte eventet live?? WTF? Kom igen, ingen som vet någon sida som streamar eventet live - dvs. med kamera och inte med bloggar??

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.